Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zarzygałem olejem przedni wydech i dymi...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    zarzygałem olejem przedni wydech i dymi...

    Cześć,
    wymieniałem właśnie olej w xt660z i na koniec zapomniałem korka zakrecić
    Chlusnęło mi olejem po przodzie i nie mogę tego domyć, co włączę silnik to dymi jak cholera.
    Jak widzę to w zasadzie tylko z tych dwóch chropowatych, brązowych rur.
    Jak to cholerstwo doczyścić? Kupiłem preparat do mycia silników ale coś nie pomaga...
    Można to zostawić na chwilę niech się wypali?
    dzięki

    #2
    Zamieszczone przez motif Zobacz posta
    Można to zostawić na chwilę niech się wypali?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Korek tam jest tak umiejscowiony, że chlusta po silniku, kablach i leci po chłodnicy. Więc o ile z kolektora się wypali, to nadal cały silnik bedzie upaskudzony. Jeśli polecialo więcej i chłodnica też dostała, olej poskleja się z brudem i całość się zapcha.
      Moznaby chemia myjni i myjka to umyć. Ale chłodnicy nie radzę, silnika nie dosiegniesz. Poza tym i tak bak przykrywa większość ubrudzonych elementow.
      Zeby to dobrze zrobić trzeba ściągać owiewki, bak, może chłodnice, umyć i przeplukac wszystko czysta benzyna.
      Duzo zależy od tego jak wiele wyplul oleju.

      Pozytyw jest taki, że ściągnięcie baku nie jest tam trudne i pracochłonne. Trzeba jedynie uważać na kable baku i zlaczke wezyka.
      Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

      Komentarz


        #4
        przepłukałem wszystko gorącą wodą z ludwikiem ale jeszcze dymi choć wygląda czysto. Silnik nie dostał tylko kolektory i okoliczne kable. Możiwe że chlodnica trochę.
        Na ziemi była plama o średnicy 15cm. Oleju ubyło tylko troszkę.
        A czemu chłodnicy w myjni nie radzisz?
        Ostatnio edytowany przez motif; 4312.

        Komentarz


          #5
          W myjni myjesz lanca. Jak skierujesz strumien wody na cienkie blaszki radiarora chłodnicy - pogniesz to i będzie nadawała się do wymiany.

          Olej bardzo dobrze zmywa benzyna ekstrakcyjna. Rozpuszcza, splywa i powierzchnia zaraz jest sucha. Ale nie lej tego tam jak silnik jest cieply.

          Co do kabli to pod korkiem na wiazce jest zaraz kieszen osłona na kostki. Tam olej lubi wpływać.
          Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez Krzsiek Zobacz posta
            W myjni myjesz lanca. Jak skierujesz strumien wody na cienkie blaszki radiarora chłodnicy - pogniesz to i będzie nadawała się do wymiany.
            Dlatego wszystko trzeba robić z głową,
            jak bym nie mył chłodnicy myjką ciśnieniową to długo bym nie pojeździł i musiał bym co miesiąc albo częściej wyciągać chłodnicę do mycia.

            Można spokojnie myć myjką ciśnieniową czy tam lancą ale z zachowaniem odpowiedniej odległości tak jak w przypadku mycia samochodu.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
              Dlatego wszystko trzeba robić z głową,
              jak bym nie mył chłodnicy myjką ciśnieniową to długo bym nie pojeździł i musiał bym co miesiąc albo częściej wyciągać chłodnicę do mycia.

              Można spokojnie myć myjką ciśnieniową czy tam lancą ale z zachowaniem odpowiedniej odległości tak jak w przypadku mycia samochodu.
              Racja, ale o tym wiesz, wiesz na co zwrocic uwage i jak to zrobic
              Potoczna metoda nie zlazi to blizej i dluzej w tym przypadku sie nie sprawdza.

              Komentarz


                #8
                ok, udało się w końcu doczyścić pieroństwo, już nie dymi. Ludwig, strumień wody z węża ogrodowego i tak kilka razy. Teraz dwa razy pomyśle zanim włacze silnik po jakimś serwisie

                Przy okazji, okazuje się że pomimo wylania się oleju poziom jest za wysoki o jakieś 5 mm ponad górną kreske.
                Wlałem zgodnie z intrukcją 2.9 litra i odpowietrzyłem filtr. Mierze bez wkrecania bagnetu. Powinienem ulać troche czy zostawić jak jest?

                poprawka:
                po przejechaniu jednak kilku kilometrów poziom oleju sie ustatkowal w normie,
                chyba że tak od razu się nie mierzy po jeżdzie...
                Ostatnio edytowany przez motif; 4312.

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez motif Zobacz posta
                  ok, udało się w końcu doczyścić pieroństwo, już nie dymi. Ludwig, strumień wody z węża ogrodowego i tak kilka razy. Teraz dwa razy pomyśle zanim włacze silnik po jakimś serwisie

                  Przy okazji, okazuje się że pomimo wylania się oleju poziom jest za wysoki o jakieś 5 mm ponad górną kreske.
                  Wlałem zgodnie z intrukcją 2.9 litra i odpowietrzyłem filtr. Mierze bez wkrecania bagnetu. Powinienem ulać troche czy zostawić jak jest?

                  poprawka:
                  po przejechaniu jednak kilku kilometrów poziom oleju sie ustatkowal w normie,
                  chyba że tak od razu się nie mierzy po jeżdzie...
                  Czytałeś poradnik wymiany oleju u nas w Wiki?
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                    Czytałeś poradnik wymiany oleju u nas w Wiki?
                    no u Was jeszcze nie, dopiero teraz . fajnie to rozpisane jest faktycznie, z tym ze ta srubka na filtrze oleju to odpowietrzenie jest a nie do sprawdzenia smarowania.

                    dzięki.

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez motif Zobacz posta
                      no u Was jeszcze nie, dopiero teraz . fajnie to rozpisane jest faktycznie, z tym ze ta srubka na filtrze oleju to odpowietrzenie jest a nie do sprawdzenia smarowania.

                      dzięki.
                      Mylisz się, układu olejowego się nie odpowietrza. Poczytaj manual.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        rozumiem też że się sprawdza poziom na bocznej nodze a nie na centralnej bo na centralnej mam za duzo troche oleju a na bocznej dobrze.

                        Komentarz


                          #13
                          Poziom sprawdza się nie na stopce bocznej tylko na motocyklu na kołach w pionie. Na bocznej masz przechylony zbiornik oleju. Ja z lenistwa i dla wygody sprawdzam na centralce, ta odrobina różnicy w wysokości tylnego koła nie wpływa znacząco na dokładność pomiaru, gdyż wiem ile wynosi na bagnecie (porównywałem na kołach i centralce). Ale moto ma być w pionie.
                          hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                          Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez erwinw Zobacz posta
                            Poziom sprawdza się nie na stopce bocznej tylko na motocyklu na kołach w pionie. Na bocznej masz przechylony zbiornik oleju. Ja z lenistwa i dla wygody sprawdzam na centralce, ta odrobina różnicy w wysokości tylnego koła nie wpływa znacząco na dokładność pomiaru, gdyż wiem ile wynosi na bagnecie (porównywałem na kołach i centralce). Ale moto ma być w pionie.
                            ale wlasnie na stopce bocznej bagnet jest pionowo inaczej masz go pochylonego.

                            Komentarz


                              #15
                              Ale producent w manualu jasno pisze "...and hold it in an upright position" (it = vehicle), i dalej "NOTE: Make sure that the vehicle is positioned straight up when checking the oil level. A slight tilt to the side can result in a false reading"

                              Widzisz tam cos o pionowosci bagnetu?
                              Pzdr!
                              prawko juz na 650, XTZ750 byla moim pierwszym moto, a teraz mam frajde

                              Komentarz

                              PracujÄ™...
                              X