Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Powtarza się też sytuacja z brakującymi metalowymi przekładkami które powinny się znajdować na samym dnie kosza... Lub tego co z niego zostało
Po zmianie tarcz oraz sprężyn nie wysprzęgla się w pełni. Zastanawiam się co może być powodem ?
Czy przekładki wstawia się zaokrągloną stroną do środka ? Miałem to założone 1/2 czyli 4 płaska 4 zagięta. Tarcze są proste, sprężyny identyczne, części marki EBC. Po zmianie młynna zmiana biegów ale słyszalne cykanie, a kolejnego dnia jazda na sprzęgle.
Znalazłem sprzęgło od TDM850, wymieniłęm tarcze, sprężyny oraz uszczelkę pod pokrywą. Wszystko działa jak powino... prawie. Po wymianie tarcz słychać nowy dzwięk który nie daje mi spokoju. Zakładam, że szum powstaje na styku metalowej tarczy z rantem u podstawy kosza. U większość osób brakuje dwóch metalowych pierścieni odgrywających tutaj funkcję tłumika drgań, dystansu lub podkładki zwiększajacej powierzchnię styku z koszem... Czy możesz polecić mi rozwiązanie ? Może też spotkałeś się z podobnym problemem ?
Jeśli zdecydujemy się wykonać tarcze które zlecę jako projekt na laser to mogę wykonać je także dla Ciebie
Mały off topic. Czy faktycznie wystarczy ustawić Teresę na bocznej stopce i można rozbierać sprzęgło bez spuszczania oleju? Ktoś o tym wspomniał, ale chcę się upewnić, żeby nie zrobić kałuży w garażu.
Mam zamiar wstawić do XTZ sprzęgło z TDM 900. Udało mi się kupić kompletne sprzęgło w dobrym stanie. Na koszu są oznaczenia 4TX. Wydaje mi się, że jedynym elementem, który muszę wstawić z XTZ 750, jest docisk z zabierakiem.
Robił ktoś z was już taką podmianę?
Tak, można to zrobić na bocznej stopce. Chociaż kilka kropel oleju na pewno poleci, chociażby z pokrywy sprzęgła.
A sprawdzałeś po numerach części w katalogu yamahy? Jeśli się zgadzają to nie ma problemu. Jeśli nie...to tylko bezpośrednia konfrontacja da Ci odpowiedź
z tego co dobrze pamiętam to XTZ ma 8 tarcz i 7 przekładek a w TDM jest odpowiednio 9/8. niby wszystko się mieści i jeździ ale w TDM jest inna dźwigienka i chyba troszkę też dłuższa . jak tego nie ogarniesz to już ćwisz lewą grabę bo będzie cięzko chodzić sprzęgło.
Tak, można to zrobić na bocznej stopce. Chociaż kilka kropel oleju na pewno poleci, chociażby z pokrywy sprzęgła.
A sprawdzałeś po numerach części w katalogu yamahy? Jeśli się zgadzają to nie ma problemu. Jeśli nie...to tylko bezpośrednia konfrontacja da Ci odpowiedź
Dzięki, spróbuję wiec bez spuszczania oleju.
Numery części są różne niestety. Pozostaje suwmiarka i konfrontacja
z tego co dobrze pamiętam to XTZ ma 8 tarcz i 7 przekładek a w TDM jest odpowiednio 9/8. niby wszystko się mieści i jeździ ale w TDM jest inna dźwigienka i chyba troszkę też dłuższa . jak tego nie ogarniesz to już ćwisz lewą grabę bo będzie cięzko chodzić sprzęgło.
Jest tak jak napisales. Wlasnie na oko wszystko sie miesci. Dźwigienka jest inna, cały docisk inaczej wyglada.
No nic, pozostaje test.
Jak kupiłem moja XTZ to już nie miała oryginalnego kosza tylko 4TX od TDM. Jakoś nie mogę dojść do ładu z tym sprzęgłem.
Komentarz