Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Kontrola i ew. regulacja luzów zaworowych robić samemu
Nagar mógł powstać od złej regulacji zaworów przez poprzednika albo od mineralnego oleju, jak ja kupowalwoją teresę olej był czarny jak smoła, mój kumpel też miał coś takiego jak jeździł na mineralu, po 3 wymianach po ok 1000km na półsyntetk dopiero olej zgubił nagar ale głowice i tak ściągał i docierał zawory bo okazało się że są nieszczelne.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
witam!
ja szlifowałem na szybie na papierze wodnym chyba 400 za pomocą zwykłej podkładki w której nawierciłem otwór na płytkę żeby równomiernie zeszlifować ,bo zeszlifowywanie palcem może z płytki zrobić soczewkę wyszło super,uwaga żeby Wam łańcuch rozrządu nie wpadł do środka, a uszczelkę radzę pędzelkiem umyć w benzynie i wysuszyć a dla pewności posmarować cienką warstewką silikonu czerwonego wysokotemperaturowego (ale nie tego na 1200 st.celsjusza bo ten się kruszy pod wpływem czasu temperatyry i oparów benzyny)... a serwis jak to serwis, swego czasu niemcy nie chcieli kupować aut produkowanych w poniedziałki z przyczyn oczywisto weekendowych....
Beznadziejna sprawa. Chcesz czy nie chcesz to i tak masz soczewkę. Mikrometrem nie zmierzysz czy dokładnie w każdym punkcie masz ten sam wymiar. Szlifować tylko na "płaszczyźniarce". No chyba, ze moto robisz na sprzedaż czy masz juz zajeżdzony silnik lub nie zależy Tobie na dobrej robocie.
Czerwony silikon? Czerwony pachnie tandetą i widać go z daleka. W sklepach są jeszcze czarne silikony i niebieskie, które wyglądaja bardziej estetycznie - mówimy o motoryzacyjnych.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
W końcu kupiłem płytki na allegro - hotcams. po 10 PLN. Zamówiłem w poniedziałek po 15 - dostałem w środę.
Po wymianie wydechowe zawory mają na pewno powyżej 0.25 (tak na styk wchodzi szczelinomierz).
Doloty natomiast mają 0.20. W jednym troszkę łatwo wchodzi szczelinomierz 0.20 , ale 0.25 juz nie, wiec uznałem ze ok, zakładając ich tendencję do zacieśniania się.
No i okazało sie ze silikon mam czerwony
Czytam te posty i widzę że luzy wydechowe należy trzymać blisko górnej granicy, czyli koło 0,3 mm natomiast wciąż nie wiem czy luzy na dolocie mają w końcu tendencję do zacieśniania czy do wzrastania.
Moje luzy
cylinder no. 1
dolot 0,17; 0,19; 0,203
wydech 0,29; 0,38
od razu wyjaśniam sąd tak idiotyczne wartości jak np 0,0203 - otóż kur*a posiadam szczelinomierz calowy; jest to wynik przeliczeń na wartości metryczne.
od razu widać że 2 zawory wydechowe trzeba wyregulować bliżej wartości maxymalnej, ale ponawiam pytanie, co z dolotami?
mam wszystko rozbebeszone i trochę czasu, więc chciałbym ustawić doloty dobrze i mieć zawory w nosie przez następne 12 tyś'i
mam jeszcze pytanie dot. płytek regulacyjnych: otóż serwisówka podaje wartości co 0,05 mm natomiast pod szklankami mam takie wartości jak 181 czy 186. O co chodzi? Ponieważ posługując się serwisówką podczas ustawiania luzów w moje sytuacji przy luzie 0,19 mm i zmniejszeniu go o wartość 0,05 uzyskam luz 0,14 mm. Nie wiem czy wyrażam się jasno, ale z tego względu istne jest dla mnie czy luz ustawiać blisko wartości ninimalnej czy maxymalnej.
Wydechy ustaw na 0.30 czyli bliżej max podobnie jak ssące na 0.20
kup szczelinomierz w mm i nie kobinuj bo możesz coś sknocić jeszcze
to ssące zawory mają tendencje sie zmniejszania luzu, na wydechach przeważnie nic sie nie dzieje.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Środkowe ssące tradycyjnie mają zmniejszony luz, lewy ssący z 1 cylindra ok, drugi minimalny wymiar, z 2 cylindra lewy ssący za duży luz, prawy za mały o 0,02 (do minimum). A co z wydechowymi? Zostawić je wszystkie tak jak są? W sumie 3 mieszczą się w zakresach, lewy z drugiego cylindra minimalnie za duży o 0,01mm. Serwis Yamahy zrobi jak trza, ale nie wiem czy jest sens je ruszać.
sigpic
"Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."
Komentarz