Witam wszystkich mam problem z xtz 750 jak się nagrzeje to zaczyna przerywać zarzuca świecę , synchronizacja czyszczenie już było zawory ustawione świece nowe problem został.?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jak się nagrzeje niepali na jeden cylinder xtz 750
Zwiń
X
-
Ja bym raczej stawiał na cewkę WN, jak by to były zawory to na zimnym by ciężko palił.
Jak masz to podmień cewkę z kimś z okolicy.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez dex Zobacz postaMarcin, przecież cewka jest jedna dla obu cylindrów.
Jakby padła, to na obu by nie palił.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez czans Zobacz postaWitam panowie spróbuję podmienić cewkę .
U mnie jest podobnie, jak się silnik nagrzeje (przy tych temp. to ok. 30km) to go odcina i przestaje pracować, z tym że na dwóch od razu. Ostatnio w drodze zgasł przy wyprzedzaniu, czekałem w nocy aż przestygnie i sprawdzałem co 15 min czy już zagada.
W końcu aku zdechł i gdyby nie Fxrider to bym nocował na stacji shell;-)
A teraz szukam chętnego ;-) do ewentualnej podmiany.
PS: Podobno nie ma cewek w zamiennikach a oryginał to koszt ok. 450 zł + kable z fajkami 380 zł.Ostatnio edytowany przez Jean; 4213.
Komentarz
-
Zamieszczone przez dex Zobacz postaJean, powinienem mieć u rodziców cewkę z TDM 3VD.
Jeśli mnie pamięć nie myli, to to samo, co w XTZ.
Jeśli nic wcześniej nie założysz, to będę ją miał w Wawie po 9.08.
Na pewno sprawna.
Ewentualnie zacznij od podmiany modułu, bo objawy bardziej na niego wskazują.
Tak się zastanawiałem czy to nie moduł ale nie wiem tak naprawdę za co jest on odpowiedzialny i pomyślałem że zacznę od cewki.
Komentarz
-
Silnik z 3VD mam teraz u siebie w XTZ, a moduł jeszcze przy silniku od XTZ miałem z 3VD.
Nie sądzę, aby cewkę specjalnie zmieniali, skoro reszta niemal identyczna
Moduł też kiedyś miałem w zapasie, ale od 3VD.
Nie wiem, czy będziesz chciał taki.
Za co odpowiada moduł?
Za sterowanie cewką zapłonową na podstawie sygnałów odczytanych z impulsatora w prądnicy.
Na chłopski rozum, cewka gdyby padała, to silnik pierwsze zaczynałby przerywać, nierówno pracować, a dopiero później by gasł.
Przegrzany z jakiegoś powodu moduł, zwyczajnie się wyłączy, bo zadziała zabezpieczenie termiczne w układach scalonych.
Ale moduły w XTZ są raczej solidnie wykonane i nie bardzo widzę podstawy, aby miał się przegrzewać.
No chyba, że masz napięcie w instalacji za wysokie, bo pada regulator.
Sprawdzałeś kiedyś napięcie ładowania?
Komentarz
-
Na chłopski rozum, cewka gdyby padała, to silnik pierwsze zaczynałby przerywać, nierówno pracować, a dopiero później by gasł.
Przegrzany z jakiegoś powodu moduł, zwyczajnie się wyłączy, bo zadziała zabezpieczenie termiczne w układach scalonych.
Sprawdzałeś kiedyś napięcie ładowania?[/QUOTE]
Nigdy w życiu tego nie robiłem, nie znam "procedury", ale mam multimetr ;-)
Komentarz
-
jak ladowanie masz 12,8 to NA PEWNO masz cos zle.
ale poszukaj odpowiedniego watku na forum i tam albo znajdziesz wszystkie informacje albo dopytasz.Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011
Komentarz
Komentarz