Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Puk! puk! Kto tam? Panewka!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Puk! puk! Kto tam? Panewka!

    Cześć.
    Proszę was o poradę. Czy opłaca się robić wał po obroceniu panewki ? Wiem że to dosyć kłopotliwe bo bo zrobiony wal ale nieutwardzony zbyt długo nie pochodzi. Czy ktoś robił już takie zabiegi z Azotowaniem i wie ile później moto pojeździ ? Pan z Warszawy powiedzial mi przez telefon ze ponad 500 zł takie podstawowe zabiegi a wiadomo jak to wyjdzie w praniu to i szarpnie ponad 1000zl.
    Od razu chce zaznaczyć że w silniku sÄ… nowe gazniki max 5000km przebiegu, nowe pierÅ›cienie niecaÅ‚y 1000km przebiegu. Glowica po regeneracji, nowy Å‚aÅ„cuszek rozrzÄ…du, cylindry majÄ… 0 mm progu ani rys... Dlatego nie widzi mi siÄ™ sprzedawać to i kupić drugi silnik ch*j wie w jakim stanie... Sprawa jest pilna bo sezon w peÅ‚ni a moto na stole w proszku leży... JeÅ›li ktoÅ› miaÅ‚ z tym styczność, bÄ…dź siÄ™ na tym zna to bÄ™dÄ™ wdziÄ™czny za poradÄ™ 😊

    #2
    Nie opłaca,
    kup drugi silnik i ew przełóż lepsze graty,
    wał nie jest przystosowany do szlifu.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Tego się obawiałem... Teraz pytanie czy dół w drugim silniku wytrzyma jak całą nową górę przełożę od mojego ?

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez napson Zobacz posta
        Tego się obawiałem... Teraz pytanie czy dół w drugim silniku wytrzyma jak całą nową górę przełożę od mojego ?
        A co ma wytrzymać i ile? Następne 100tys km zamierzasz jeździć?
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          No plan jest właśnie taki że ten motocykl robię pod siebie nie na handel. Chce zacząć nim w końcu jeździć po Europie i myślę że 100 tys to zrobię bez problemu jeszcze tym moto. Dlatego założyłem ten temat.

          "A co ma wytrzymać i ile?" No o panewki chodzi. Bo teraz się rozjebały bo górę cała zrobiłem i dół nie wytrzymal

          Komentarz


            #6
            Więc wszystko jasne, druciarskie regeneracje wału odpadają, porządnie i fachowo tego nie zrobisz. Zostaje więc tylko używka i związana z tym odrobina loterii.
            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

            Komentarz


              #7
              A firma która się tym zajmuje od X lat też nie opłaca się tego robić ? Te wały nie nadają się do regeneracji czy w czym tu leży problem?
              Bo jeśli wal będzie przeszlifowany i utwardzony przez porządną firmę to wraz nie będzie z tego nic trwałego?

              Komentarz


                #8
                A skąd wiesz że panewki nie wytrzymały remontu góry?
                Znasz dokładny przebieg tego silnika?
                Skąd wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel/le?
                Kup drugi silnik od tdm z mniejszym przelotem i jeździj.
                Nawet super hiper zakład nie zrobi tego dobrze bo w tym wale nie ma przewidzianych nawet panewek na nadwymiar, zmienia się je tylko gdy średnica wału jest fabryczna, a że nikt nie zmienia panewek dopóki się nie obróci to inna sprawa. Skoro super hiper zakład z wieloletnią tradycją z fiatami i maluchami da Ci gwarancję że dobrał panewki dobrze (a będzie musiał ja gdzieś lupić) i zrobił hartowanie i szlifowanie wału dobrze to możesz im zaufać.
                Więc pytanie, zaufasz zakładowi w pl czy żółtym ludziom produkującym te silniki?
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Juz wszystko jasne 😊 wiec zakÅ‚adam nowy temat o silniku tdm i może jakiÅ› Å‚askawca mi sprzeda 😊

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez napson Zobacz posta
                    Juz wszystko jasne �� wiec zakładam nowy temat o silniku tdm i może jakiś łaskawca mi sprzeda ��
                    Temat o silniku już jest, załóż że kupisz
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      No tak tak, o to mi chodziło ��

                      Komentarz


                        #12
                        Kolega 2 lata temu też miał przypadek obrócenia panewki. Zawiózł wał z korbami do warsztatu i zrobili szlif z drugimi panewkami. Na tą chwilę ma zrobione ok 7tyś i nic sie nie dzieje z silnikiem. kosztowalo go to ok 600pln i trochę części po drodze.

                        Komentarz


                          #13
                          Nie będę zakładał kolejnego tematu więc tu rzucę wątek.
                          Silnik już kupiony, taki jak był od Teresy 750. Muszę teraz nabić kilometrów bo gwarancja rozruchowa jest. Ale w czym rzecz, Silnik chodzi naprawdę fajnie, zrywny, skrzynia pracuje pięknie ale... Nie wiem czy nie była uskuteczniana jakaś rzeźba z wałkiem zdawczym. Bo jest inna nakretka, na inny gwint i wałek jest dłuższy o pół cm. Jest to rocznik 89 ale wątpię żeby te pierwsze miały inne walki, wie ktoś coś na ten temat?
                          Byłem w szoku bo po srubach i karterach nie widać żeby był rozbierany

                          Komentarz


                            #14
                            Pewnie trapiła go przypadłość opisana na forum, czyli zbyt miękki gwint na wałku zdawczym i próby ratowania. Ze inna nakrętka bym się nie przejmował, sprawdź osiowość ustawienia zębatek, czy te 5 mm nie przekasza łańcucha i hulaj szczęśliwie!!

                            Komentarz

                            PracujÄ™...
                            X