Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jak się nagrzeje niepali na jeden cylinder xtz 750

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Jak się nagrzeje niepali na jeden cylinder xtz 750

    Witam wszystkich mam problem z xtz 750 jak się nagrzeje to zaczyna przerywać zarzuca świecę , synchronizacja czyszczenie już było zawory ustawione świece nowe problem został.?
    Ostatnio edytowany przez czans; 4184.

    #2
    Sprawdź kompresję, ewentualnie wymień jeszcze przewody WN.

    Komentarz


      #3
      Ja bym raczej stawiał na cewkę WN, jak by to były zawory to na zimnym by ciężko palił.
      Jak masz to podmień cewkę z kimś z okolicy.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Marcin, przecież cewka jest jedna dla obu cylindrów.
        Jakby padła, to na obu by nie palił.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez dex Zobacz posta
          Marcin, przecież cewka jest jedna dla obu cylindrów.
          Jakby padła, to na obu by nie palił.
          Właśnie że nie, co z tego że daje iskrę na oba na raz, jak iskra będzie słabsza to będzie przylewało świecę, wystarczy że gaźnik będzie miał trochę za bogato.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Gaźniki po czyszczeniu i regulacji, więc gdyby miała być cewka słaba, to na obu by przerywał.
            Chyba, że kijowo serwis gaziorów zrobiony i np. poziomy paliwa są różne.

            Komentarz


              #7
              Witam panowie spróbuję podmienić cewkę .

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez czans Zobacz posta
                Witam panowie spróbuję podmienić cewkę .
                Coś się wyjaśniło czy to cewka?
                U mnie jest podobnie, jak się silnik nagrzeje (przy tych temp. to ok. 30km) to go odcina i przestaje pracować, z tym że na dwóch od razu. Ostatnio w drodze zgasł przy wyprzedzaniu, czekałem w nocy aż przestygnie i sprawdzałem co 15 min czy już zagada.
                W końcu aku zdechł i gdyby nie Fxrider to bym nocował na stacji shell;-)
                A teraz szukam chętnego ;-) do ewentualnej podmiany.

                PS: Podobno nie ma cewek w zamiennikach a oryginał to koszt ok. 450 zł + kable z fajkami 380 zł.
                Ostatnio edytowany przez Jean; 4213.

                Komentarz


                  #9
                  Jean, powinienem mieć u rodziców cewkę z TDM 3VD.
                  Jeśli mnie pamięć nie myli, to to samo, co w XTZ.
                  Jeśli nic wcześniej nie założysz, to będę ją miał w Wawie po 9.08.
                  Na pewno sprawna.

                  Ewentualnie zacznij od podmiany modułu, bo objawy bardziej na niego wskazują.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez dex Zobacz posta
                    Jean, powinienem mieć u rodziców cewkę z TDM 3VD.
                    Jeśli mnie pamięć nie myli, to to samo, co w XTZ.
                    Jeśli nic wcześniej nie założysz, to będę ją miał w Wawie po 9.08.
                    Na pewno sprawna.

                    Ewentualnie zacznij od podmiany modułu, bo objawy bardziej na niego wskazują.
                    Ooj, ciekawe rzeczy mówisz a modułu nie masz? ;-)
                    Tak się zastanawiałem czy to nie moduł ale nie wiem tak naprawdę za co jest on odpowiedzialny i pomyślałem że zacznę od cewki.

                    Komentarz


                      #11
                      Silnik z 3VD mam teraz u siebie w XTZ, a moduł jeszcze przy silniku od XTZ miałem z 3VD.
                      Nie sądzę, aby cewkę specjalnie zmieniali, skoro reszta niemal identyczna

                      Moduł też kiedyś miałem w zapasie, ale od 3VD.
                      Nie wiem, czy będziesz chciał taki.

                      Za co odpowiada moduł?
                      Za sterowanie cewką zapłonową na podstawie sygnałów odczytanych z impulsatora w prądnicy.

                      Na chłopski rozum, cewka gdyby padała, to silnik pierwsze zaczynałby przerywać, nierówno pracować, a dopiero później by gasł.
                      Przegrzany z jakiegoś powodu moduł, zwyczajnie się wyłączy, bo zadziała zabezpieczenie termiczne w układach scalonych.

                      Ale moduły w XTZ są raczej solidnie wykonane i nie bardzo widzę podstawy, aby miał się przegrzewać.
                      No chyba, że masz napięcie w instalacji za wysokie, bo pada regulator.

                      Sprawdzałeś kiedyś napięcie ładowania?

                      Komentarz


                        #12
                        Na chłopski rozum, cewka gdyby padała, to silnik pierwsze zaczynałby przerywać, nierówno pracować, a dopiero później by gasł.
                        Przegrzany z jakiegoś powodu moduł, zwyczajnie się wyłączy, bo zadziała zabezpieczenie termiczne w układach scalonych.



                        Sprawdzałeś kiedyś napięcie ładowania?[/QUOTE]

                        Nigdy w życiu tego nie robiłem, nie znam "procedury", ale mam multimetr ;-)

                        Komentarz


                          #13
                          Wszystko było opisane na forum.
                          Użyj szukajki.
                          Nie będę pisał tu po raz kolejny, bo mnie koledzy moderatorzy zjadą i będą mieli rację

                          Komentarz


                            #14
                            Kolejny raz wykorzystując pokłady uprzejmość kolegi FXridera okazało się że: napięcie ładowania to: 12,8V a na alternatorze 1 para ok. ~40v pozostałe dwie pary ~20 V .
                            Wiec napięcie raczej nie jest zbyt wysokie ;-/

                            Komentarz


                              #15
                              jak ladowanie masz 12,8 to NA PEWNO masz cos zle.

                              ale poszukaj odpowiedniego watku na forum i tam albo znajdziesz wszystkie informacje albo dopytasz.
                              Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                              Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X