Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Włącznik wentylatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Włącznik wentylatora

    Witam!

    Ostatnio pogrzałem maszynę w miejscu i nie włączył mi się wentylator, mimo że wskazówka temp weszła na czerwone pole. zwarłem styki od włącznika wentylatora i działał. Macie jakieś patenty na te oto ustrojstwo jakim jest włącznik wentylatora? Jakieś zamienniki czy coś podobnego.
    Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

    #2
    Jeśli masz na myśli termostat, to pasuje od Daewoo Tico, wymiana nie jest dramatycznie skomplikowana.
    Sobczaq, przedtem Sbq!

    Prawym pasem, za Matizem.

    Komentarz


      #3
      Termostat i włącznik wentylatora to dwie różne rzeczy,włącznik zdaje się tylko w oryginale albo używka.Najprościej kupić byle pstrykotek za 3,50 pln dac na kierę pod kciuk dwa kabelki podłączyć do kostki normalnie wciskanej na ów włącznik termiczny i załączać wentylator ręcznie jak strzałka przejdzie za połowę skali.
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        Spróbuję jeszcze go podgrzać bardzo na ogniu może się najdzie, a jak nie to faktycznie włącznik chyba jest najlepszym wyjściem.
        Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

        Komentarz


          #5
          lub wykręć stary i poszukaj po sklepach motoryzacyjnych może od czegoś dopasujesz /Daewoo,Kia,Suzuki/

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
            Termostat i włącznik wentylatora to dwie różne rzeczy,włącznik zdaje się tylko w oryginale albo używka.Najprościej kupić byle pstrykotek za 3,50 pln dac na kierę pod kciuk dwa kabelki podłączyć do kostki normalnie wciskanej na ów włącznik termiczny i załączać wentylator ręcznie jak strzałka przejdzie za połowę skali.
            Ja bym nie ryzykował z ręcznym włącznikiem, czasem można w ten sposób pozbyć się uszczelki albo płynu z układu bo np nie zdąży się w odpowiednim momencie włączyć wentylator albo np wskaźnik temp się zawiesi.

            Kup termowłącznik w aso i będziesz miał pewność, to nie są jakieś chorendalne pieniądze.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Gdzieś wyczytałem że oryginał 50 E kosztuje
              Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                Ja bym nie ryzykował z ręcznym włącznikiem, czasem można w ten sposób pozbyć się uszczelki albo płynu z układu bo np nie zdąży się w odpowiednim momencie włączyć wentylator albo np wskaźnik temp się zawiesi.

                Kup termowłącznik w aso i będziesz miał pewność, to nie są jakieś chorendalne pieniądze.
                Teresa jest dość odporna na zagotowanie i trudno tu nie zdążyć włączyć wentylatora,jasne wkażnik temp. może paśc ale nawet wtedy słychać ,ze sie gotuje .Ja tymczasowo taki pstryk założyłem 2 lata temu i śmigam do dziś na nowy ochota mi przeszła po sprawdzeniu ceny a używki nie trafiłem dobrej więc śmigam nadal na tym wynalazku...
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Elnino Zobacz posta
                  Gdzieś wyczytałem że oryginał 50 E kosztuje
                  sprawdź sobie po numerach a nie siejesz defetyzm, choć po żółtych ludziach to wszystkiego można się spodziewać

                  http://www.yamaha-motor.de/de/inform...m=&y=2012&l=DE
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    W zdecydowanej części ST wystarczy czujnik wykręcić i porządnie wyczyścić. Również te konektory, które ida do niego. Nie zaszkodzi dać dodatkowej masy ze śruby skręcajacej połówki (dac dłuższą i na drugi koniec nakrętkę pod którą będzie zamontowany końcówka przewodu masy) termostatu gdzieś do ramy.
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      W sobotę wezmę się za to. Ostatnio w korku jak stałem to temperatura niebezpiecznie rosła i już było 3/4 skali, tylko że upał był paskudny.
                      Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

                      Komentarz


                        #12
                        3/4 skali to nic strasznego,u mnie wentyl włącza się w jakoś po wyżej tej okolicy nawet bardziej przy czerwonym polu, mam wrażenie że nie doczekałeś cierpliwie do tego momentu kiedy się on załącza, więc tak naprawdę to nie możesz mieć pewności że padł ci czujnik temperatury.

                        Komentarz


                          #13
                          Na pewno nie załącza, bo w czerwonym polu też nie chodził.
                          Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

                          Komentarz


                            #14
                            Włącznik wentylka niestety niesprawny mimo prób reanimacji. Aczkolwiek wydukałem że powinien pasować włącznik wentylatora z mazdy 323 lub nissana micry, tylko temperatura załączenia jest tam 95 st a nie 105.
                            Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...

                            Komentarz


                              #15
                              Ostatnio ćwicząc jazdę wertepach stwierdziłem że nie włącza się wentylator na chłodnicy.
                              W garażu od razu rozebrałem co trzeba żeby wydobyć czujnik. Potem kontrola co jest nie tak i poszukiwanie pasującej części.

                              Obudowa termostatu w której zamocowany jest czujnik temp.
                              IMG_0369.jpg

                              Dziura w którą wkręca się czujnik, ok 12 mm długości gwintu
                              IMG_0370.jpg

                              Dla kogoś kto miałby z tym problem opiszę tu w jednym miejscu co i jak. Piszę o 660tce ale zasada jest taka sama w 750.

                              Termowłączmik wentylatora, po przekroczeniu zadanej temp. płynu zwiera styk, pomiędzy podłączonymi do niego dwoma kablami.

                              Jeśli wentylator nie włącza się mimo wysokiego wskazania temp. na zegarze trzeba sprawdzić czy sprawny jest obwód wiatraka.
                              W tym celu trzeba odpiąć wtyczkę z termowłączmika i zewrzeć kable.
                              Jeśli wentylator się włącza to podejrzany pozostaje tylko termowłączmik.
                              Na obwodzie wentylatora jest bezpiecznik, trzeba o tym pamiętać (po lewej stronie pod kanapą, przy profilu ramy, 10A).

                              Żeby wykręcić termowłączmik trzeba zdemontować obudowę termostatu. Do wykręcenia czujnika potrzeba sporej siły, trzeba uważać żeby nie uszkodzić obudowy.
                              Termowłączmik łączy styk przy wzroście temperatury, po przekroczeniu 105 'C a rozłącza przy spadku poniżej dziewiąćdziesięciu kilku (nie pamiętam dokładnie-zaglądałem do serwisówki).
                              Tak to wygląda, to nie pomyłka, czujnik inaczej zachowuje się przy wzroście i przy spadku temperatury.

                              Ponieważ punkt włączenia to 105'C trudno go testować w wodzie


                              Kwestia zamiennika.

                              termowłączniki od Nissana i Yamahy
                              IMG_0372.jpg

                              Sugerując się powyższym postem pojechałem do sklepu z częściami samochodowymi i gość wybrał mi z katalogu pasujący zamiennik.
                              Sprawa jest prosta, do różnych japońskich aut są termowłączmiki na gwint 16*1,5 mm. Wystarczy dobrać gabaryty (bezpieczniej nieco krótszy niż dłuższy) i temperaturę działania.
                              Kupiłem część do Nissana, temp działania trochę niższa 92-87'C (to nawet lepiej na mój gust).
                              Koszt 60zł, czyli podobnie do nastoletniej używki, dużo taniej niż oryginał a nowa część.
                              Specjalnie wybrałem typ z wtyczką, żeby ją obciąć i na kabelkach zacisnąć pasujące konektorki.
                              Wyżuciłem też oring, nie podobało mi jak się układał. Zostały przylegające płaszczyzny i trochę sylikonu.

                              Były w katalogu inne modele, które też by się nadawały więc nie jest tak trudno to dobrać, ale potrzeby jest katalog.

                              Oznaczenia termowłącznika który kupiłem
                              IMG_0375.jpg

                              Słowa dla wyszukiwarki:
                              Termowłączmik wentylatora, czujnik temperatury, wentylator wiatrak dmuchawa chłodnicy.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X