Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
mam takie pytanie jak sprawdzić czy rama jest prosta,wiem że trzeba puścić kierownice i czy nie ściąga ale jak puszcze to ściąga ale raz w prawo raz w lewo. a wy macie jakiś pomysł
to ze ściąga to nie musi być wina krzywej ramy i raczej trudno stwierdzić to w ten sposób może to zależeć od nawierzchni po której jechałeś i nie martwił bym się, problem by był gdyby ściągało cie cały czas na jedną stronę.Ale jeśli nie jestes pewny czy twoja terenia nie była prostowana to trzeba by sciągnąć bak i siedzonko i oblukać dokłądnie jesli było cos robione to napewno sa jakies tego slady
oblukałem wszystkie spawy i rame, ale nic nie znalazłem także nie wiem co jest grane musiał bym sie przejechać inną teresą i wtedy bym zobaczył ale jak macie pomysły jak sprawdzić prostość ramy to proszę o poradę
Lekkie skrzywnienie nie będzie widoczne na spawach - wystarczy, że sama główka jest lekko przekoszona względem reszty i już.
Co do samego problemu - pierwsze co mi przyszło na myśl to zbyt mocno skręcone łożyska główki ramy. Mogą też być masakrycznie wybite, wtedy też może być taki efekt ( wtedy może stukać przy hamowaniu, a po postawieniu na centralce i ruszaniu kierownicy z centralnego położenia byłby wyczuwalny opór - takie przeskakiwanie). Inne możliwości jakie przychodzą mi do głowy to wyząbkowana przednia opona lub poluzowane szprychy w kołach. Albo po prostu lagi są lekko w półkach skręcone (bądź krzywe). Pytanie jeszcze przy jakiej prędkości to testujesz, na jakiej nawierzchni (jeśli asfalt jest krzywy to też może generować taki efekt) i jak mocne jest to ściąganie.
kolego sprubóje z tym łożyskiem bo faktycznie trochę ciężko kierownica chodzi i przeskakuje łożtsko ale do tego co pisałeś to koła mam ok i lagi dobrze skręcone ale apropo lagów nie wiem czy proste jak to sprawdzić w sumie nie wykręcałem ich od kiedy kupiłem motura tylko co z tymi lagami
Jeśli masz taki problem z łożyskiem to nawet bym nie szukał dalej tylko to naprawił, bo z czymś takim lepiej nie jeździć. A potem jeśli objawy nie ustąpią można myśleć dalej. Co do lag - najlepiej wyjąć rury nośne przyłożyć je do siebie, poobracać - jeśli nie będą idealnie przylegać to znaczy, że są krzywe. Ew. można też je poprzykładać do siebie bez rozbierania lagi, ale wtedy pomiar będzie mniej wiarygodny.
kierownica chodzi troszkę ciężko ale nie ma luzu przód tyl ale trzeba wymienić zajme sie tym w sobote ale dzięki za porady koledzy, a tak apropo moja matula pochodzi z józefowa. pozdrawiam.
Jak ciężko chodzi to nie dobrze, będzie ci się kiwał przy jeździe na wprost. Możesz też zdjąć półki i lagi i dać do sprawdzenia np . MCS na ul. Prymasa Tysiąclecia
chłopaki zdjagnozowałem przyczyny ściągania przy jeździe ugięta delikatnie jedna laga i przy okazjii wymienie łożyska ,podpowiedzcie gdzie kupic takie łożyska bo w rzeszowie gość mi powiedział 120 zł za kolplet ale ja potrzebóje tylko dolnego bo górne jest ok a dolne od razu sie wysypało
Możesz spisać wymiary i kupić w zwykłym sklepie z łożyskami (przetestowane). Tak czy siak te łożyska zmienia się parami, a dobrej jakości będą kosztowały blisko 100zł. Weź pod uwagę to, że pod dolnym łożyskiem masz uszczelniacz, którego raczej nie uda Ci się ocalić przy zdejmowaniu łożyska ze sztycy, dlatego warto pomyśleć o kupieniu zestawu jednak.
Zestaw kosztuje 90-120 zł w zależności od producenta i dystrybutora.
Zapomnij o kupowaniu jednego łożyska. Jedno i drugie jest do wyrzucenia kidy choć jedno wykazuje objawy zużycia.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz