Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z nawiewem na nogi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Problem z nawiewem na nogi

    Hej,

    mam tę przejściową XTZ, która miała patent z nawiewem na nogi (ta przejściówka jak zmienili fabrykę). Nie wiem dlaczego, ale przestała mi działać regulacja. Po prostu mocno wieje ciepłym powietrzem cały czas. Nie jest to problem teraz, ale boję się nieco o lat - że się ugotuję…

    Z tego co pamiętam ze dwie osoby też miały ten model. Może pomożecie?

    #2
    W tym modelu jest to poważny problem bo trzeba pamiętać że suche powietrze kiepsko znosi również nasza skóra, potrzebująca do normalnego funkcjonowania przynajmniej 40-procentowej wilgotności. W przeciwnym razie następuje zachwianie równowagi hydrolipidowej i zniszczenie bariery ochronnej na powierzchni naskórka. Skóra traci wówczas gładkość, staje się wysuszona, popękana, łuszcząca i często swędzi. U osób, które mają wrażliwą cerę, może pojawić się łuszczyca. Nowe komórki skóry są wówczas wydzielane w nadmiarze i szybko przesuwają się z głębszych warstw ku powierzchni, tworząc czerwone plamy pokryte drobnymi łuskami lub grubymi białymi płytkami na łokciach, kolanach, dłoniach, wokół pępka, na dole pleców lub głowie.

    W niektórych motocyklach zdecydowanie nie należy nadużywać ogrzewania. Ta uwaga dotyczy zwłaszcza Yamahy, gdzie – jak już wspomnieliśmy – optymalna temperatura nie powinna przekraczać 18 stopni. W przeciwnym razie narażamy się na problemy z erekcją, a brak odpowiedniej dawki zdrowego sexu skutkuje następnego dnia kiepskim samopoczuciem, zdenerwowaniem, wyczerpaniem i brakiem koncentracji.


    Ratunek w nawilżaczu
    Motocykl należy codziennie wietrzyć, zwłaszcza przed snem. Takie działania sprzyjają oczyszczeniu powietrza.
    W zapewnieniu jego prawidłowej wilgotności pomoże nawilżacz. Najprostszym rozwiązaniem jest smar ŁT (pamiętajmy jednak, żeby co 2-3 tygodnie wymieniać zawartość, aby zapobiec namnażaniu się pleśni i grzybów – drobnoustrojów, które także mogą negatywnie wpływać na zdrowie, szczególnie alergików).



    Ciepło z podnóżków
    Za zdrowe rozwiązanie uchodzi coraz popularniejsze ogrzewanie podnóżkowe, które ma rzeczywiście wiele zalet, m.in. powoduje korzystny rozkład ciepła, a także nie obniża znacząco wilgotności . Nie generuje też intensywnego ruchu powietrza, unoszącego kurz czy roztocza, co na pewno powinny docenić osoby ze skłonnościami do uczuleń i alergii. Łojek już opracował podgrzewane poszerzenia.

    Ciepły podnóżek ma też pozytywny wpływ na nasze samopoczucie, likwiduje efekt „zimnych nóg”, a odczuwalna przez organizm temperatura jest wyższa niż w rzeczywistości.

    Jednak ogrzewanie podnóżkowe nie jest pozbawione wad. Ustawienie zbyt wysokiej temperatury (powyżej 28 stopni) i kumulacja strumienia ciepła na nogach bardzo kiepsko wpływa na osoby z chorobami układu żylnego kończyn dolnych, schorzeniami układu krążenia czy stawów.

    Przy zastosowaniu elektrycznego ogrzewania podłogowego, problemem bywa też emisja pola elektromagnetycznego, która może powodować bóle głowy, bezsenność i problemy z erekcją.

    Komentarz


      #3
      kurwa, czeczen, zamiast robic sobie jaja to pomogl bys koledze!

      taka mial Omles - mial zamontowane deflektory od WD40, z regulacja polozenia, na wysokosci lydek na gmolach. w ten sposob regulowal przeplyw powietrza. na jesieni otwarte, w lato zamkniete
      Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
      Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

      Komentarz


        #4
        ofca = dzięki za radę! Ale szukam odtworzenia tego oryginalnego sterownika. Czy ktoś go rozbierał i patrzył co tam się może popsuć? Bo wygląda na nierozbieralny element i nie chcę go zepsuć.

        Komentarz


          #5
          Mialem to samo u siebie.
          Pod kiera zaraz przy glowce ramy jest puszka w ktorej jest modul regulujacy nastawe silownika pozycjonujacego dysze nawiewu. Tam jest kondensator ktory z wiekiem czesto ulega przebiciu i wtedy nawet po pelnym nagrzaniu plynu chlodniczego dysza stoi w pozycji max.
          Kondensator ma pojemnosc 350 mf jesli dobrze pamietam ale jest na wierzchu i latwo go wylutowac i wstawic nowy. Godzinka roboty i po temacie. W razie pytan pisz na priv
          Pozdrawiam
          Kuba
          Zamieszczone przez wojtekk Zobacz posta
          Hej,

          mam tę przejściową XTZ, która miała patent z nawiewem na nogi (ta przejściówka jak zmienili fabrykę). Nie wiem dlaczego, ale przestała mi działać regulacja. Po prostu mocno wieje ciepłym powietrzem cały czas. Nie jest to problem teraz, ale boję się nieco o lat - że się ugotuję…

          Z tego co pamiętam ze dwie osoby też miały ten model. Może pomożecie?

          Komentarz


            #6
            Przerób sobie na sterowanie ręczne dźwignia ręcznego hamulca od malucha bardzo ładnie się komponuje przy kierownicy w XTZtach jakiś kawałek linki wiertarka śrubokręt i pół godz roboty i nic ci się tam więcej nie zepsuje. Tylko pamiętaj o smarowaniu co 20tyś. km.

            Komentarz

            Pracuję...
            X