Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ciągnące sprzęgło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Ciągnące sprzęgło

    Już nie mogłem się doczekać odpalenia po sezonie. Masz babo placek. Sprzęgło ciągnie. Pierwsza myśl do regulacji. Mech, powiedział, że już nie ma opcji regulacji. Zjechane tarcze z przekładkami i pewnie sprężyny już mają dosyć. To ciul, mówię. Rozbieram i trzeba luknąć. Co o tym sądzicie ?
    Tarcze trzymają 3mm jak w mordę, to samo sprężyny - 51.8mm. WTF ?!
    1. Mech się nie zna na robocie?
    2. Wymienić linkę sprzęgła z klamką dla pewności ?
    3. Wymienić olej? Obecnie motul 10W40
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez Boncki90; 4085.

    #2
    Wymienić olej, koniecznie 😊

    Komentarz


      #3
      Np ? Shell ax7 ? Castrol ?
      Ostatnio edytowany przez Boncki90; 4085.

      Komentarz


        #4
        Ja bym zmienił mechanika na początek.
        Zobacz na ten trzpień co kręci się w deklu czy jest dobrze ustawiony i zweryfikuj ustalenie linki.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Trzpień jest moim zdaniem ok. Prowadzenie linki w st jest ciężka sprawa żeby nie była prowadzona po łukach

          Komentarz


            #6
            Podstawowe pytanie - czy przed odstawieniem moto w sen zimowy, czyli jesienią, wszystko było ok? Sprzęgło nie ciągnęło?

            Komentarz


              #7
              Właśnie nie odczuwałem tego jesienią. Sugerujesz, że olej mógł się spieprzyc przez zimę ?

              Komentarz


                #8
                No oczywiście ze mógł 😊 a myślisz że co innego mogli sie spieprzyc od stania? 😊

                Komentarz


                  #9
                  Dużo nauki przede mną

                  Komentarz


                    #10
                    Po zimie b. często sprzęgło się klei - możesz poszukać informacji n.t. procedury rozklejania. Motul 5100 jest znany z tendencji do klejenia sprzęgła - ja go leję tylko do mojej GSy, bo tam nie muszę się o to martwić
                    Padnięte tarczki sprzęgła i sprężyny skutkują raczej ślizganiem się sprzęgła (zmiana szerokości zestawu + słabyszy docisk przez przegrzane sprężyny). Z przyczyn czysto mechanicznych ciągnięcie mogłoby być spowodowane przez karby na koronie kosza lub rowkach kosza wewnętrznego (problem z pełnym wysprzęgleniem - zakleszczanie/kantowanie tarczek) lub zwichrowanymi tarczkami lub przekładkami (dlatego możesz je ew. posprawdzać na szybie, ale IMO nic to nie wykaże). Ew. też padniętymi łożyskami i dziwnymi luzami na koszach.
                    IMO cała ta syt. to nic nadzwyczajnego po długim postoju i na 5100 - na pewno nie rozbierałbym z tego powodu sprzęgła Jeśli problem nadal się powtarza na dobrze rozgrzanym oleju to zmień go na inny. Nie reguluj linki na ciasno (na styk z luzem) bo możesz sobie spalić sprzęgło jeśli kiedyś zrobisz szybszy przelot (zwryfikowałem empirycznie).

                    pzdr, Adam
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      To ja jeszcze tylko zapytam dla formalności; ciągnie to sprzęgło czy ślizga?
                      Pytam poważnie.
                      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                      Komentarz


                        #12
                        Ciagnie. Wciskam sprzęgło, wbijam 1 i bez puszczania sprzęgła moto zaczyna jechać.
                        Na zimnym po wbiciu biegu gaśnie.
                        Ostatnio edytowany przez Boncki90; 4085.

                        Komentarz


                          #13
                          Rozebrałeś to wstaw jeszcze foty kosza, ale mogło być faktycznie tylko sklejone.
                          Klejenie się sprzęgła po nocy zależy od oleju ale i materiał okładzin-firma też ma znaczenie.
                          "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                          Komentarz


                            #14
                            1. Wymień olej, ale to na wiele się nie zda (5100 w nowej formule ma opinię powodu ślizgajacych się sprzęgieł)
                            2. Wymień sprężyny. Pomiar długości niewiele daje. Mogą być po prostu już zbyt słabe. Przerabiałem to ostatnio u siebie. Byłem zadowolony jak to mi fajnie lekko chodzi sprzęgło, wymieniłem olej i się zaczęło uślizgiwać. Po zmianie sprężyn już jednym palcem nie mogę operować

                            Komentarz


                              #15
                              Sprężyny do ciągnięcia sprzęgła raczej nic nie wniosą.
                              Zmień olej na początek i sprawdź co się dzieje.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X