Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sprzęgło - czy to już końcówka?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [600Z] Sprzęgło - czy to już końcówka?

    Tak, żeby rozwiać własne wątpliwości, lepiej podpytam. Wczoraj wymieniłem linkę sprzęgła i zaciekawiło mnie, że ramię po stronie silnika, a właściwie uchwyt linki, jest już bardzo blisko pancerza -gdy wcisnę klamkę sprzęgła, to go niemal dotyka. Właściwie, to by dotknęło, ale progripy trochę blokują klamkę. Przypomniała mi się od razu ostatnia jazda 2012r., kiedy to padło ładowanie i trzeba było pchać na pych. Odpalanie się jednak nie udawało, bo sprzęgło nie chciało kleić. Dopiero jak silnik się trochę wystudził, to skleiło bez problemu i trzeba było szukać lepszego asfaltu, bo dla odmiany opona nie kleiła do brudnego asfaltu Później jazda się szybko skończyła, wróciłem do domu i więcej nie jeździłem, bo przy kolejnej próbie wyjazdu z garażu walnęła linka sprzęgła, co odczytałem jako znak, tam z góry, żeby sobie odpuścić zimowe szarże
    A więc jak? Sprzęgło siadło, czy tam w środku jest jeszcze coś do podkręcenia? Tak czy inaczej chciałem rozebrać dla kontroli. Jeśli jednak powyższe to zdecydowanie objawy końca tarcz, to od razu wymienię gadzinę. No i na co wymienić? Jakieś polecane lub niepolecane firmy? Szybki przegląd rynku w kolejności od najtańszych:
    - SILVER
    - PROX
    - EBC
    - Versah

    #2
    Co to za firma Silver? Te trzy pozostałe są znane z jakości. Moim zdaniem celuj najbardziej w Vesraha.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w 1vj była jeszcze śruba regulująca rozszerzanie sprzęgła podczas naciskania klamki, po prostu kasowało luz na popychaczu. U ciebie może już starcze się zużyły i wymiar szerokości całego sprzęgła się zmienił a w konsekwencji całość opiera się o popychacz, bez rozebrania nie będziesz wiedział ale z kupnem nowych tarcz bym się wstrzymał i dokładnie zmierzył tarcze z przekładkami oraz sprężyny. Po takiej kontroli można coś więcej powiedzieć. Nie wiem jak do yamahy ale do ktma wsadził bym tylko oryginalne tarcze z aso.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Jakby to był KTM, to też bym pewnie wolał z ASO, ale politykę sprzedażową kitjańców każdy zna - ceny z kosmosu. Poza tym jeśli tam siedzi oryginał (a tak może być), to zapewne wszystko co teraz jest na rynku, nawet no-name (czy tam SILVER), nie będzie chyba odbiegał jakością od tego co było dwadzieścia kilka lat temu. Oczywiście spasowanie to inna sprawa Rozbiorę więc i sprawdzę.

        Komentarz


          #5
          Może to kwestia regulacji dźwigni tej przy skrzyni biegów. Albo/i linki.
          Jeśli sprzęgło się nie ślizga to jest ok (chyba że właśnie się kończy)

          Dźwignia przy skrzyni jest na wieloklinie (przynajmniej u mnie), przy naciśniętej klamce powinna tworzyć z linką kąt prosty (jak to przy linkach w takim układzie).
          Może masz to przestawione.

          Komentarz

          Pracuję...
          X