Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Włącznik wentylatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Tak nawiasem to nie zawsze jest termowłącznik jest jeszcze jeden bezpiecznik oprócz głownego(przynajmniej w 660'tce) odpowiadający właśnie za obwód wentylatora.Jest we wiązce po siedzeniem.
    ps dopiero teraz doczytałem,że Tomur tez obezpieczniku napisał sorki.
    Ostatnio edytowany przez piotr13; 156.
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #17
      Zamiast oringa można dać podkładki miedziane. Lepsze to od silikonu

      Komentarz


        #18
        Żeby oring dobrze siedział musi mieć miejsce-rowek. Podkładka miedziana mogła by być.
        Ale jeszcze bardziej mogła by być wtyczka na kablu.
        Połączenie kabelków zrobiłem na konektorki w rurkach termokurczliwych (tak że bez cięcia izolacji się nie rozepnie-ani samo się nie rozepnie). Żeby mieć jak oryginał trzeba by dobrać złączkę-wtyczkę i założyć na połączenie.
        Ale to już było by za dużo czasu jazdę do drugiego sklepu

        Zresztą mam wrażenie że wtyczki na kablach tylko zbierają brud i poluźniają połączenia między konektorami.
        Jak robiłem instalację w Uralu to nie dałem żadnej wtyczki. Wtedy nawet nie wiedziałem że można takie kupić. Myślałem że to był błąd, ale teraz wiem że to jest właśnie dobre.

        Komentarz


          #19
          Odgrzeję kotleta, może się kiedyś komuś przyda. Miałem problem z termowłącznikiem wentylatora.
          Włącznik jest dwupinowy (są dwa kable na wentylator). Jeśli dobrze rozumiem to temperatura naszego płynu chłodzącego nie powinna przekraczać 105C (str. 8-63 serwisówki)
          Termostat otwiera się w XTZ 750 przy 82C. Czyli otwiera obieg cieczy chłodzącej na chłodnicę, która jest muskana świeżym powiewem dziewiczego powietrza pól i lasów, które schładza płyn. Dlatego uznałem, że zadowolę się włącznikem, który załączy mi wentylator powyżej otwarcia termostatu. Skończyło się na termowłączniku załączającym się przy 85C, wyłączającym przy 82C. Taki był dostępny od ręki z gwintem i mieszczący się korpusie, a poza tym kosztował jedynie 58 zł. Inne były droższe i trzeba było czekać.Dokładnie: CALORSTAT BY VERNET Termowłącznik wentylatora chłodnicy VETS2442, dostępny w intercars.
          Odpala się w połowie zielonego pola. Dla mnie na lat git.
          obraz.png
          Ciekawostka - dla mnie interesująca - to wrażliwość włącznika na uderzenia.

          Gwint termowłącznika to M16x1,5.

          Nie jestem pewien czy miałem oryginalny, czy już podmieniany, ale mój miał:
          10 mm gwintu
          16 mm długości całkowitej wchodzącej w korpus. Moim zdaniem lepsze byłoby coś dłuższego ze względu na nieckę, która przy takich wymiarach powoduje odkładanie syfu, ale to pewnie proces trwający lata, więc nie ma co kruszyć kopii.
          20240404_150224.jpg20240404_150213.jpg

          Komentarz


            #20
            Ale po co ci taki z mniejszą temperaturą? Silnik będzie pracował na mniejszej temperaturze i wentylator częściej włączał. Połowa zielonego pola to właśnie prawidłowa temperatura pracy i płynu tego silnika.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #21
              Jako tymczasowe rozwiazanie awaryjne na czas wojny na saharze wjezdzajac na KIlimandzaro moze byc, ale takie rzeczy sie nie psuja wiec koszty zadne nawet jak drozszy sie kupi, lepiej miec czujnik o oryginalnych parametrach, tak zeby motocykl sie rozgrzewal odpowiednio, nie zarl bez potrzeby akumulatora i paliwa.
              Ostatnio edytowany przez chevy; 5415.

              Komentarz


                #22
                Bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą stałą pracą wentylatora chłodnicy odciążyć regulator napięcia
                Zawęziłeś pole pracy układu chłodzenia. W cieplejsze dni wentylator będzie pracował stale, a coś mi się zdaje, że do stałej pracy nie jest przewidziany.
                Mój licznik elektroniczny pokazuje dokładnie 105°C gdy włącza się wentylator i pracuje 1-2 minuty. W upalne dni włącza się przy dłuższym postoju na światłach, kilka razy dziennie.
                Twój będzie pracował stale, bo jeśli odkręcisz prawdopodobnie nie da rady schłodzić do 85°C.
                Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!

                Komentarz

                Pracuję...
                X