Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kilka nie związanych ze sobą pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] kilka nie związanych ze sobą pytań

    Witam

    1. Chciałbym porządnie wyczyścić łańcuch i do tego zadnia chciałbym wykorzystać karcher, ale nie wiem czy to dobry pomysł i czy lepiej pozostać przy benzynie.

    2. Tereskę zakupiłem już ze stelażami. Jednak zauważyłem, że stelaże pod kufry boczne nie są symetryczne pod względem odległości mocowania od motoru. Jeden ze względu na rurę wydechową i tłumik odstaje bardziej niż ten po stronie przeciwnej.
    Jestem ciekaw jak sprawa wygląda u Was. Czy stelaże są identyczne na obie strony?

    3. Ostrzegam, pytanie może śmieszyć. Chcę własnoręcznie wymienić opony i zastanawiam się czy powinienem od razu potem wyważyć koło. No i jeszcze pytanie czy od czasu do czasu się je centruje.

    Pozdrawiam

    #2
    Tak po "mojemu" nie trzeba się z tym zgadzać:
    Ad 1. Lepiej nafta/benzyna ekstrakcyjna za pomoca gąbki, szmatki i pędzelka. Później porządne smarowanie.
    Ad 2. Stelaże bywają różne. Zależy czy fabryczne, czy dorabiane itd itp. Mozna założyć odpowiednio dobrane kufry (prawy mniejszy) albo dwa takie same i pamiętać, że na prawo będzie i bardziej szeroko i środek ciężkości też się przesunie w prawo.
    Ad 3. Możesz wymienić sam. Tak, koła się wyważa, Tak, czasami się je centruje O wyważaniu poszukaj w szukajce albo w googlach. Są jakieś "domowe sposoby".

    Komentarz


      #3
      Ad.1 Nafta świetlna i pędzelek, bo nawet benzyna ekstrakcyjna potrafi uszkodzic oringi
      Ad.2 Coprawda nie mam stelaży bocznych, ale z tego, co jestem zorientowany i zaobserwowałem sam, to w każdej tak jest.
      Ad.3 Ja zmieniałem i nie wyważałem, a co do centrowania, to jeśli koło jest proste, to po co ruszac. Ale mogę się mylic, jeśli tak , to proszę poprawic mnie.

      Komentarz


        #4
        Centrujemy wtedy, gdy jest coś nie tak. Wyważamy zawsze bo inaczej sami sobie szkodzimy. Moto może wężykować, lecą szybciej łożyska, mogą się pojawić drgania. Koszt niewielki a zysk spory.

        Komentarz


          #5
          DO PYTANIA NR. 2
          Czy ktoś z was ma przerobiony wydech tak w S10 aby mieć symetryczne kufry ?
          Im GORZEJ tym LEPIEJ.
          Nikt nie mówił że będzie letko.

          Komentarz


            #6
            Mieć nie mam ale widziałem takie raz czy dwa. Po prostu lewy odstaje od moto tak samo jak prawy. W tą "dziurę" możesz wstawić np skrzyneczkę narzędziową. Jak spotkam gdzies to podrzuce foto.
            ZakÅ‚adam, że są to mocowania robione według czyjegoś planu. Czy są takie gotowe to nie wiem.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez Tetrarha Zobacz posta
              Witam

              1. Chciałbym porządnie wyczyścić łańcuch i do tego zadnia chciałbym wykorzystać karcher, ale nie wiem czy to dobry pomysł i czy lepiej pozostać przy benzynie.
              2. Tereskę zakupiłem już ze stelażami. Jednak zauważyłem, że stelaże pod kufry boczne nie są symetryczne pod względem odległości mocowania od motoru. Jeden ze względu na rurę wydechową i tłumik odstaje bardziej niż ten po stronie przeciwnej.
              Jestem ciekaw jak sprawa wygląda u Was. Czy stelaże są identyczne na obie strony?
              3. Ostrzegam, pytanie może śmieszyć. Chcę własnoręcznie wymienić opony i zastanawiam się czy powinienem od razu potem wyważyć koło. No i jeszcze pytanie czy od czasu do czasu się je centruje.
              Pozdrawiam
              ad.1: używam nafty bądź mieszanki nafty z benzyną extrakcyjną + pędzel. Na starym łańcuchu sprawdziłem, że benzyna nie powoduje rozmiękania i odkształcania oringów, musi jakaś specjalna guma...
              ad.2: były symetryczne, przerobiłem na asymetryczne
              ad.3: koła wyważa się, ale jakoś ręcznie, nie tak jak te od auta. Najpierw zamiast centrowania samemu podociągaj szprychy. Było coś o tym na Forum.
              Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz posta
              DO PYTANIA NR. 2
              Czy ktoś z was ma przerobiony wydech tak w S10 aby mieć symetryczne kufry ?
              Miałem tak, ale właśnie przerobiłem by było asymetrycznie. Symetryczny lewy denerwował mnie odstawaniem. Zaś nie myślę o skrzynce na narzędzia - maszyna ma się po prostu nie psuć.
              Ostatnio edytowany przez cochise; 18.
              ...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...

              Komentarz


                #8
                Ja swoje koła wyważałem na wulkanizacji samochodowej, facet założył specjalny uchwyt na maszynę żeby zamocować koło a potem na felgę w odpowiednim miejscu jak pokazywała maszyna nakleił ciężarki i jest git. Czas operacji jak z kołem samochodowym.
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz posta
                  DO PYTANIA NR. 2
                  Czy ktoś z was ma przerobiony wydech tak w S10 aby mieć symetryczne kufry ?
                  ja mam przerobiony wydech, na dwa i mam symetryczne kufry,
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    ad. 1 Karcher mógłby wykończyć łańcuch, nawet przy ogólnym myciu motocykla trzeba go omijać. Do mycia polecam zwykłą ropę.
                    ad. 3 Jeśli zakładasz kostki to wyważanie możesz olać. W przeciwnym wypadku warto. Jeśli robiłbyś to pierwszy raz to uważaj, bo może być to ciężkie i wyjść drożej niż wymiana w serwisie (nowe dętki/łatanie). Koła centruje się gdy obręcz ma zauważalne bicia.

                    pzdr, Adam
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Zapodajcie zdięcia swoich patentów.
                      Generalnie w moim pytaniu chodziło mi o to czy znacie inne rozwiązanie. W którym wydech jest obniżony. Kufry są dwa symetryczne ale nie odstające a przylegające do moto.
                      Im GORZEJ tym LEPIEJ.
                      Nikt nie mówił że będzie letko.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X