Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja zaworów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Regulacja zaworów

    Witam
    Planuję sprawdzenie i ewentualną regulację zaworów, mam już rozkręcone moto ( zdjęty bak , boczki itp. ) i tu moje pytanie czy można sprawdzić ( i ewentualnie wyregulować ) zawory poprzez odkręcenie tylko " zaślepek" ( myślę tu o tych dwóch śróbach na wydechowych i płytki na ssących ) i jakim kluczem reguluje się zawory ( gdzie go nabyć lub jakiś patent na dorobienie ).
    Plus jak ktoś może poradzić " najlepiej łopatologicznie" jak najlepiej robić żeby się najmniej narobić i nie popsuć ....
    Z góry dzięki za odpowiedzi

    #2
    Ja w 660 kupiłem odpowiedni szczelinomierz. Zawory ustawisz po odkręceniu tych zaślepek, do tego jeszcze zaślepka do ustawiania wału w lewej częsci silnika- do obrotu wału i odczytu znacznika. Co do odkręcenia nakrętki na zaworach- 6,8,10, dokładnie nie pamiętam. Wiem, że coś kombinowałem z dopasowaniem kluczyka. Otworzysz, to zobaczysz Reszta jest w serwisówce. Jak masz troche zdolności manualnych, to spokojnie dasz rade. Szczegółowo Ci nie opisze, bo robiłem to 2 lata temu.
    Ostatnio edytowany przez Bartas; 5.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Jak Bartas prawi. Nie musisz kupować specjalistycznych kluczy, wystarczą zwykłe i trochę kombinacji.
      Ustawiałeś kiedykolwiek zawory? Jeśli nie, to poczytaj o tym nie tylko w manualu, ale też w serwisówceh ksiazkach - zasada jest zawsze taka sama.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        ja jak ostatnio regulowałem musiałem zdjąć jeszcze chłodnice i gaźniki. Może jak masz specjalny klucz 3x3 poradzisz sobie bez ściągania w/w elementów. Ogólnie bez klucza ciężko się reguluje, następnym razem jak się będę do tego zabierał zaopatrzę się w taki kluczyk.

        tu masz klucz http://www.allegro.pl/item899462604_...akcesoria.html nie stosowałem ale myślę że podejdzie

        pozdrawiam

        Komentarz


          #5
          Ja chlodnice tylko poluzowalem i dalo rade.
          sigpic
          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

          Komentarz


            #6
            Dzięki wszystkim za podpowiedzi, już jestem po , poczytałem troszkę na starym "Naszym" forum , troszkę w serwisówce i jakoś się udało. Sróbki na zaworach są 10 , a kluczyk do regulacji dorobiłem nacinając blaszkę ( taką krórą można powyginać ) , faktycznie jest tam ciasno ale po odkręceniu chłodnicy ( poluźnieniu bo nie trzeba całej wywalać ) można się dostać do zaworków wydechowych. Sama regulacja zajęła mi ok 1 godzinki także nie jest źle, a dodam że robiłem to poraz pierwszy no i rozkręcanie i skrecanie moto też po godzince ( oczywiście wszystko na spokojnie z kawką i małymi przerywnikami ).
            Podsumowując dosyć precyzyjna i kłopotliwa z powodu ciasnoty robota, ale jak koledzy pisaliście jak ktoś ma choć trochę zdolności manualnych da radę.
            pzdr. Mirek_

            ps. oczywiście na ssących 0,10 wchodzi, a 0,15 nie , na wydechowych 0,15 wchodzi, a 0,20 nie

            Komentarz


              #7
              Mirek, dzięki za przetarcie szlaków, bo przede mną niedługo też ta robota
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                ha teraz jestem specem , jak coś pytajcie

                Komentarz


                  #9
                  Odnośnie do tego kluczyka to taki płaski raczej nie podchodzi, ja stosuję pionowy. Dopasowałem klucz od zamykania starego typu okien w GB.
                  "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                  Komentarz


                    #10
                    Moja uwaga dotyczaca regulacji zaworów z 660: należy dokładnie ustawić znak na kole zamachowym gdyż są tam dwa bardzo podobne obok siebie. Najlepiej zaśweicić latarką wtedy dokładnie widać. W manualu jest napisane na który ustawić podczas regulacji zaworów. Po ustawieniu zaworów przekręcić wałem ze dwa razy i skontrolowac ponownie luzy.

                    Co do specjalnego klucza to znalazłem coś takiego: http://www.moto-akcesoria.pl/klucz-d...aworow,p,11708 nie stosowałem jednak tego więc nie wiem czy podejdzie sie tym kluczem w 660.
                    pozdrawiam

                    Komentarz


                      #11
                      Koledzy,
                      Podpowiedzcie proszę bo nie mogę tego znaleźć na forum, co ile tyś km powinno się regulować zawory w małej teresie ? Wiadomo że jak słychać metaliczne tarcia to już czas, ale może jest jakaś magiczna liczba km którą powinny zawory wytrzymać do następnej poprawki. Czy jeśli zrobiłem regulację teraz, a zima nie odpuści jeszcze przez 2 miesiące to czy nie nastąpi jakieś rozregulowanie podczas cotygodniowego przepalania 660 - ki po garażu ???
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Co tygodniowe przepalanie motoru w zimę nie jest wcale wskazane ani zdrowe dla twojego moto,luzy zaworowe sprawdza się i reguluje zgodnie z zaleceniem producenta i na pewno znajdziesz to w manualu ja mam dużą tereskę więc nie wiem co ile jest w 660 ale pewnie co 6tyś km

                        Komentarz


                          #13
                          zawory co 6 tys jak wszystko zresztą w manualu ,tak naprawdę po 6 tys w mojej wszystko w normie ,minimalnej korekty wymagały po 9 tys .Blady ma rację ,takie przepalanie to zarzynanie silnika,a jeżeli wydech jest oryginalny to zeżre go korozja od czegoś takiego
                          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez Nowy Zobacz posta
                            Koledzy,
                            Podpowiedzcie proszę bo nie mogę tego znaleźć na forum, co ile tyś km powinno się regulować zawory w małej teresie ? Wiadomo że jak słychać metaliczne tarcia to już czas, ale może jest jakaś magiczna liczba km którą powinny zawory wytrzymać do następnej poprawki. Czy jeśli zrobiłem regulację teraz, a zima nie odpuści jeszcze przez 2 miesiące to czy nie nastąpi jakieś rozregulowanie podczas cotygodniowego przepalania 660 - ki po garażu ???

                            poczytaj u wujka google o suchym starcie i i zakończysz cotygodniowe przepalanie
                            dirtier, happier

                            www.facebook.com/dalekadroga

                            Komentarz


                              #15
                              Dzięki za info co do zaworów.
                              Poczytałem o suchym starcie - wiedziałem, że chwilowe zapalania bardziej szkodzi niż pomaga. Bardziej chodziło mi o jazdę po garażu podziemnym ( jest on dosyć długi i spokojnie można się rozpędzić do tych 45-50 km/h ). Zawsze kilka km po garażu nakręcam za jednym podejściem, silnik zawsze łapie temperaturę ( i zawsze jest jeżdżony sprzęt dłużej niż 15 min ) - czy to też jest groźne dla moto ? Co do zbierania się wilgoci w wydechu - mam pokrowiec Oxforda, który ma między innymi temu zjawisku zapobiegać.
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X