Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Obroty i predkosc od czapy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Obroty i predkosc od czapy

    Witam

    Watek ten jest tak jakby kontynuacja poprzedniego, gdzie podejrzewałem ślizgające się sprzęgło.
    http://xtzclub.pl/threads/454-Uślizg-sprzęgła
    Sprężyny wymieniłem, poprzednie i tak były bliskie końca, ale problemu to nie rozwiało i sprzęgło pewnie tez się nie ślizgało. Wytarte nie jest.


    A problem wygląda tak. Moto ma za wysokie obroty w stosunku do prędkości którą osiąga, czyli ujmując ogólniej, za wolno jedzie.

    Co jest pewne:
    Zebatki - standard 16 / 46
    Prędkość - pomiar z licznika i gps
    Standardowe felgi i opony
    To ze coś nie bangla

    Co może być niepewne:
    Obrotomierz, ale byłaby to zbyt duża różnica bo silnik na słuch osiąga to co pokazuje obrotomierz.

    W czym jest problem:
    Przeprowadziłem testy, które pokazują, ze motocykl przy danych obrotach silnika jedzie zbyt wolno. Pomiar prędkości z gps, obroty z obrotomierza, 5 bieg.

    obr - km/h
    3500 - 52
    4000 - 60
    4500 - 68
    5000 - 75
    5500 - 84
    6000 - 91
    6500 - 100
    7000 - 106
    7500 - 112
    8000 - 120



    Na powyższym wykresie widać, ze pomijając drobne odchyłki będące błędem odczytu, stosunek prędkości do obrotów jest w całym pokazanym tu zakresie stały, wiec przypuszczenie o ślizganiu się sprzęgła pomijam. Inaczej nie byłoby prostej linii tylko jakiś zakrzywiony zawijas.

    To co osiągam w żaden sposób nie jest kompatybilne z wartościami z fabryki i poniższymi danymi:



    Wg tego, na 5 powinno byc 120km/h przy 5000obr/min, u mnie jest 75km/h

    Ma ktoś pomysł o co w tym chodzi?
    Mam inna skrzynie czy co, bo wajchy od redukcji nie dojrzałem.

    pzdr
    Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

    #2
    najprościej to by było przełożyć napęd prędkościomierza a jak to nic nie da cały zegar prędkości, bo faktycznie przy 5000 jest 120 u mnie, wtedy wykluczysz prędkościomierz, ale może faktycznie przekłamuje obrotomierz, sprawdź połączenie impulsatora z obrotomierzem może gdzieś jest za duży opór na kablach i dlatego błędnie pokazuje bo prędkościomierz jest cały mechaniczny i jak pada to przeważnie nie pokazuje nic albo skaczą wskazania. A tak w ogóle to stało ci się to od razu jak wyjechałeś czy dopiero po jakimś czasie zauważyłeś że coś nie tak? Miałeś tak wcześniej?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Olej jaki masz i kiedy zmieniałeś? Linka sprzegła nie jest za bardzo naciagnięta?
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Hmmm, od początku tak było czy się dopiero porobiło ?
        Przy takich wartościach (v-max 120) to powinno iść na gumę z drugiego biegu bez proszenia, a i na 3cim nie powinno być trudno.
        Jest opcja, że obrotomierz kłamie, a bardziej spiskowa teoria to zmienione przełożenie wstępne w silniku.
        Wpadnij jeśli możesz, dziś powinienem być cały dzień.

        pzdr, Adam
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Czy wcześniejsze st miały inne przełożenia? Wątpie żeby ktoś zmieniał specjalnie przełożenia skrzyni, czy np tdm albo trx ma inne przełożenia?
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Trx i Tdm miały szybsze przełożenie wtórne, skrzynia chyba ta sama nie wiem jak przekładnia wstępna.Zastanawia mnie tylko po co ktoś tak ostro skracałby przełożenia w ST do stuntu? zresztą taniej i prościej zmienić zębatki, może to jednak obrotomierz
            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

            Komentarz


              #7
              Kojarzy mi się, że TDM ma inną skrzynię i przełożenia, ale to nie powinna być aż taka różnica (jeśli już to w drugą stronę zresztą). Co do obrotomierza - przyszło mi właśnie do głowy, że gdyby był strzelony to pokazywałby dziwne wartości na obrotach jałowych (rzędu 800obr/min).
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Postaram się odpowiedzieć na pytania.

                Prędkość jest pewna. Pomiar z licznika i gps.
                Olej zmieniony, nowy. Sytuacja była przed zmiana i po.
                Za mojego posiadania jest tak od zawsze.

                TDM i TRX ma podobne skrzynie jak XTZ.
                TRX ma takie same przełożenia, TDM 96-98 tez, inne wersje są minimalnie szybsze.

                Obrotomierz na jałowych pokazuje 1000 z kawałkiem. Czasem jest kolo 2 tys, ale silnik wtedy pracuje szybciej.
                Tym niemniej obrotomierz jest słabym punktem w tym wszystkim obecnie.

                @fxrider może dałbym dziś rade po południu. W takim wypadku dam znać na tel.

                Jak na razie jedyną metoda sprawdzenia co w silniku siedzi, jest jak sadze, odkręcenie zaślepki od strony alternatora, pokręcenie walem i policzenie tego z obrotami na tylnym kole.

                pzdr

                Komentarz


                  #9
                  Ale na słuch pomiędzy 4000 a 7000 czy ośmioma jest gigantyczna różnica, wystarczy posłuchać innego moto i porównać.
                  http://www.informatyzacja.com

                  Komentarz


                    #10
                    Opcja posłuchania na żywo jest warta uwagi ale na razie moto jest bez owiewek i paru innych rzeczy w stanie niejezdnym.

                    Zmierzyłem przełożenie przekładni wał > sprzęgło> piąty bieg > zębatka zdawcza.
                    Kręcąc walem wyszło na 9 obrotów wałem 5 pełnych obrotów zebatki zdawczej na 5 biegu.
                    Czyli 9/5 , czyli 1.8

                    Wg manuala przełożenie przekładni głównej (wał > sprzęgło) wynosi 1.7
                    Przełożenie 5 biegu to 1.03. Czyli w sumie mnożąc to wychodzi calkowite przełożenie 1.75

                    Jeśli w tym rozumowaniu jest błąd, proszę o uwagę.

                    1.8 i 1.75. Biorąc pod uwagę, że robione to było na oko to chyba mogę przyjąć, że w zębatkach jest tak jak dawała fabryka.
                    Ktoś może potwierdzić?

                    No to pozostaje obrotomierz. Z tego co dziś widziałem może coś z nim być. Skubany szybko strasznie wchodzi na obroty, dając dużo więcej gazu wskazówka poleciała na 10000 i walnęła w koniec skali. Normalne to? Nie wiem jak się to zachowuje kiedy wszystko jest w porządku.

                    Obrotomierz rozebrałem. W środku nie widać żadnych zmian, nie widać tez żeby ktoś tu kiedyś zaglądał.
                    Najchętniej porównał bym ten co mam z jakimś innym, wpinając go w moja instalacje.

                    Ma ktoś pod ręką sprawny obrotomierz od ST w okolicach Warszawy do takiej operacji?
                    Bo jak widzę fxrider, Ty ST obecnie nie posiadasz.

                    pozdro!

                    Komentarz


                      #11
                      Nie musi być jezdny tylko palny, stawiasz dwie obok siebie i sprawdzasz na słuch np. przy 5000 obr. dżwięk i wsio.
                      http://www.informatyzacja.com

                      Komentarz


                        #12
                        W kolejny weekend po świetach będe miał do pożyczenia zegary. Odpowiada to Tobie? Czy nie za późno?
                        Sobieskiego - przed Wilanowem.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          LukaSS, chętnie. Jak wcześniej nie dojdę co jest nie tak to z wielką chęcią

                          pzdro

                          Komentarz


                            #14
                            Ciekawostka. W afryce obrotomierz jest taki sam jak ST. W środku to samo, ta sama elektronika, producent i czasem ten sam problem z padającym rezystorem. Ino inny cyferblat.
                            http://www.garagenight.tv/motorcycle...liness/#more-9

                            pzdr

                            Komentarz


                              #15
                              To dobrze że takie same, mniejszy problem z ewentualnym dokupieniem części do przeszczepu.

                              Jak nic nie wykombinujesz z licznikiem to odezwij się do mnie. Mam ST w Wawie, mogę pomóc.
                              sigpic
                              Paliwa opon i wolnego czasu....

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X