Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomiar kompresji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Pomiar kompresji

    Witam.
    Na zimnym strasznie mi dymi na niebiesko biorę się za uszczelniacze, ale zanim głowice zdejmę chciałbym zmierzyć kompresję powiedzcie proszę jakie wartości powinny być właściwe i czy za pomocą takiego manometru to sprawdzę?

    #2
    Nie wiem jak jest w dużej tenerce ale jak chciałem sprawdzić to w 660 to pomiar był zaniżany. Przez to że na wałku od strony łańcuszka rozrządu jest zamontowany automatyczny chyba odśrodkowy dekompresator który wyłącza się dopiero powyżej jakichś obrotów i kręcąc rozrusznikiem nie mogłem tego dobrze zrobić.W swojej możesz mieć podobny problem.

    Komentarz


      #3
      Mam taki miernik tylko że Yato i spokojnie się sprawdza tylko że będziesz potrzebował adapter na M12 jeszcze z tego co pamiętam. Przy okazji zrób próbę olejową, zapodaj dobrze naładowany akumulator i otwórz przepustnice na maxa . Mi teresa normalnie jeździła przy sprężaniu 5,5 Bar ale niedługo później trzeba było robić...

      Komentarz


        #4
        Mały wycinek z manuala, chyba o to chodzi Kompresja.jpg

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Janas_WaWa Zobacz posta
          Mam taki miernik tylko że Yato i spokojnie się sprawdza tylko że będziesz potrzebował adapter na M12 jeszcze z tego co pamiętam. Przy okazji zrób próbę olejową, zapodaj dobrze naładowany akumulator i otwórz przepustnice na maxa . Mi teresa normalnie jeździła przy sprężaniu 5,5 Bar ale niedługo później trzeba było robić...
          Gdzie adapter dostałeś? Szukałem takich z adapterem w zestawie ale 150 PLN chcą.
          Czyli co wkładam w otwór po świecy i kręce im bliżej wartości 9,5 tym lepiej?

          Komentarz


            #6
            Adapter chyba w sklepie gdzie miernik, i ok 30 zł kosztował. Jak będzie miał 9,5 bar to świat i ludzie

            Komentarz


              #7
              Ciśnienia powinny być zbliżone na obu cylindrach, z tego co kojarzę przyjmuje się, że dopuszczalna odchyłka to 1 bar.
              "Przytykane" manometry mogą nieźle fałszować pomiary, choć można się dzięki nim dowiedzieć, że jest nie mniej niż X.
              750 nie ma dekompresatora.
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                Ciśnienia powinny być zbliżone na obu cylindrach, z tego co kojarzę przyjmuje się, że dopuszczalna odchyłka to 1 bar.
                "Przytykane" manometry mogą nieźle fałszować pomiary, choć można się dzięki nim dowiedzieć, że jest nie mniej niż X.
                750 nie ma dekompresatora.
                OK. Sorry. Miałem dobre chęci.

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                  Ciśnienia powinny być zbliżone na obu cylindrach, z tego co kojarzę przyjmuje się, że dopuszczalna odchyłka to 1 bar.
                  "Przytykane" manometry mogą nieźle fałszować pomiary, choć można się dzięki nim dowiedzieć, że jest nie mniej niż X.
                  750 nie ma dekompresatora.
                  Glaza no i się wyjaśniło.
                  Teraz wiem co mi zjada tyle prądu z akumulatora przy kręceniu rozrusznikiem-ma co robić jak nie ma dekompresatora.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Żaba Zobacz posta
                    Glaza no i się wyjaśniło.
                    Teraz wiem co mi zjada tyle prądu z akumulatora przy kręceniu rozrusznikiem-ma co robić jak nie ma dekompresatora.
                    No i bądź tu mądry. Mierzyć czy olać i zmienić tylko uszczelniacze i luknąć na zawory? skoro kopci tylko na zimnym...

                    Komentarz


                      #11
                      Wedlug mnie jezeli dymi na zimnym to pierścienie też juz puszczają. Zalezy jak bardzo, oleju ile wciąga?
                      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                        Wedlug mnie jezeli dymi na zimnym to pierścienie też juz puszczają. Zalezy jak bardzo, oleju ile wciąga?
                        Na 1000 km od fulla to centymetr poniżej minimum na bagnecie
                        W tym czasie może 5 razy był odpalany na zimnym. Teraz jest tak że na zimnym przez ok 3 minuty to tak kopci że garaż zadymi, jak się razgrzeje to w ogóle dopiero jak na maxa odkręce ale to na czarno(norma)
                        Uszczelniacze 100PLN uszczelka pod głowice 150PLN, pod czapkę 100PLN, łańcuch rozrządu 300PLN ile za pierścienie? Jeszcze parę zł za płytki pewnie razem koło 800PLN czy to się w ogóle opłaca?
                        Ostatnio edytowany przez Glaza; 2921.

                        Komentarz


                          #13
                          Zrób jeden pomiar na sucho a drugi do każdego cylindra wlej po trochę oleju. Jezeli pomiar z olejem da wyższy wynik to pierścionki do wymiany , najlepiej razem z tłokami choc to koszt już wyzszy a dopiero rozbiorka zweryfikuje ile naprawdę wydasz. Jezeli roznica pomiędzy pomiarami będzie nieznaczna to wymień uszczelniacze zaworowe i jeszcze pośmiga
                          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                            Zrób jeden pomiar na sucho a drugi do każdego cylindra wlej po trochę oleju. Jezeli pomiar z olejem da wyższy wynik to pierścionki do wymiany , najlepiej razem z tłokami choc to koszt już wyzszy a dopiero rozbiorka zweryfikuje ile naprawdę wydasz. Jezeli roznica pomiędzy pomiarami będzie nieznaczna to wymień uszczelniacze zaworowe i jeszcze pośmiga
                            Przy pomocy takiego manometru wykonałem pomiar

                            Lewy 7atm prawy 9atm. Pomiar dokonywałem na zimnym silniku bez odpalania moto tylko kręcąc rozrusznikiem.

                            Komentarz


                              #15
                              Czyli co przez otwór świecy mam nalać trochę oleju i sprawdzić raz jeszcze?

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X