Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zerwany gwint - jak naprawić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zerwany gwint - jak naprawić?

    Witam ,

    przy dokręcaniu osłony filtra paliwa zerwał się gwint w silniku przy jednej z 2 śrub przy tej mniejszej części z rurką, (już wcześniej poprzedni właściciel majstrował)

    Jaki jest najlepszy sposób aby to naprawić?

    Trochę już kapie olej więc nie chcę tego zostawiać do następnej wymiany.

    #2
    Xtz nie ma w silniku filtra paliwa, wrzuć zdjęcie co urwales
    Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
    Loud pipes save lives...
    https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

    Komentarz


      #3
      zapewne chodzi o pokrywę filtra oleju - od strony tulejki. Dobierz trochę dłuższą śrubę - może załapiesz kilka zwojów głębiej, tylko z wyczuciem!!! a docelowo napraw systemem sprężynek np helicoil - trzyma jak skur... (urwaną łapę skrzyni biegów przykręciłem w samochodzie)Niedawno ktoś coś też urwał i omawiane było na forum.

      Komentarz


        #4
        Najpierw się przywitam bo dawno mnie nie było

        Dokładnie tak jak pisze orzelekNGI, Helicoil to jest najlepsze wyjście. Sam to stosowałem do naprawy gwintów śrub mocujących tarcze hamulcowe. Musiałem na wszelki wypadek zregenerować wszystkie gwinty bo mój poprzednik zapewne nie trzymał w ręku klucza dynamometrycznego podczas montażu tarcz

        Nie ma lepszego sposobu naprawy gwintów. Po naprawie sprężynka trzyma zdecydowanie mocniej niż oryginalny gwint i zapominasz o temacie. W moim przypadku sprężynki wklejałem dodatkowo na czerwony klej anaerobowy natomiast śruby wkręcałem na klej średniej siły tj. niebieski. W twoim przypadku oczywiście kleje sobie odpuszczasz.

        Komentarz


          #5
          dzięki wielkie, już szukam helicoil, dokładnie jak orzelekNGI napisał to pokrywa od strony tulejki

          Komentarz


            #6
            Witam
            Jak mam zerwany gwint m6 to musze rozwiercać otwor na 8mm i zrobic gwint m8 czy tylko w otwor 6mm wstawic sprężynke helicoli.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez kamilol Zobacz posta
              Witam
              Jak mam zerwany gwint m6 to musze rozwiercać otwor na 8mm i zrobic gwint m8 czy tylko w otwor 6mm wstawic sprężynke helicoli.
              Wystarczy użyć google

              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Przy zerwanym gwincie w silniku a XTZ większość gwintów ma m6x1 polecam zestaw V-Coil Theread Insert System m6x1. W zestawie otrzymujemy wiertlo 6,3 gwintownik m7x1, 20 tulejek gwintowanych, wybijak i do montażu tulejki w otworze taki wygięty pręt. Wystarczy tylko nagwintowac zerwany otwor na m7 i włorzyć tulejkę nie trzeba wiercić w silniku.

                Komentarz


                  #9
                  ja mam zestaw yato i jestem zadowolony http://allegro.pl/nowosc-zestaw-do-n...038903356.html

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X