Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Powiększanie pojemności - jakie regulacje?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Powiększanie pojemności - jakie regulacje?

    Jako, że powoli zaczyna się preludium powiększania pojemności i przy okazji robienia głowicy, chciałem zapytać tych bardziej oblatanych jakie regulacje gaźnika należałoby zrobić? Chciałbym potwierdzic przypuszczenia.
    Większa pojemność czyli należy dać więcej mieszanki, prawda? Po operacji ilość powietrza będzie zwiększona, a wydatek paliwa pozostanie bez zmian. Czyli co regulować w gaźniku? Poziom paliwa jest raczej niezmienny, dyszami raczej nie będę się bawił, czyli zostaje iglica i śruba składu mieszanki. Śrubę składu mieszanki wykręcic trzeba, a iglicę podnieść o jedno oczko do góry?
    Ponieważ na wysokich obrotach nie jeżdzę, to maksymalnie wysunięta iglica mnie mało obchodzi (znaczy się powyżej 4,5 mało kiedy się zapuszczam).
    Dobrze rozumuję?



    I przy okazji drugie pytanie. Gdzieś można nabyć iglice, rozpylacze, zaworki ssania i membrany air cut (chwila, a to występuje w ogóle w gaźnikach ST?)? Wiadomo oryginały tak, a zamienniki?
    Ostatnio edytowany przez Gosienka; 2. Powód: połączenie postów
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    #2
    Posty się edytuje, nie nabija...
    Temat ciekawy, też mam w planie zwiększenie pojemności...
    Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
    Loud pipes save lives...
    https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez Łojek Zobacz posta
      Posty się edytuje, nie nabija...
      Temat ciekawy, też mam w planie zwiększenie pojemności...
      Jak będzisz chciał mieć ponad 1500 to wiesz co robić

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
        Dobrze rozumuję?
        Nie.
        Bez ruszania dysz nic nie zdziałasz. Poczytaj o regulacji gaźników, zobaczysz, że sama iglica odpowiada tylko za górę obrotów, powyżej połowy otwarcia przepustnicy.
        Śruba składu odpowiada tylko za jałowe obroty.
        Poziom paliwa można regulować, może tą drogą dało by się coś osiągnąć, ale IMO trzeba będzie zmienić co najmniej 2 dysze w każdym gaźniku (wolnych obrotów i główną).
        Najlepiej podpatrzeć nastawy gaźnika 3VD i na nich się wzorować.
        Co do dostępności części: niektóre można dostać w larssonie, większość w nich jest dostępnych w zestawach naprawczych gaźników dostępnych na ebay.de (było na forum), choć cena spora, lub niektórych kitach tuningowych (-> kedo.com, może coś będzie).
        IMO powinieneś zacząć od teorii i przejrzenia choćby fiszek od gaźników - przy okazji dowiesz się czy w ST jest aircut.
        Tak czy siak nastaw się raczej na czasochłonną dłubaninę.

        pzdr, Adam
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Adam, zdaje mi się, że chyba dziś zmęczony jesteś
          Mylisz się. Iglica odpowiada za średnie obroty, ponieważ na wysokich obrotach jest ona praktycznie cała wysunięta... ograniczeniem przepływu jest dysza główna.
          Po drugie śruba składu mieszanki odpowiada za obroty jałowe i do powiedzmy 1/3 średnich.
          Poziomu paliwa raczej nie zwiększę, gdyż będzie zalewało... chyba, że w granicy tolerancji.
          Tu masz rację, chyba delikatnie zmienię dysze.

          Dziękuję za namiary. Właśnie takiego sklepu szukałem.
          P.s. Nie pamiętam co jest w Mikuni, kocham Keihiny
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz

          Pracuję...
          X