Ostatnio w mojej TDMie 850 miałem robiony remont silnika (pierścienie, uszczelniacze) i został zalany mineralnym Motulem.
Jak jeździć na dotarciu silnika i kiedy zmieniać olej?
Czytałem na necie odnośnie docierania silnika po remoncie, ale różne opinie się przewijają.
Z tego co wyczytałem to przez pierwsze 30-50km jeździć spokojnie (do 5k obrotów), na krótkich dystansach, do osiągnięcia temperatury roboczej.
Po 50km do 300km nadal na nie za długich dystansach, od czasu do czasu silnik kręcić do 3/4 obrotów max.,
Po 300km korzystać z całego zakresu obrotów.
Wymiana oleju po 30-50km, potem po 200-300 i po 1000 na docelowy.
Prawda to? Miał ktoś z tym do czynienia i mógłby napisać jak to wygląda w praktyce?
Jak jeździć na dotarciu silnika i kiedy zmieniać olej?
Czytałem na necie odnośnie docierania silnika po remoncie, ale różne opinie się przewijają.
Z tego co wyczytałem to przez pierwsze 30-50km jeździć spokojnie (do 5k obrotów), na krótkich dystansach, do osiągnięcia temperatury roboczej.
Po 50km do 300km nadal na nie za długich dystansach, od czasu do czasu silnik kręcić do 3/4 obrotów max.,
Po 300km korzystać z całego zakresu obrotów.
Wymiana oleju po 30-50km, potem po 200-300 i po 1000 na docelowy.
Prawda to? Miał ktoś z tym do czynienia i mógłby napisać jak to wygląda w praktyce?
Komentarz