witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum ;-) !! . mam pytanie do kolegów , czy mogli byście mi powiedzieć na jaki v-max wchodzą maksymalnie wasze tereski ? gdzieś kiedyś czytałem na którymś forum o v-max-ie ale nie pamiętam gdzie , albo już go nie ma . w moim motorku wskazówka wychyla się na 6.5 tys obr. czytałem że to jest już max więc pytanie dodatkowe brzmi po co jest reszta skali na obrotomierzu ?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
maksymalne obroty xtz 660 94r-99r
Zwiń
X
-
SORRY TROSZKE ZLE SFORMUŁOWAŁEM PYTANKO . Powyżej 6.5 nie da się, silnik zaczyna przerywać . Z drugiej strony moim zdaniem single nie mają możliwości wejść na większe obroty, być może że się mylę . A kolega Prince wykręcił więcej ? tylko mi nie mów , że Twoja TERENIA kręci powyżej 10 tys obr ???
Komentarz
-
A co ma za znaczenie czy singiel czy nie? LC4 ma odcięcie na 9.5 a małe dwusuwy kręcą się nawet do 14 tys.
To wszystko zależy od bezwładności układu korbowego, po to ustala się odcięcie zapłonu aby nie uszkodzić silnika ale czy stara mała teresa ma odcięcie to nie wiem, duża nie ma na pewno.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez pehowiec Zobacz postaSORRY TROSZKE ZLE SFORMUŁOWAŁEM PYTANKO . Powyżej 6.5 nie da się, silnik zaczyna przerywać . Z drugiej strony moim zdaniem single nie mają możliwości wejść na większe obroty, być może że się mylę . A kolega Prince wykręcił więcej ? tylko mi nie mów , że Twoja TERENIA kręci powyżej 10 tys obr ???
Jesli przerywa powyżej 6,5 to może to ta zdławiona. Albo masz coś spitolone i się zdławiła.Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.
Komentarz
-
NEMO ! TŁOK CI NIE WYSKOCZYŁ ;-) ? żartuje ! no to fajnie jak widzisz że wskazówka idzie śmiało w górę , pogratulować maszyny . Zgadzam się z kolegą JANAKIEM że dwusuwy kręcą więcej bo to dwusuwy i są silnikami wysokoobrotowymi. a czterosuw ? singiel ? jeszcze przy takiej pojemności ? dlatego pytam na ile wsze TERESKI się wkręcają. Może moja ma wszystko ok, tylko ja szukam dziury w całym. Bo osiągi ma do 160 km , a po zmianie zębatki przedniej na większą o 1 ząbek 168 km. może mój obrot. strajkuje .Mam ją już 6 sezonów teraz będzie siódmy ale zawsze mnie nurtowało pytanie PO CO SKALA TAKA DUŻA NA OBROTOMIERZU ? skoro wkęca sie tyłko do połowy. Może to obrotomierz od 750-ki ? bo mają takie same. ano właśnie no to może ktoś się wypowie co ma 750-kę na ile się wkreca duża TERENIA ?
Komentarz
-
NEMO , a majstrowałeś przy gazniku ? ile obrotów powinna być wykręcona śrubka w gazniku ? może za mało paliwa dostaje i przerywa na maksie?. w tamtym roku przerobiłem stary tłumik na bardziej przelot i wydaje mi się że za mało mu wykęciłem śrubeczke .tak kręciłem aż w końcu zgubiłem oryginalne ustawienia. Bo wiadomo że na przelocie potrzebuje więcej oktanów ;-).
Komentarz
-
mam manual ale na dysku w kompie który mi zdechł i musze ściągnąć ponownie. Z tego co pamiętam to ściągało mi sie ponad pół godz. coś około 60Mb. druga sprawa to według manuala miałem więcej wykręconą śrubke a paliła mi 4.5l na 100. gdyby tam było lepsze dojście to można kręcić dowolnie i patrzeć co się dzieje a tam niema jak ręki włożyć . Dorobiłem śrubokręt ale i tak nie mogę policzyć jak kręce bo mi wylatuje. TRZEBA BY DAMSKICH RĄCZEK DO TYCH SPRAW ;-). Jutro musze zobaczyć jeszcz linke od obrotów bo widze że ona płynnie nie chodzi bo wskazówka trochę skacze, może to jest przyczyną. NEMO masz zdjęcie tej pompki ?
Komentarz
-
660'tka po lifcie ma wprawdzie zegary od 750'tki ale czerwone pole na obrotomierzu przy małej zaczyna się wczesniej o jakieś 1000 obr. Sprawny silnik 660 powinien bez problemów kręcić 7,5 tys na pierwszych czterech biegach , na piątce to już raczej 7 tysięcy jest górną granicą. Co do spraw ogólniejszych to duże czterosuwowe single też potrafią być nader wysokoobrotowe. To zalezy od stosunku średnicy tłoka do jego skoku, budowy rozrządu, masy poszczególnych elementów i elektroniki tym sterującej. Ostatnio latałem nowym Duke'em , niby jeden gar i prawie 700 ccm a kręci bez problemu ponad 8 tys. Czyli się da. MZ robiła kiedyś wyścigówkę do klasy SoS na bazie silnika 660 i tez kręciły ponad 8tys.Ostatnio edytowany przez piotr13; 156.Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
No tak myślałem , może mam strzelony obrotomierz. bo co do szybkości i mocy nie mam zastrzeżeń . chyba nie mam się czym przejmować , może to z powodu braku pogody do zrobienia trasy. Już by się czuło szum wiatru a tak to się szuka dziury w całym
. DZIĘKI WIELKIE WSZYSTKIM ZA UWAGĘ POZDRAWIAM WSZYSTKICH MOTURZYSTÓW ! a jak ktoś ma coś ciekawego do napisania to serdecznie zapraszam.
Komentarz
Komentarz