Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik temeperatury - jaka oporność przy wsykoiej temp ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Czujnik temeperatury - jaka oporność przy wsykoiej temp ?

    Wczoraj włożyłem czujnik temperatury (to na czym jest zamontowany wlew chłodziwa) do wrzątku.
    Włącznik wentylatora działa ok , tzn po chwili oporność spadła z niesk. do 0, czyli włacza wentylator.
    Ale czujnik do wskaźnika pokazuje w najlepszym przypadku 1000 K omów (1 M om).
    Czy to moze byc powod dla ktorego w czasie jazdy max wychylenie wskaźnika to początek zielonego pola ?
    Jaką oporność powinien mieć włożony do wody o temp 80 - 90 st ?
    W zasadzie dla mnie to może tak działać - ważne ze wentylator się włącza, ale wole wiedzieć jak czytać wskazania...

    #2
    W manualu takiej informacji nie znajdziesz. U mnie też jest na początku zielonego pola. Chyba ST została stworzona na cieplejsze klimaty
    Hvězdy chtějí patřit Tobě...

    Komentarz


      #3
      Mi się zdaje że to nie w czujniku leży przyczyna tylko we wskaźniku na zegarach, może on z wiekiem ma większy opór i wskazówka nie wychyla się tak jak powinna. Albo faktycznie xieciu ma racje, wskaźnik został tak wyskalowany że przy 80-90 jest na początku skali a jak podchodzi do 3/4 skali ma 110 i włącza się wentylator a przy dochodzeniu do czerwonego pola ma 120, ale żeby to sprawdzić trzeba by dokładnie z termometrem mierzyć na silniku płyn.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        wskaźnik na zegarach po spięciu na krótko wychyla sie na maxa.
        wentylator u mnie włącza się w świeżo zagotowanej wodzie, czyli pewnie jakieś 80-90... za nisko ?
        jak jechałem z wrocławia nie włączył się ani razu (ale nie stałem w korkach)

        Komentarz


          #5
          O ile dobrze pamiętam to podczas długiej jazdy w korku widziałem wskazówkę w pobliżu czerwonego pola. Normalnie jest na początku zielonego więc chyba działa.

          Komentarz


            #6
            Zgodnie z tym co podaje manual to
            80-84st termostat jeszcze powinien byc zamknięty, start otwierania.
            95st termostat na max otwarty
            płyn pod ciśnieniem będzie miał temperaturę wrzenia większa niż 100st więc trzeba by czujnik wentylatora sprawdzać w zamkniętym układzie
            Wentylator lepiej jak włącza się niżej niż wyżej bo w ten sposób może szybciej sterować temperaturą płynu.
            Jeszcze jedna rzecz, jak na czujniku w chłodnicy jest dajmy 100st to na wyjściu z silnika jest na pewno więcej.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              A co powiecie jeśli wskazówka ledwo wejdzie na zielone i już się włącza wentylator?

              Komentarz


                #8
                Wiem, że to post sprzed 6 lat, ale jak w manualu do ST może nie być tej informacji?
                W manualu do XTZ 660 jest:
                cooling.jpg

                Wskaźnik i wentylator mają osobne czujniki. Wentylator ma bimetal, a wskaźnik jakiś termistor.

                Mała i duża tenera mają prawdopodobnie ten sam czujnik, bo w katalogu części to jest jako całość: Thermostat Housing i jest ten sam numer części.
                Sprawdź najpierw połączenia, potem ile wychyla się wskazówka jak zmostkujesz czujnik rezystorem 10ohm, a jeśli jest max, to wtedy winny może być termistor.

                Komentarz


                  #9
                  W 2011 roku dosyć dokładnie rozpisywałem sobie charakterystykę czujnika w 660. Również irytowało mnie że podczas jazdy było prawie na minimum.
                  Z racji tego że mam od lat chyba najdokładniejszy termometr w małej tenerce mówię jak jest według mnie:

                  Jak stoi i pracuje na luzie to dojdzie spokojnie do 100 stopni nawet do 110. Około 100 włącza się wentylator - na początku nadal będzie szybko rosło, ale po chwili spadnie aż do wyłączenia wentylatora. I tak w kółko.
                  Wystarczy trochę przejechać i temperatura silnika spada drastycznie bo 60 - 70 stopni to norma podczas jazdy po asfalcie. Chłodnica zimna, więc termostat sprawny. Z tego co pamiętam to zrobiłem to właśnie po to bo też myślałem że czujnik/wskaźnik jest uwalony. Tymczasem wystarczy wsadzić se karton pomiędzy gmole, trochę ciężko się jedzie, ale wskaźnik pokazuje dobrze


                  PICT0270.jpg

                  PICT0413.jpg

                  Komentarz

                  PracujÄ™...
                  X