Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gumy w górnej półce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Gumy w górnej półce

    Witam.
    Zrobił mi się luz na mocowaniu kierownicy. Nie wiem jak to się nazywa ale chodzi chyba o te gumy co amortyzują kierownice/mocowanie kierownicy.
    Wcześniej to nie było tak wyczuwalne ale po założeniu podwyższenia, kierownica mi trochę lata. Zrobiło się dłuższe ramię i nawet podczas skrętu idzie mi sama kierownica a potem dopiero półki skręcają.
    No i teraz pytanie.
    Czy te gumy można dokupić? Czy to może coś innego? A może po założeniu podwyższenia tak jest?
    ...tylko silnych los obdarza hojnie...

    #2
    U mnie po założeniu podwyższenia też bardziej się zgina na tych tulejach, ale nie tak, że najpierw kierownica, a później półki.
    Dobrze masz dokręcone te tulejki?
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    Komentarz


      #3
      sigpic

      Komentarz


        #4
        albo dorobisz sobie takie podkłądki o których pisał fx albo toczenie od nowa twardszych gum, na pewno wymiana na nowe nie zaszkodzi ale podejrzewam że te z aso też będą takie miękkie.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Podniosłem kierę w zeszłym roku o jakieś 5-6 cm za pomocą kawałka aluminiowego wzmocnienia z drzwi od Audi B3-B4 i mając w dobrym stanie silentblocki nic takiego nie występuje ale Łojek ma a przynajmniej miał je rozwalone to kiera mu latała mocno.

          Komentarz


            #6
            No właśnie.
            Mi lata, że mogę sobie (że tak powiem) kołem pomachać.
            Zobaczymy co poradzą podkładki. Jak nie to twardszą gumę dam.
            A jak nie to na sztywno zrobię (ale to w ostateczności)
            ...tylko silnych los obdarza hojnie...

            Komentarz


              #7
              Tylko weź pod uwagę, że tam nie siedzi sama guma a typowy silentblock - dwie tuleje (jedna w drugiej) i wypełnienie gumą pomiędzy nimi. Może w jakimś warsztacie specjalizującym się w regeneracjach zawieszeń samochodowych dałoby się coś tego typu dorobić.
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Muszę się tym zająć jak najszybciej. Bo mam wrażenie, że jest coraz gorzej :/
                Dzisiaj trochę jeździłem i nie wygląda to najlepiej. Tym bardziej z prawej strony.
                Zaraz chyba wezmę i to rozkręcę.
                Aha. Takie jeszcze jedno pytanie.
                Jest tam jeszcze taka jakby podkładka z wypustką do blokowania z mocowanie kierownicy.I takim drutem co wychodzi na zewnątrz.
                I z jednej strony to mam z drugiej nie. Czy powinny być dwie czy tylko jedna?

                - - - Zaktualizowano - - -

                No to rozebrane.
                Od razu na samy początku muszę stwierdzić fakt, że z prawej strony było trochę luźno skręcone (stąd problemy)
                Jutro jadę po podkładki zobaczymy jak to będzie się sprawować.

                - - - Zaktualizowano - - -

                Aha.
                Gumy (silentblocki) nie wyglądają źle. Ale trudno to określić bez wyjmowania.
                Tak czy siak na zewnątrz nie widać żadnych uszkodzeń (a wydaję mi się, że jak by coś było to właśnie na górze przy mocowaniu kiery i na dole przy śrubie).
                ...tylko silnych los obdarza hojnie...

                Komentarz


                  #9
                  Jak będziesz miał już podkładki to przygotuj sobie od razu pilnik okrąglak, bo zaobserwowałem, że zazwyczaj wewnętrzna tulejka silentblocku (ta współpracująca z "trzymakami" kierownicy) jest zowalizowana (rozepchnięta) i trzeba dostosowywać dziurki w podkładkach (albo samą tulejkę trochę podszlifować).

                  pzdr, Adam
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    ja tez skreciłem na podkładkach głównie dlatego że strasznie ciężko się ją gdzieś wyrywało pchało, ale ma to też swoje minusy głownie przy glebie większe prawdopodobieństwo zgiecia kiery czy też mocowań w półkach.

                    Komentarz


                      #11
                      Więc tak.
                      Poszedłem za przykładem i podłożyłem podkładki tak jak w temacie podanym wyżej. Z tą różnicą, że dałem podkładki tylko pod mocowanie kiery. Takie jak kolega esi w swojej 660 (wewnętrzny-17mm, zewnętrzny-30mm, grubość-około 3mm zginęła mi gdzieś suwmiarka ).
                      Zastosowanie podkładki tylko na górze o szerokości wew. 17mm (około 2mm kuzu na tuleji) pozwala mocowaniu kierownicy na ruch (trochę mniejszy niż na samych silentblockach).
                      Myślę, że będzie dobrze Wyjdzie w praniu ale nie dzisiaj bo leje u mnie.

                      - - - Zaktualizowano - - -

                      Aha.
                      Stwierdziłem, że nie ma co zakładać dolnych podkładek i usztywniać tego (na dwóch podkładkach brak ruch kierownicy w silentblockach). Bo to zawsze jakieś drgania będzie przenosić albo coś. Poza tym faktycznie przy glebie jest o wiele większe ryzyko zgięcia kierownicy.
                      ...tylko silnych los obdarza hojnie...

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X