Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Membrany gaźnika od DR800 do XTZ 750

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Membrany gaźnika od DR800 do XTZ 750

    Witam
    Po rozkręceniu gaźnika w mojej Tenerce 750 okazało się że membrany przepustnicy gaźnika są dziurawe. Na forum znalazłem informację że pasują od Suzuki DR800. Zamówiłem więc od DR-ki ponieważ są o wiele tańsze od oryginałów Yamaha. Ale mam pewne wątpliwości czy to na pewno te same membrany. Te nowe są o wiele mniejsze. Czy ktoś mi może wyjaśnić o co chodzi? Dowiedziałem się w sklepie ze mimo że na opakowaniu od membran nie ma wypisane modelu motocykla (chodzi o DR800) membrany VCC-302 pasują do w/w motocykla.
    Załączone pliki

    #2
    W.g. katalogu larssona sprzedawca miał rację.
    Larsson Polska - dostawca techniki motocyklowej, skuterowej i warsztatowej. Dystrybutor renomowanych marek: Yuasa, RK, TRW, EBC, NGK, JM Products, Hiflo, Vesrah, Motul, Osram.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      nie jestem przekonany...

      membrany w Teresie są chyba jednak innych rozmiarów.

      Larsson Polska - dostawca techniki motocyklowej, skuterowej i warsztatowej. Dystrybutor renomowanych marek: Yuasa, RK, TRW, EBC, NGK, JM Products, Hiflo, Vesrah, Motul, Osram.


      Oczywiście pomijam kwestię tego kawałka plastiku, który jest do nich doczepiony.
      "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
      =>
      Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

      Komentarz


        #4
        Miał rację, że te membrany pasują do DR750/800. Co nie znaczy, że do ST też. Big ma jednak mniejsze gaźniki (bodajże takie same jak GS500, oprócz dysz,etc. oczywiście).
        Ten kawałek plastiku to przepustnica - można ją przełożyć, choć sama przepustnica (i jest bieżnia) też się zużywa.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
          Miał rację, że te membrany pasują do DR750/800. Co nie znaczy, że do ST też. Big ma jednak mniejsze gaźniki (bodajże takie same jak GS500, oprócz dysz,etc. oczywiście).
          chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem kolega pytał, czy membrany od DR800 pasują do ST


          Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
          Ten kawałek plastiku to przepustnica - można ją przełożyć, choć sama przepustnica (i jest bieżnia) też się zużywa.

          wiem, wiem...
          choć w sumie ciekawe, czy zużycie bieżni ma wpływ na pracę gaźnika? pewnie tak..

          swoją drogą nigdzie nie widziałem nowej bieżni do kupienia.

          Ostatnio edytowany przez _ja; 611.
          "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
          =>
          Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

          Komentarz


            #6
            W ASO na pewno by była
            KTM LC4 też ma mikuni, bardzo podobnego w konstrukcji (BST40, membrana pasuje) i nich widać w przyśpieszonym tempie jak gaźnik się zużywa (degeneruje wręcz). W LC4 z przebiegiem 40-50kkm (często i z mniejszym) latanych w terenie są już ewidentne luzy na przepustnicach (koleboce się na boki), powycierane prowadnice, nadgryzione iglice) - i dopóki się tego nie zrobi porządnie to moto marudzi na wolnych, gorzej się wkręca itp. cyrki robi. Z membranami raczej nie ma problemów - to pył i wibracje tak wykańczają w/w elementy.
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Nie wiem kto taką bujdę puścił że te mambrany pasują, na siłę to można się i zesrać na zawołanie albo wsadzić na siłę właśnie te membrany, one nie pasują i średnicą i wysokością, ale nie oznacza to że nie można ich wsadzić, czeczen jakoś jeździ na takich.

              Ja bym nie eksperymentował z siuwaksem i wsadził membrany dedykowane do teresy.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Temat ostatnio przerabialem i przychylam sie do zdania Marcina. Miałem padniete obie membrany i szukałem nowych. Jak zamowilem membrany do Xtz w tanimsklepiemotocyklowym.pl to dostałem własnie te o których piszesz (vcc-302). Są one mniejszej średnicy i "krótsze" niż te oryginalne (pęknięte i wyciągnięte z gaznikow). Są bez przepustnic. Ja nie uznaje takich rzeźb i zamowilem ponownie do Xtz (w motolancuchach.pl) a zwróciłem niepasujace. Moim zdaniem nie warto ale to oczywiście moje subiektywne zdanie i nie musicie sie zgadzać. Bo w sumie wyjmujesz uszkodzone a skladasz niepasujace. Co zyskujesz? Kasę. Ale czy zyskujesz pewność ze jest ok? Ja nie chce testować

                Komentarz


                  #9
                  czyli wyłania się nam sprawca całego zamieszania... Lukass??
                  "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                  =>
                  Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                  Komentarz


                    #10
                    Czytam, czytam i czytam..... Ręce i jeszcze coś opada. No i co z tego, że średnica nie pasi komuś o 1 mm i długość też nie jest w kolorze jakim powinna być.....

                    Może najpierw ręka w górę, kto jeździł na tych membranach od Suzuki? Może wtedy porozmawiamy..... Na forum jest kilka osób, które .erdolą głupie teoretyzowanie jak tu teraz, jeżdzą i się nie przejmują

                    Nie ja stworzyłem ten fakt o membranach z Suzuki, a stworzył się on (nie pamietam już przez kogo) na starym forum (pierwszym jakie stworzył Adam, zresztą kopalnia wiedzy moim zdaniem w stos. do nowszych). Od kilku lat ładują ludzie te membrany do XTZ750 (oraz TDM850) i (przepraszam) nie posrało się nic nikomu przez nie. Nikomu nie uciekła moc, nikomu nie zmienił się moment, nikomu nic nie zniszczyło, nikomu nie zaczęło palić mniej lub wiecej paliwa. Co? Dziwne? Pewnie dla niektórych tak. Tak w ogóle to ja sam je przetestowałem zanim zacząłem sprzedawać, bo musiałem się przekonać do produktu i tego co oferuje.

                    Membrany te są ładowane do różnych Suzuk, Dukatów, Yamach, KTM czyli w większości do tych motocykli, których nie ma wymienionych na pudełku. A to, że komuś sie lekko wymiary nie zgadzają i boi się, że silnik mu wybuchnie to już jego brocha Sprzedałem ich kilkanaście kompletów (pomijając te, które poszły do dedykowanego na pudełku jednośladu) i jak na razie jeden do mnie przyszedł z powrotem (aż trzech "mechaników" do mnie dzwoniło w tej sprawie z różnych części PL, qurva).

                    Membrany wraz z przepustnicami do XTZ/TDM kosztują 270 zł za sztukę, jeśli kogoś stać na taki wydatek to bardzo proszę, nie moja kieszeń

                    Tyle na temat
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #11
                      Lukass pisze i ma też racje, ludzie na tym jeżdżą i sobie chwalą, jak ktoś chce być następnym testerem niech śmiało wkłada, tak samo jak łożysko z koparki, wasza brocha.
                      Jeżeli żółty człowiek wsadził takie membrany a nie inne to znaczy że miał do tego powód i ja nie chcę go poprawiać.

                      Moim zdaniem zmiana membran to rzeźbienie i tyle. Tak samo jak wsadzanie dętki 17cali do koła 18. bo przecież się da

                      Ale co tam, na wszelki wypadek można wziąć dwie bo tanio
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Powiedz proszę co spowoduje włożenie innych gum niż oryginalne? Słucham. Moze jakiś konkret w końcu padnie tu na forum. Na zagranicznych jakoś jeszcze żaden przeciw nie padł ale może tu coś ktoś wymyśli (mądry Polak).

                        Łożysko od koparki (które Ty sobie wymyśliłeś tak w ogóle) jest twardości jak oryginał (zębatki napędowe SS, JT, AFAM... też mierzyłem twardościomierzem) i działa pomimo lekko innych wymiarów. Na forum są osoby, które na nim jeżdzą, szlajają po różnych offach, są też osoby, które wywaliły łożysko i wstawiły tulejkę - też wszystko w porządku (off czy dalekie przeloty). Dlaczego nazywasz to druciarstwem - bo tak wynika z Twoich wypowiedzi. Poprzyj cos w ogóle argumentem a nie dywagujesz. Niektórzy do ST zakładają napędy 525 - to też poroniony pomysł, prawda? W końcu ST ma 520.

                        O dętce nie skomentuje.

                        Mam jeszcze masę pomysłów (niektóre sprawdzone) na tanie zamienniki, które nie sa gorsze od oryginału ale jeśli teoretycy, którzy pojeździli rok czy dwa wokół komina będą pisać posty z .upy wziete, nie poparte niczym, to dziękuję. Czesi, Słowacy, Włosi, Francuzi mają również ogrom pomysłów na różne ciekawe usprawnienia i jakoś u nich nikt sie nie czepia, nie marudzi, tylko jeździ ciesząc się, że nie musi ładować sporej kasy w cos co może kosztować mniej i być tak samo dobre jak oryginał.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          LukaSS - a nie mógłbyś podać swoich "argumentów" w bardziej stonowany sposób ? Ciskasz się, że ktoś ma (uzasadnione jakby nie było) obawy o niezgodność wymiarów. W tym momencie nie podałeś żadnego żeby rozwiać wątpliwości tylko krzyczysz "niech ci teoretycy udowodnią że jest źle" bo nikomu nie wybuchło do tej pory. Nie tędy droga.

                          aż trzech "mechaników" do mnie dzwoniło w tej sprawie z różnych części PL, qurva
                          Ja się nie dziwię, bo to oni potem mogą mieć nieprzyjemności jak coś się spieprzy. Jak klient przynosi co innego niż było wczesniej i mówi "będzie dobrze" to można mieć wątpliwości. To tylko dobrze o tych "mechanikach" świadczy, że nie ładują do moto wszystkiego jak leci.

                          Nikomu nie uciekła moc, nikomu nie zmienił się moment, nikomu nic nie zniszczyło, nikomu nie zaczęło palić mniej lub wiecej paliwa.
                          Trochę słaba reklama jeśli wymiana dziurawych membran na takie nic nie zmienia A tak rzeczowo - żeby móc coś takiego stwierdzić to trzeba by na jednym moto wsadzić po kolei i takie i dedykowane, wrzucić na hamownię i zlitrażować - wtedy by były podstawy do takich stwierdzeń. Bo wątpię, aby różnica wysokości membrany nie miała żadnego znaczenia.
                          Ok - można napisać "sporo osób z tego skorzystało i nie było problemów" (najlepiej w kulturalny sposób), ale twierdzenie (bez wiarygodnych podstaw), że jest to równowartościowe z elementem dedykowanym jest już cokolwiek naciągane.

                          Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                          ale jeśli teoretycy, którzy pojeździli rok czy dwa wokół komina będą pisać posty z .upy wziete, nie poparte niczym, to dziękuję.
                          A tak nawiązując to ile do tej pory zrobiłeś kmów swoją ST ?


                          pzdr, Adam

                          P.S. wstawianie tulei zamiast łożyska to jest druciarstwo. I ew. ktoś może szukać argumentów że nie jest, a nie na odwrót.
                          P.S.2 "komuś się lekko wymiary nie zgadzają" - problem w tym, że obiektywnie to wszystkim się te wymiary nie zgadzają. Subiektywnie niektórzy nie widzą w tym problemu.
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            P.S. wstawianie tulei zamiast łożyska to jest druciarstwo. I ew. ktoś może szukać argumentów że nie jest, a nie na odwrót.

                            Może i jest to druciarstwo ale u mnie wytrzymało to już ponad 50 tys.Koszt wytoczenia tulei z teflonu jest raczej troszkę mniejszy od oryginału.

                            Komentarz


                              #15
                              Ja się wcale nie ciskam Mówię głośno i wyraźnie, gdyz jestem przekonany w swojej wiedzy A denerwuje mnie teoretyzowanie, czcze gadanie o rzeczach, których się nie spróbowało.

                              Tereską zrobiłem już ponad 40 tys., w tym pewnie puknie pięćdziesiątka. Chyba nie jest mało (dużo też nie, ale na różne testy starczy)? Oczywiscie asfalty bo topienie w błocie mnie nie interesuje, choć to nie ma nic do rzeczy.

                              Adam, napisz w temacie o lampach, że to też druciarstwo, to w końcu ten sam rodzaj przeróbki

                              Czekam dalej na argumenty, a nie zasłanianie się hamowniami, wyliczeniami litrażowymi A może z przekory lubisz się ze mną spierać? Pamiętasz jeszcze, że tam jest sprężyna w środku? W ogóle miałeś gaźniki w rękach przy membranie oryginalnej i przy założonej membranie Suzuki? A?

                              Troche mnie śmieszy sprawa przykładowych membran, w Europie ludzie takie ciekawe patenty odkrywają, stosują i cieszą się jazdą a nie szukają dziury w całym, skoro maszyna jeździ jak jeździła i ma parametry takie jakie zadał jej producent.

                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X