Witam! Mam kilka pytań dotyczących sprzęga w mojej ST dodałem zdjęcia kosza wewnętrznego i tarczy sprzęgłowej. Czy tarcze nadaje się do jazdy jeszcze, i czy kosz sprzęgłowy jest nie kompletny tzn nie widzę w nim dodatkowych pierścieni pod przekładką (na samym dole w rowku) czy muszą w ogóle być? Patrzyłem w serwisówce że nic tam więcej nie ma ale gdzieś w necie wynalazłem że powinny być pierścienie mały i większy przekładka zabezpieczona takim drutem u mnie tego nie ma. Motocykl z roku 1990.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Sprzęgło xtz 750 kilka pytań.
Zwiń
X
-
Tarcze trzeba pomierzyć (grubość), sprawdzić czy nie są zwichrowane (tak samo przekładki), sprawdzić, czy oba kosze nie mają powybijanych krawędzi współpracujących z tarczami/przekładkami. Minimalna grubość będzie podana w serwisówce. Tak ze zdjęcia to ciężko wróżyć.
Co do drugiego pytania - nie bardzo kojarzę o czym piszesz. Może jakbyś wrzcił jakiś materiał poglądowy to byłoby łatwiej.
SwojÄ… drogÄ… Å‚adny taki wypucowany silnik
pzdr, Adamsigpic
-
Chodzi o pozycję w na zdj 15, 16, 17 u mnie tego niema a co do tarcz to po prostu wyglądają na spalone są czarne jak smoła a sprzęgło ciągnie jak puszcze klamkę po 5mm i już jedzie ale jak dalej puszczam to jest bez zmian trochę ciągnie i dopiero na końcu zaczyna normalnie ciągnąć. Ogólnie ciężko to wytłumaczyć. posprawdzałem przekładki czy nie są zwichrowane i raczej nie są mam taką równą płytę na której sprawdzałem i się nie huśtają tarcze mają grubość powyżej 3mm wszystkie.Załączone plikiOstatnio edytowany przez Adriano92; 4742.
Komentarz
-
Ciągnięcie sprzęgła to może być też kwestia oleju. N.p. popularny Motul 5100 jest z tego dość znany.
Co do dodatkowych elementów to po szybkie researchu widzę, że pojawiają się one w fiszkach dla rocznika '89, od '90 już tego nie ma (przynajmniej rozrysowanego). Numer katalogowy wewnętrznego kosza też się zmienił.
pzdr, Adamsigpic
Komentarz
-
Skoro jest tu wątek o sprzęgle to nie będę zaczynał nowego.
Od pewnego czasu bardzo ciężko chodzi mi sprzęgło (klamka), zamierzam się dziś zabrać za rozbiórkę.
1. Na co muszę zwrócić uwagę przy rozbieraniu? (Coś może wystrzelić, urwać się)
2. Od czego może chodzić tak ciężko klamka? (Stawiam, że nie jest to linka bo jest jedno sezonowa, ale sprawdzę)
3. Lepiej najpierw odpalić moto i przepalić przed rozbiórką skoro i tak olej się wyleje, a zamierzam zmieniać?
Komentarz
-
Najpierw sprawdź czy masz dobrze poprowadzona linkę. Najczęściej to z tym jest problem, obciera o coś albo jest gdzieś za bardzo zagięta i peszel się niszczy i klinuje linkę. Wypadałoby też przesmarowac ją od czasu do czasu. Co do rozbiórki samego sprzęgła to niestety nie pomogę.
Powodzenia
Komentarz
-
Po części mieliÅ›cie racjÄ™ ☺ linka to jednak (na 100% bÄ™dÄ™ pewny jak zaÅ‚ożę nowÄ…), nie byÅ‚a zagiÄ™ta tylko musi być spÄ™kana, bo nie idzie jej ruszyć po zdemontowaniu. Tylko dziwi mnie to, że ona jest po przejechanym jednym sezonie i byÅ‚a ileÅ› razy smarowana, a jednak nie wytrzymaÅ‚a
Komentarz
-
Zamieszczone przez Adriano92 Zobacz postaChodzi o pozycję w na zdj 15, 16, 17 u mnie tego niema a co do tarcz to po prostu wyglądają na spalone są czarne jak smoła ...
Pomierz te tarcze. Powinny mieć grubość z zakresu 2.9 - 3.1 mm.
Jeżeli wymieniałbyś na nowe to podobno trzeba korkowe przekładki pomoczyć w oleju dobę przed założeniem, żeby nabrały mocy prawnej
Serio...
Komentarz
Komentarz