Witam ponownie , dziś w moim motocyklu wymieniłem olej filtry oraz świece na poprzedniej zauważyłem czarny nalot i trochę mnie to zastanawia co jest tego przyczyną , zaworki też wyregulowane zobacze jak będzie na nowej świecy ale coś mi się wydaje ze będzie to samo, czy to możliwe że do XT600E 3tb weszło prawie 4l oleju i po kontroli nie pokazuje stanu ?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Wymiana oleju w xt600E
Zwiń
X
-
Nagarem bym się nie przejmował. Świadczy on o bogatej mieszance ale świece sprawdza się po przegrzaniu na trasie a nie po pracy na wolnych obrotach na zimno.
Co do oleju to nie odpalaj moto z zadurzą jego ilością bo ci go wywali do filtra albo coś gorszego.
Xt ma system jak Xtz - z suchą miską - o ile wiem wszystkie xt.. tak mają.
W taki wypadku spuść cały olej, zalej odmierzoną ilość zgodną z serwisówką i sprawdź poziom po nagrzaniu silnika.
Jest temat w wiki i na forum o kontroli poziomu oleju to możesz doczytać.
A nie jest to takie oczywiste przy suchej misce.
Olej możesz leć i lać ale dopiero na gorącym silniku wyjdzie ile go naprawdę jest (na przykład wyjdzie airboxem)
-
Koniecznie przewertuj tematy o kontroli poziomu oleju na forum i na wiki forumowej o wymianie oleum, bo jak miałeś odczynienia z klasycznym systemem smarowania to z tą suchą miska trudno dość ładu.
Ja jak zmieniam to właśnie wlewam odmierzoną ilość, to powoli wpływa do miski wcześniej zawsze oblewam olejem moto i podłogę
Jak moto postoi to olej zcieka z ramy do miski i jest sucho.
Potem jadę na trasę i po kilku km sprawdzam poziom w kilkanaście sekund po wyłączeniu silnika. Wtedy jest właściwy poziom. Jak ostygnie znowu spływa i jest sucho w zbiorniku w ramie.
Więc trzeba dobrze wlewać bo dopiero po jeździe będziesz wiedział czy na pewno jest ok. I nie za burzo bo będzie źle (nie chodzi tu o pate cm tylko np 0,5l)
Komentarz
-
Zamieszczone przez robcio1187 Zobacz postaOk zajmę się ty jutro , sprawdzałem i niby do wersji E wchodzi 2,7 l tak podaje manual ale nie jestem pewien ponieważ wygrzebałem to z jakiegoś posta .
Możesz również podpytać użytkownika Terenowiecc, administratora tego forum.
Lepiej podeprzeć się jakąś sprawdzoną wiedzą, aniżeli błądzić we mgle i czerpać wiedzę z jakiegoś posta w necie"Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin
Komentarz
-
kolego poczytaj sobie i zastanów się co zrobiłeś źle, silnik małej teresy jest bliźniaczo podobny do 3tb więc możesz się spokojnie wzorować
http://wiki.xtzclub.pl/wymiana_oleju_660Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez robcio1187 Zobacz postaJuż po problemie wlałem nie całe 3l i jest ok pokazuje stan który sprawdziłem po przejechaniu 4km dzięki wam za pomoc!"Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin
Komentarz
Komentarz