z koniecznosci (utopienie) jechalem na oleju samochodowym 200km (jakims shicie kupionym w bańce 5l na orlenie czy tam lotosie), słabooo... sprzeglo chodzi nie tak, biegi zmieniaja sie dziwnie... silnik chodzil inaczej... generalnie IMO w razie W mozna sie poratowac na chwile ale jezdzic na tym bym nie chcial...
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Olej i przebieg
Zwiń
X
-
Dokładnie ...
Było już o tym wielokrotnie - olej samochodowy ma za zadanie poprawę smarowania ... motocyklowy również ... ale poza tym musi jeszcze optymalizować pracę sprzęgła.
Esi - poczytaj ten wątek dokładniej - praktycznie wszystko zostało powiedziane - łącznie ze specyfikacjami i parametrami.
Zrobisz jak zechcesz - niektórzy twierdzą że leją samochodowy i jeżdżą , inni że tylko motocyklowy - wybór należy do Ciebie
Komentarz
-
Należy też pamietać,że prócz sprzęgła w motocyklu smaruje również skrzynie biegów(przeważnie) i tu tez pewne parametry beą sprzeczne między innymi odporonść na ścinanie.Oczywiście to nie tak,że na samochodowym się zaraz coś rozleci (szczególnie jeżeli to będzie dobry olej samochodowy) ale to nie są jakies kosmiczne pieniadze więc nie warto oszczędzać.Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
Trzeba było cały wątek przeczytać
Cyfry to bardzo oględnie mówiąc możliwość pracy oleju w różnych zakresach temperatur - pierwsza to temp. minimalne, druga maksymalne (np. olej 5w40 lepiej sprawdzi się w niższych temp, a 15w50 będzie lepiej pracował w wyższych - odnosi się to do warunków w jakich eksploatowany jest silnik - w tym - klimatu). Jak potrzebujesz szybkiego info - możesz zalać nic nie wybuchnieSobczaq, przedtem Sbq!
Prawym pasem, za Matizem.
Komentarz
-
Witam
Jestem od kilku dni właścicielem XTZ 750 z 1991 roku.
Poprzedni właściciel nie wymieniał oleju bo nią nie jeździł(przynajmniej tak powiedział).
Moto wg licznika ma ponad 76tyś.
Problem wiadomy jaki ja mam olej wlać???
Powiem że mam przykre doświadczenie ze sprzętami biorącymi olej i jestem delikatnie mówiąc uczulony na tym punkcie.
Dodam że przy przegazówce nie kopci na biało a gdy dojdzie do 5-6 tyś puszcza delikatną czarną chmurę(co wg mnie może świadczyć o niewyregulowanych gaźnikach). moto od 2011 w kraju nad Wisłą
Komentarz
-
Zalej dowolnym dobrym półsyntetykiem 10W40, może być zwykły Motul. Pomyśl jakie oleje były 20 lat temu i nie daj się wciągnąć w "wojnę olejową" (że ten lepszy, ten gorszy itd)
Rozgrzej solidnie - najlepiej 10 km jazdyno ale chyba nie dziś
, zlej dobrze stary (pobujaj), przy wymianie filtra wymień go na mokro (zalej filtr przed włożeniem olejem).
Wlej najpierw jakieś 3,7 l. Rozgrzej silnik. Później dolej jeśli będzie nie pełny bagnet. Nie wlewaj od razu 4 L, bo możesz mieć za dużo.
Sprawdzaj najpierw co 1000km (na kołach, nie na centralce) ... życzę by po 6000 km czyli do kolejnej wymiany stan zmienił się na bagnecie - z max na min.
To naprawdę możliweST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
kamilltee
dzięki bardzo za podpowiedź. Procedurę wymiany dobrze znam... Z wartościami mi trochę rozjaśniłeś.
PS. Mieszkałem 2 lata na bażanciej w józefosławiu - jaki ten świat mały.. hehe
- - - Zaktualizowano - - -
Zamieszczone przez Jaro-Ino Zobacz postaSyntetyk rządzi(Tak, tak wiem, wywrotowiec zaczyna wojne
)
To, że kiedyś były inne oleje nie oznacza, że dziś nie można dbać o silnik, zwłaszcza, jeśli nie jest pierwszej świeżości i można mu przedłużyć żywot
Komentarz
-
i zaczyna się od nowa....ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
Komentarz