Dlaczego blok będzie wyższy?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Cylindry TDM w silniku XTZ
Zwiń
X
-
Wiem co wyliczyłem, pytam o Twoje wyliczenia... ;-)
Dlaczego 2,25 mm wyższy blok, albo dlaczego w ogóle większy blok???
- jeśli różnica skoków to 4,5 mm,
- jeśli koła wałków rozrządu i same łańcuchy rozrządu są takie same...
image.png
odnośnie tłoków LukaSS pisał:
Komentarz LukaSS.jpg
post: https://www.xtzclub.pl/forum/ogólne/...3834#post43834
ps. Moje pytanie dotyczyło długości korbowodów. Założyłem, że jeśli są równe to blok powinien być wyższy. Ale zakładając, że wysokość bloku jest stała w obu modelach to wały i korbowody są różne. Potwierdzają to numery części. Wały są różne, bo różne są skoki - 4,5 mm. Korbowody są różne, bo muszą skompensować tę różnicę...
TDM większy skok ==> krótszy korbowód
XTZ mniejszy skok ==> dłuższy korbowód
Te długości korbowodów chciałem zweryfikować, ale nie znajduję informacji na ten temat.
Ale, jeśli tak jest, że wysokości cylindrów są takie same, tłoki również (od sworznia do denka), to kompresja powinna być wysoka - jak nominalna dla TDM.Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.
Komentarz
Komentarz