Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej na docieranie silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Jaki olej na docieranie silnika?

    Witam. Pogoda już pozwala na śmiganie, a mi brakuje tylko oleju na pierwsze 150km jazdy.

    Jaki zestaw olejów kupić i zalewać na czas docierania? Docelowo zamierzam śmigać na syntetyku. Czemu wszyscy tak negują docieranie na mineralnym, a dopiero potem syntetyk. Proszę o techniczne odpowiedzi, dlaczego nie należy tak robić, a nie teksty w stylu "silnik się przyzwyczai do minerała i będzie mu źle" To nie jest roślinka że musi się przyzwyczaić więc konkrety, dlaczego?

    No i wiadomo. Koszty. Planuje dokładnie 3 wymiany oleju 150, 1000, i docelowy.

    #2

    POST 86
    Strona 3 czyli 58 Akapit - "olej fabryczny" po prawej na dole.
    Czyli lej mineral.
    http://allegro.pl/castrol-act-evo-20...505787871.html myśle że sie nadaje i nie jest to szajs.
    Ostatnio edytowany przez Rudolf000; 23.
    Im GORZEJ tym LEPIEJ.
    Nikt nie mówił że będzie letko.

    Komentarz


      #3
      Kurcze, coraz trudniej o najprostsze oleje mineralne do motocykli :/
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Mam pytanie dlaczego mineralny na pierwsze docieranie ? Chodzi o koszty czy ma to związek z procesem docieranie ?
        .

        Komentarz


          #5
          Gorzej smaruje przy wyzszej temperaturze. Gdyby dać syntetyka do docierania, silnik by się długo docierał, a chodzi o jak najwieksze skrócenie tego okresu.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
            Gorzej smaruje przy wyzszej temperaturze. Gdyby dać syntetyka do docierania, silnik by się długo docierał, a chodzi o jak najwieksze skrócenie tego okresu.
            Czyli idąc tym tropem, na pierwszy okres docierania minerał, na drugi półsyntetyk, a docelowo syntetyk. Dobrze to rozumiem ?
            .

            Komentarz


              #7
              Po porządnym dotarciu (bez wiekszego oszczędzania maszyny) możesz lać już syntetyk.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                a jaki jest "szacowany" przedział km przy "nie ćipowatym" docieraniu w pełnym zakresie obrotów?

                Komentarz


                  #9
                  1000 km wystarczy na porządne dotarcie
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    #10
                    Rozumiem że w tym czasie jazda we dwójkę odpada

                    Komentarz


                      #11
                      Przez pierwsze 100 czy 200 km lepiej nie przesadzać z obciążeniem ale póżniej spokojnie można z plecaczkiem śmigać,wiadomo z głową i bez pałowania,jeżeli wskażnik temperatury w normie to stopniowo dokładamy do piecyka
                      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                      Komentarz


                        #12
                        Silniki są po to by je używac

                        A tak na poważnie - syntetyki mają dużo wzmacniaczy chemicznych od uszlachetniających po zmywające... Tak naprawdę mało, który olej w Polsce (poza takimi co ceny za litr wahają się w okolicach 150 - 300 PLN za litr) są w pełni syntetyczne. Wszystkie składają się z bazy - czyli oleju bazowego mineralnego i dodatków, których jest w zalezności od firmy trochę lub więcej niż torchę. Z racji mojego zaangażowania w handel REPSOLEM - przez znajomych nazwanego rzepsolem ( od rzepaku przy moim domu z którego go pędzę ) wypowiadam się z przykładami jego...
                        Remont , honowanie, wymiany pierścieni , czy nie daj bóg szlif - to pierwsze użytkowanie mineralka Repsol Rider 15W50 lub Vtwin 20W50 - to starcza na jakiś tysiąc kilometrów. Spuszczamy sprawdzamy dokładnie jaki stan jest tego co spuciliśmy, jesli nie jest biały ( woda) , srebrny- (pierścienie) - to lejemy wedle uznania modny full syntetyk ( Repsol Moto Supersport 4T, Repsol Moto Racing 4T) bądź rozsądny syntetyk Repsol Moto Off Road - lub najpopularniejszy półsysntetyk - Repsol Moto Sintetico ...
                        Oczywiście można użyć każdego innego oleju róznych producentów i nie jest powiedziane że wszystkie (dwa) muszą być tego samego producent
                        Pamiętać należy o :
                        WYMIANIE FILTRU OLEJOWEGO przy każdej z tych wymian
                        po dolaniu oliwy i przejechaniu 10 km sprawdzić poodstaniu należy poziom i ewentualnie uzupełnić...
                        Jak koledzy informowali wcześniej - nie przelewać bo wywali uszczelki !
                        Co do jeżdzenia - pierwsze 30 -60 km solo bez pasażera, potem skolko ugdono nawet w 10 jeździć można

                        I tak do pierwszej 500km nie maksować z obrotami (to wcale nie musi być jazda z dużą prędkością)


                        zdróf

                        Komentarz


                          #13
                          Kupiłem 6 litrów Repsola



                          Ciekawostką jest to że wszyscy wiedzą że jest to półsyntetyk, a na opakowaniu wszędzie trąbią o pełnym.

                          Pozdrawiam.

                          Komentarz


                            #14
                            Żeby to też był półsyntetyk
                            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                            Komentarz


                              #15
                              a czemu nie kupiłeś u mnie

                              Z nazwami i ich znaczeniem to tak jak z awanturami o TIGERA . Swego czasu Castrol zrobił jakiś dym w US i od tego się zaczęło ...

                              Jedni piszą fully, drudzy full a i tak trzeba spojrzeć na specyfikację samego oleju...

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X