Witam
Uporałem się już z problemami elektrycznymi w swojej ST, ale jest jeszcze problem z wyciekiem/kapaniem oleju.
Tak jak w temacie chodzi o odpowietrzenie silnika nad skrzynią biegów.
Z tego co się zorientowałem po oględzinach silnika ST, XTZ ma dwa odpowietrzenia silnika:
1. Odpowietrzenie z pokrywy zaworowej przez separator do airboxa (wszystko umieszczone pod zbiornikiem paliwa)
2. Odpowietrzenie silnika nad skrzynią biegów lewa strona w okolicy pompy paliwa.
+ odpowietrzenie zbiornika oleju
Jeśli chodzi o pierwsze odpowietrzenie to nie ma problemu tj jest czyste i nie dmucha. (powinno?)
Problem tkwi w drugim. Czy wężyk z tego odpowietrzenia prowadzi bezpośrednio na zewnątrz tj w okolicy wahacza na drogę czy ST wyposażona jest w jakiś separator olejowy?
Chciałem temat znaleźć w manualu, ale nic z tego, jest jakieś niewyraźne zdjęcie i odpowietrzenie to podłączone jest prawdopodobnie do zbiornika oleju. Czy faktycznie tak jest?
Problem w tym, że mam to odpowietrzenie wyprowadzone bezpośrednio na jezdnię i kapie z niego olej.
Oczywiście delikatnie dmucha z odpowietrzenia na wolnych obrotach, jak odkręcę trochę to przedmuch maleje.
Tu też mam pytanie. Jaki poziom przedmuchów jest akceptowalny? Mogę zmierzyć manometrem jeśli trzeba.
Żeby uprzedzić pytania, nie zbadałem jeszcze zużycia oleju w swojej ST, na majowy weekend planowana jest spora trasa więc co nieco się dowiem. Do tej pory większość ubywała poprzez wspomniane odpowietrzenie oraz małe nieszczelności (zostały już naprawione).
Z kapaniem poradziłem sobie tymczasowo montując prowizoryczny separator, ale to nie jest wyjście na dłuższą metę, a może?
Pozdrawiam
Uporałem się już z problemami elektrycznymi w swojej ST, ale jest jeszcze problem z wyciekiem/kapaniem oleju.
Tak jak w temacie chodzi o odpowietrzenie silnika nad skrzynią biegów.
Z tego co się zorientowałem po oględzinach silnika ST, XTZ ma dwa odpowietrzenia silnika:
1. Odpowietrzenie z pokrywy zaworowej przez separator do airboxa (wszystko umieszczone pod zbiornikiem paliwa)
2. Odpowietrzenie silnika nad skrzynią biegów lewa strona w okolicy pompy paliwa.
+ odpowietrzenie zbiornika oleju
Jeśli chodzi o pierwsze odpowietrzenie to nie ma problemu tj jest czyste i nie dmucha. (powinno?)
Problem tkwi w drugim. Czy wężyk z tego odpowietrzenia prowadzi bezpośrednio na zewnątrz tj w okolicy wahacza na drogę czy ST wyposażona jest w jakiś separator olejowy?
Chciałem temat znaleźć w manualu, ale nic z tego, jest jakieś niewyraźne zdjęcie i odpowietrzenie to podłączone jest prawdopodobnie do zbiornika oleju. Czy faktycznie tak jest?
Problem w tym, że mam to odpowietrzenie wyprowadzone bezpośrednio na jezdnię i kapie z niego olej.
Oczywiście delikatnie dmucha z odpowietrzenia na wolnych obrotach, jak odkręcę trochę to przedmuch maleje.
Tu też mam pytanie. Jaki poziom przedmuchów jest akceptowalny? Mogę zmierzyć manometrem jeśli trzeba.
Żeby uprzedzić pytania, nie zbadałem jeszcze zużycia oleju w swojej ST, na majowy weekend planowana jest spora trasa więc co nieco się dowiem. Do tej pory większość ubywała poprzez wspomniane odpowietrzenie oraz małe nieszczelności (zostały już naprawione).
Z kapaniem poradziłem sobie tymczasowo montując prowizoryczny separator, ale to nie jest wyjście na dłuższą metę, a może?
Pozdrawiam
Komentarz