Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[660] Stuk w silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Stuk w silniku

    Witam mam problem z pracą silnika, mianowicie na jałowym stukot nieregularny bardziej słyszalny od strony sprzęgła mniej od magneta (badany metodą śrubokręt do ucha) obroty lekko falują 1250 - 1350, na wyższych obrotach stuku nie słysze, zawory regulowane, moto pali dobrze nie kopci idzie dobrze wg mnie, oleju bierze z 400 ml na 1000 km.
    oczytałem forum więc czy to może być :
    - korba
    - rozrząd
    - kosz sprzęgłowy ( na wcisniętym i wyciśniętym objaw ten sam)
    - coś z tłokiem pierścieniami

    Poproszę o wymienienie objawów zużycia w wyżej wymienionych elementach.
    Zapewne czeka mnie wyjęcie silnika tylko proszę o podpowiedź na co mogę się szykować
    Postaram się na dniach wrzucić filmik pracy silnika
    Pozdrawiam

    #2
    Najlepiej zdjąć pokrywę sprzęgła, wtedy będziesz mógł sprawdzić luz na koszu sprzęgłowym, jeśli tu wszystko będzie ok można zdjąć tarcze i sprawdzić sprężyny kosza sprzęgłowego a także jego dokręcenie do wałka.Korba jak by padła to non stop by tłukło, i na wolnych i większych obrotach, tłok jeśli by był zużyty brała by olej lub kiepsko paliła.
    Z rozrządem w małej teresie jest jeden myk, napinacz nie może się do końca wysuwać bo haczy o cylinder i nie dopina łańcucha ale to raczej cykanie a nie stukanie i to od strony magneta.

    Druga sprawa to napisz jaki przebieg ma ten silnik, czy coś było w nim robione? Ile nim jeździsz? czy to stukanie wystąpiło nagle czy stopniowo?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Jak już zdejmiesz pokrywę sprzęgła i sprawdzisz to co Marcin wymienił to zerknij jeszcze przy okazji w jakim stanie jest klin; nr 2 na fiszce http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha...181641#g181588
      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

      Komentarz


        #4
        stuk się nasilił od czasu gdy go mam 2 sezony na osi ma 37 kkm w co wątpię że jest oryginalny przebieg, zauważyłem jeszcze że jak na zimnym odkręcę manetkę to dymi lekko niebieskawym ( czyżby pierścienie z tłokiem ) wklejam film :

        słychać nieregularny stukot

        Komentarz


          #5
          Kojarzę, że w 660 potrafiła też stukać przepustnica prawego gaźnika.
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Nie wiem jak wy ale ja słyszałem bardziej stuki po lewej stronie czyli od magneta,
            najprościej to sprawdzić gaźnik jak pisze Adam, najmniej roboty, potem odkręcać boczne dekle i sprawdzać wpusty i kosz sprzęgłowy.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              jak się bardziej wsłuchałem to bardziej słychać po lewej stronie, obstawiać rozrząd ???? czy od magneta coś poszło (tylko nie mam pojęcia co) W sobotę go rozbiorę i zobaczę zaczynając od gaźnika

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez Michał86 Zobacz posta
                jak się bardziej wsłuchałem to bardziej słychać po lewej stronie, obstawiać rozrząd ???? czy od magneta coś poszło (tylko nie mam pojęcia co) W sobotę go rozbiorę i zobaczę zaczynając od gaźnika
                Zanim rozbebeszysz to kup uszczelki pod dekiel sprzęgła i dekiel alternatora bo stare prawie na pewno będą do utylizacji , żeby dobrać się do sprzęgła to musisz spuścić płyn z układu chłodzenia i przynajmniej część oleju(z karteru ten w ramie może zostać) bo trzeba tam też odkręcić przewody magistrali olejowej dobrze też mieć nowe podkładki miedziane pod śruby od tych przewodów.
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Często ciężko tak na prawdę zlokalizować taki stukot podczas pracy silnika. Bo wiadomo, jest wiele podzespołów silnika które pracują w tym samym czasie. I każdy indywidualnie wytwarza swój własny hałas. Ale z tego co mi przychodzi do głowy (nie jestem 100% pewny), to może być sworzeń na korbowodzie. Tak jak już mówiłeś, wyślij ten filmik pracy silnika. Wtedy powiem ci dokładnie czy to aby faktycznie sforze.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Szuryga Zobacz posta
                    Jednak kosz na nawala w takim razie co mam zmienić bo nie bardzo wiem drugi kosz plus nowe tarcze.
                    Jeśli tarcze i przekładki trzymają wymiar to wystarczy kupić używany kosz w dobrym stanie i wymienić.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Problem rozwiazany - niedoktecona zebatka od strony sprzegla (sprawdzic mozna wrzucajac 1 i bujac moto w przod i w tyl na wylaczonym oczywiscie) przy okazji doszczelniona glowica iregulaca zaworow oraz gaznika.

                      Komentarz


                        #12
                        I co się dzieje w czasie tego bujania w przód i w tył?

                        Komentarz


                          #13
                          Słychac stuk jak klin na zebatce łapie tak jakby przeskok podczas sprezania i jak bujniesz w tyl tez jest stuk (w momencie zaczecia obrotu klin jest luzny i jak sie blokuje o tryb slychac owy dzwiek)

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X