Panowie mam problem. Na ostatniej w tamtym sezonie wycieczce miałem glebę na polnej drodze przy minimalnej prędkości na prawy bok. Trochę się omeczylem żeby podnieść moto z błota a po oględzinach okazało się ze mam pekniety bok (gmole dopiero wczoraj zalozylem), wygiety kierunkowskaz i co najgorsze, jakiś problem z kierownicą. Jest skrzywiona tzn przy wyprostowaniu koła skrecona jest lekko w lewo. Nie jestem specem wiec nie potrafię stwierdzić w czym problem. Kierownica sama w sobie wygląda na prostą, niepokrzywioną. Czy macie jakies podobne doświadczenia w tym temacie? Będę wdzięczny za pomoc bo maszyna zimuje daleko od mojego miejsca zamieszkania i sporadycznie mam okazję ja odwiedzać
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Krzywa kierownica.
Zwiń
X
-
Skręciła się na tulejach gumowych mocujących kiere do półgi górnej,
poluzuj lagi bo też może skręciły się w półkach lekko.
Jeśli po tej weryfikacji dalej będzie krzywo znaczy że kiera jest ugięta.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
-
Hej Dzięki za odp. Ponieważ jestem strasznie zielony w temacie dopytam;
Czy do poprawy tulei gumowych mocujących kierę do półki trzeba odkręcić te śruby co zaznaczyłem? I czy do poluzowania lagów też dobre zaznaczyłem?
kiera.jpgZałączone pliki
Komentarz
-
Czasami wystarczy tylko stanąć z przodu moto wziąć koło między nogi i szarpnąć kierownicą żeby się naprostowała . Jak nie pomoże to popuść te śruby od sitenblocków i naciągaj , zaznaczyłeś dobrze.Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
Z tym kołem między nogami to można raczej w rowerze
Najlepiej wykorzystać do tego jakieś drzewo, murek, ścianę. Robisz tak - podjeżdżasz przednim kołem tuż OBOK takiego drzewa, słupka itp. i stojąc w miejscu skręcasz kierownicą tak aby koło oparło się bokiem o to drzewo - tym sposobem blokujesz je przed dalszym skrętem i napierając na kierownicę ją prostujesz.
Co do zaznaczonych śrub to aby łatwiej wyprostować mocowanie lag w półkach luzujesz kluczem 12 śruby zaznaczone przez Ciebie momentem 23 NM.
Te z momentem 20 służą tylko do mocowania samej kiery.
Temat przerabiałem wielokrotnie. Najlepiej robić to od razu po glebie - jeszcze adrenalinka buzuje i nie zdążysz się przyzwyczaić do krzywizny
Nie zniechęcaj się, jak kilka razy będziesz musiał przestawiać raz w jedną raz w drugą zanim całość będzie prosta. Trening czyni mistrza
Swoje perypetie opisałem tutaj:
Ostatnio edytowany przez qbalon; 113.
Komentarz
Komentarz