Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Linki - smarować smarem, czy oliwić olejem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Linki - smarować smarem, czy oliwić olejem?

    Jak w temacie. Szukałem na różnych forach, w artykułach itd. I doszedłem do wniosku, ze użytkownicy XTZ wiedzą to najlepiej!
    Polecacie olej do smarowania linek, czy smar?
    Pozdrawiam, Adam
    Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

    #2
    tu jest temat o linkach, prędkościomierza i sprzęgła

    http://xtzclub.pl/threads/537-Linka-...5%82a#post7080

    a w górnym prawym rogu zakładka zaawansowane szukanie
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Ja wpuszczam miedzy pancerz, a linkę, WD40 niby tam nie miejsca i trochę płynu sie wylewa ale reszta wchodzi i spływa aż na sam dół. Smaruje tak wszystkie linki co jakiś czas. To szybki sposób i bardzo efektywny
      http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
      http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Z całym szacunkiem WD-40 nie nadaje się do smarowania czegokolwiek.

        Bierzesz więcej oleju silnikowego, mniej benzyny i mieszasz. Miksturę strzykawką wpuszczasz do pancerza, jak wypływa z drugiej strony, przestajesz. Po chwili benzyna wyparowuje, a olej zostaje. Jest to sposób podawany przez serwisówki o ile pamiętam.
        Do smarowania linek bardzo dobra jest też oliwa do łańcuchów rowerowych.
        ------------------------------------------------------------------
        Trzeba kochać wszystkie motocykle.

        Komentarz


          #5
          Ja robię lejki z olejem z jednej strony, wieszam linki pionowo na noc. Potem zdejmuję lejki i wiszą jeszcze dzień, żeby wykapał nadmiar.
          Linek z pancerzem teflonowym nie smaruje się.

          WD40 to można wyczyścić ze smaru a nie smarować.
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez pawlos133 Zobacz posta
            Z całym szacunkiem WD-40 nie nadaje się do smarowania czegokolwiek.
            Dokładnie! WD-40 usuwa wilgoć, czyli WYSUSZA.

            Ze smarowaniem niewiele ma to wspólnego

            Komentarz


              #7
              końcówka linki prędkościomierza

              Usunięte na żądanie użytkownika

              Komentarz


                #8
                DZiękuję Panowie za odpowiedzi. I takich właśnie informacji potrzebowałem. Oczywiście z całym szacunkiem, ale WD40 nie nadaje się do smarowania. WD40 może doskonale służyć jako preparat do USUWANIA smaru i oleju! Stosować go można śmiało do złącz elektrycznych w celu usunięcia z nich wody, jak i do skrzypiących zawiasów w garażu
                Pomysł benzyna + olej podoba mi się najbardziej - elegancka sprawa. Dzieki!
                Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                Komentarz


                  #9
                  Olej + benzyna to sposób znany jeszcze przez naszych dziadków, którzy w WFM smarowali te toporne linki.

                  FXrider podał tu przepis jeszcze sprzed wojny - najlepszy z najlepszych

                  Sprawdzałem działanie WD40, Wurtha, Kenta, CX80 itp. wynalazków. To dobre odrdzewiacze, preparaty usuwające wilgoć... Na oko to one smarują, jednak po dwóch-trzech dniach po rozpylonym preparacie na powierzchni nic nie pozostaje. Jedynie wartwa zatrzymująca dostęp powietrza, ale nie samru - chyba że starego.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Najlepszym ale i najbardziej pracochłonnym sposobem jest nakładzenie do pancerza stałego smaru( Å‚t np.),wiąze się to z demontażem linki z moto i wyciągnięciem wkładu.Do pustego pancerza za pomocą smarownicy napychamy smaru ile wejdzie,wpychamy samą linkę i git.Wystarcza na ładnych parę lat ale lekko upierdliwe jest
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11


                      Tu jest wszystko o smarowaniu linek, łańcucha i z resztą całego motocykla

                      Komentarz


                        #12
                        ja używam takiego patentu, olej jest rozcieńczony bzyną, trzeba zabezpieczyć wejście igły do pancerza, ponieważ olej będzie wyciekał i cieknął po oplocie.
                        Załączone pliki
                        dirtier, happier

                        www.facebook.com/dalekadroga

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X