Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zużycie oleju w xtz 750

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] zużycie oleju w xtz 750

    Witam , moje pytanie dotyczy dolewek oleju od wymiany do wymiany tzn.w mojej tenerce w ciągu przebiegu 6000 tys km dolałem ok 1,7 l wydaje mi sie to dużo i zaczyna mnie to martwić choc nie zauważyłem niczego dziwnego ,ani nie dymi ani nie ma spadku mocy,kojarze fakt przed zmiana wydechu kiedy to nic praktycznie nie musiałem dolewac między przeglądami, teraz przy wydechu ixil coś ojej zaczyna umykac z silnika ,czy macie jakieś spostrzenia w owej sprawie?

    #2
    a jakiż to olej kolega wlewa?

    Komentarz


      #3
      Spostrzeżenia są.

      Miałem kiedyś GSXR 1100W, jeździłem z oryginałem. Mimo katowania i ogromnego przebiegu silnik nie pił oleju prawie nic. Założyłem Remusa i sie zaczęło..... czasami pił jak szalony.

      Moja ST. Na oryginale nic nie pił (poza jednym wyjatkiem, kiedy spalił prawie 2 litry w ciągu 2-3 dni). Na akcesoryjnym bywa, że weźmie troszkę. Założony mam oryginał - lekko zmodyfikowany i pewnie znowu nic nie będzie pił.

      Zwiazane jest to z tym, że na akcesoryjnym wydechu robi sie wieksze podciśnienie w tłumiku i nie dość, że wysysa część mieszanki, to przy okazji olej przez pierścienie - tak najprosciej można to wytłumaczyć.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Podobno po wymianie wydechu lub kolektorów powinno się zrobić regulację/synchro gaźników.Generalnie wymień sobie olej na nowszy i wtedy jeśli dalej będzie brał to można myśleć nad dalszymi rozwiązaniami.
        Im GORZEJ tym LEPIEJ.
        Nikt nie mówił że będzie letko.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz posta
          Podobno po wymianie wydechu lub kolektorów powinno się zrobić regulację/synchro gaźników.Generalnie wymień sobie olej na nowszy i wtedy jeśli dalej będzie brał to można myśleć nad dalszymi rozwiązaniami.
          Rzeczywiście po zmianie kolektorów lub wydechów na inne niż były przewidziane w oryginale (jakiś tuning itp.) Należy podać motocykl regulacji na analizatorze spalin ponieważ zmieniają się parametry silnika więc i mieszanka i napełnienie powinno się zmienić.

          Co do braków oleju tak jak już pisał LukaSS może przez wydech siorpać olej , albo jakaś nieszczelność układu olejenia przyjrzyj się czy nigdzie olej nie ucieka (nie spływa po przewodach od miski olejowej) i czy kartery silnika są suche.

          Pozdrawiam Andrzej.
          .

          Komentarz


            #6
            Dzięki, też i takie moje domysły, motocykl był po wszelkich regulacjach i wymianach ,robiony u fachowców ,synchro,filtry ,olej, jak to bywa w st delikatny wyciek około rozrusznika -nie grożny,a tu ....zaczęło ubywać ,robiło się sucho w zbiorniku,mam nadzieje że to przez wydech ucieka ale tez jest zero dymu ,no jak na razie silnik hula naprawdę ok.,pożyjemy zobaczymy aha olej yamahowski 10w40 czyli półsyntetyk

            Komentarz


              #7
              Jak jesteśmy w tym temacie to zapytam ile może brać 660 ? w Manualu widzialem że niby nawet 0,5 litra ale wydaje mi sie ze to troche za wiele. A co do 750 to z tego co kolega pisze jego ST pali jakies 300/350 ml a nawet mniej na 1000 to chyba nie ma tragedii

              Komentarz


                #8
                W 660 moja przez pierwsze 2000km nie piła nic, potem ok 200ml/1000km. Przy przebiegu ponad 60 000 wciągała nawet 1,5l na 1000km. Wtedy to stwierdziłem, że 2T nie będę jeździł i kupiłem ST
                sigpic
                "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Mario Zobacz posta
                  Witam , moje pytanie dotyczy dolewek oleju od wymiany do wymiany tzn.w mojej tenerce w ciągu przebiegu 6000 tys km dolałem ok 1,7 l wydaje mi sie to dużo i zaczyna mnie to martwić choc nie zauważyłem niczego dziwnego ,ani nie dymi ani nie ma spadku mocy,kojarze fakt przed zmiana wydechu kiedy to nic praktycznie nie musiałem dolewac między przeglądami, teraz przy wydechu ixil coś ojej zaczyna umykac z silnika ,czy macie jakieś spostrzenia w owej sprawie?
                  Mam nadzieję, że olej sprawdzasz w prawidłowy sposób?
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    W prawidłowy ,czyli na ciepłym silniku najlepiej chwile po jeżdzie,ale chyba czasem najbardziej wiarygodne ile oleju znajduje sie w silniku jest po prostu odkręcenie korka i wylanie zawartości.Jak wiadomo czasem olej nie wypłynie z silnika do zbiornika z powodu wadliwego zaworka i zbyt duża dolewka może dużo zaszkodzić

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X