Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Babcia lubi wypić llitr oleum na tysia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
    Od zdjęcia 34 wzwyż to co porozbiórce: https://picasaweb.google.com/1034218...64198788796898
    Szpilki się normalnie odkręciły - było "cyknięcie" (po użyciu pewnej siły), a dalej już palcami. Pionowe ryski się pojawiły, ale są płytsze niż honowanie. Jak podnosiłem głowicę, to się trochę oleju wlało do środka razem z wypaloną farbą z uszczelki. Szurania nie udało się nagrać, znaczy ja je słyszę, bo wiem jak silnik wcześniej chodził.
    Jakimś cudem dmuchnęło Ci między głowicą a uszczelką...
    Ta uszczelka to moim zdaniem jakiś gównolit.
    Nie podoba mi się malowanie uszczelki na styku z powierzchnią głowicy i cylindra.

    Jeżeli dokręciłeś momentami z serwisówki, śruby trzymało to nie ma uja - wina wskazuje na uszczelkę.

    Przy okazji wymień uszczelniacz magistrali olejowej i daj znać gdzie kupiłeś odpowiedni :-)
    Ja nie mogłem nigdzie dostać takiego i złozyłem na starym. Trochę miałem obawy czy nie będzie pociło się - jednak od montażu zrobiłem 600km i wygląda ok. Jeśli jednak kupisz to warto zmienić.
    Ostatnio edytowany przez endumazi; 394.

    Komentarz


      W zestawie była uszczelka magistrali. Zostało jeszcze kilka oringów, których do niczego nie mogłem dopasować. Ponieważ uszczelniacze zaworowe wymienił zakład, który zajmował się głowicą, dla jednego z uszczelniaczy zaworowych znalazłem inne zastosowanie


      Komentarz


        Obejrzałem i wysłuchałem filmik kilka razy o w/g mnie wszystko jest ok z odgłosem silnika ale tak jak piszesz może czegoś na filmie nie słychać, cylinder wygląda normalnie, UPG to jakiś szitnie spotkałem się z uszczelkami które są malowane i to mogło być przyczyną nieszczelności, farba się wypaliła to kompresja miała gdzie uciekać. Co do prowadnicy łańcucha to nie wiem jak musiał byś go źle założyć żeby szumiał. Powinieneś zapodać lepszą uszczelkę złożyć i jeździć

        Komentarz


          Ale dlaczego czerwony silikon?
          "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

          Komentarz


            Inaczej w Polsce nikt nie uwierzy ,że głowica po remoncie...a tak gołym okiem widać,że profesjonalnie i solidnie zrobiony
            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

            Komentarz


              Zamieszczone przez rootolf Zobacz posta
              Ale dlaczego czerwony silikon?
              To brzmi jak tytuł nowego tematu

              Komentarz


                Zamieszczone przez rootolf Zobacz posta
                Ale dlaczego czerwony silikon?
                A jaki? FX napisał "Dirko", to jest Dirko

                Komentarz


                  Do nowej uszczelki silikon? i to jeszcze czerwony???

                  Artur - podobno do starszych xt jest inna UPG niż do silników po roku 96? Jakieś różnice niewielkie od strony łańcuszka rozrządu podobno - prawda to ?

                  Komentarz


                    No to właśnie się dowiedziałem, że dirko w różnych kolorach występuje Moja (tak jak ta na zdjęciu) ma na dole tego czerwonego kwadratu napis "grau" - mogę polecić, wygląda estetycznie.
                    W ogóle mogę polecić jako zamiennik sylikonu, bo dużo sympatyczniej się z tym pracuje i nawet jak ciut za dużo się położy to nie generuje glutów wpadających do silnika (zaschnie sobie grzecznie i będzie czekać do następnej rozbiórki).
                    Z tego co widzę czerwono jest tylko pod samą czapką - tam to się na szczeliwo właśnie składa, bez uszczelki. Przy uszczelce głowicy z tego co widzę po zdjęciach nie było tego - czyli prawidłowo.
                    Ja jeszcze daję trochę tego na metalowe uszczelki pod cylindrem - praktyka wykazała, że ma to sens.
                    sigpic

                    Komentarz


                      Dałem właśnie trochę pod cylinder i pod pokrywę klawiatury, bo tam nic nie ma - wcześniej było klejone na czarnym "czymś". Czerwone ładnie nie wygląda, ale ma działać Pod UPG oczywiście nic nie dawałem.
                      Co do uszczelki w odniesieniu roczników, to o ile pamiętam inne były przed '89, a później jest chyba już cały czas to samo, przynajmniej tak wynika z katalogu larssona http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...g==&bid=111667

                      Komentarz


                        Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
                        nie spotkałem się z uszczelkami które są malowane i to mogło być przyczyną nieszczelności, farba się wypaliła to kompresja miała gdzie uciekać
                        Kupując uszczelkę pod głowicę czy cylinder np. do XTZ750 masz je pryśnięte specjalną farbą, która pod wpływem temperatury jakby lekko rozpuszcza się sklejając ją z powierzchniami łączącymi, co umożliwia jeszcze lepsze uszczelnienie
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                          Kupując uszczelkę pod głowicę czy cylinder np. do XTZ750 masz je pryśnięte specjalną farbą, która pod wpływem temperatury jakby lekko rozpuszcza się sklejając ją z powierzchniami łączącymi, co umożliwia jeszcze lepsze uszczelnienie
                          Dzięki, dobrze wiedzieć na przyszłość.

                          Komentarz


                            Chyba wiem co spier...łem. Tak to jest jak człowiek zmęczony po nocach robi. Otóż:
                            1. Chyba nie odtłuściłem powierzchni głowicy i cylindra, uszczelkę chyba też brałem w tłuste od oleju łapy. Nie wiem jaki to ma wpływ, ale skoro ta farba ma wulkanizować, to nie bardzo była możliwość, bo na tłuste nic nie sklei.
                            2. W UPG wycięty jest otwór na kanał olejowy. Czyli jest metalowa tuleja i gumowa uszczelka po zewnętrznej. UPG nie bardzo z tym grała, tj. dotykała tulei, nie pozostawiając miejsca na gumowy oring. Oczywiście co zrobiłem? Jakoś to "upchałem". Przy skręcaniu zapewne UPG ścięła oring, być może od strony głowicy w ogóle uszczelnienie nie zadziałało.
                            Teraz patrząc na UPG, to wszystko zaczyna się właśnie od kanału olejowego

                            Komentarz


                              Przyszła dzisiaj Athena. Z wyglądu poza kolorem nie wiele się różni od tej poprzedniej taniochy, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Jedak na cylindrze siedzi już jak powinna, otwór na tuleję magistrali olejowej idealnie spasowany. Tym razem wszystko odtłuszczone w każdym szczególe, uszczelka brana czystymi łapami. Zadbałem też o lepszy klucz dynamometryczny. Po obdzwonieniu wszystkich, kto mi tylko przyszedł na myśl, pozostała jedynie opcja zakupu. Miałem nadzieję, że znajdę coś w marketach budowlanych, bo dzisiaj bym użył, jutro oddał ale nic z tego - wszyscy mieli tylko duże, z zakresem do 200-250Nm :niewiem: Prędzej czy później trzeba było mieć takie narzędzie, więc kupiłem w Intercarsie nasadkę elektroniczną 3-30Nm. Zarąbiste narzędzie


                              Przedłużka z rurki pozwalała na spokojne dozowanie siły. Tym razem te 29Nm wydawało mi się jakieś mocniejsze niż poprzednio.


                              Śruba z koła rozrządu na klej do gwintów


                              Tak jeszcze poteoretyzuję - może dobrze byłoby na chwilę uruchomić silnik i go rozgrzać, po czym dać całkowicie wystygnąć aby ta warstwa wulkanizacyjna się odpowiednio dogadała z metalem?

                              Komentarz


                                Ja bym odpalił chwilkę poczekał żeby temperaturę złapał i dalej jazda. Może ten moment dokręcenia był decydujący że UPG puściła. Ile dałeś za tą elektroniczną zabaweczkę bo noszę się z zamiarem zakupu klucza dynamometrycznego a i to cudo też biorę pod uwagę.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X