Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Cylindry TDM w silniku XTZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Dlaczego blok będzie wyższy?

    Komentarz


      #17
      Skok jest większy i wyliczyłeś że blok musi być wyższy.
      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

      Komentarz


        #18
        Wiem co wyliczyłem, pytam o Twoje wyliczenia... ;-)
        Dlaczego 2,25 mm wyższy blok, albo dlaczego w ogóle większy blok???
        - jeśli różnica skoków to 4,5 mm,
        - jeśli koła wałków rozrządu i same łańcuchy rozrządu są takie same...

        image.png

        odnośnie tłoków LukaSS pisał:
        ​​​​Komentarz LukaSS.jpg
        post: https://www.xtzclub.pl/forum/ogólne/...3834#post43834


        ps. Moje pytanie dotyczyło długości korbowodów. Założyłem, że jeśli są równe to blok powinien być wyższy. Ale zakładając, że wysokość bloku jest stała w obu modelach to wały i korbowody są różne. Potwierdzają to numery części. Wały są różne, bo różne są skoki - 4,5 mm. Korbowody są różne, bo muszą skompensować tę różnicę...
        TDM większy skok ==> krótszy korbowód
        XTZ mniejszy skok ==> dłuższy korbowód
        Te długości korbowodów chciałem zweryfikować, ale nie znajduję informacji na ten temat.
        Ale, jeśli tak jest, że wysokości cylindrów są takie same, tłoki również (od sworznia do denka), to kompresja powinna być wysoka - jak nominalna dla TDM.
        Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.

        Komentarz

        Pracuję...
        X