nie mówiłęm o tłoku tylko o popijaniu oleju. Tłok i cylinder trzyma wymiar w tolerancji ale szlak trafia pierscień olejopwy i uszczelniacze zaworowe. Jesli twoja tenerka nie pali oleju i bez ruszania od nowosci ma 109 tys km to znaczy ze nie potrafisz sprawdzac stanu oleju w swoim motocyklu.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Olej i przebieg
Zwiń
X
-
Moim zdaniem liczy się to żeby olej miał na końcu liczbę 50 tzn żeby był jeszcze dość gęsty przy 100stC,a czy będzie mineralny czy syntetyczny to już nie jest takie ważne,podobno syntetyk lepszy,silnik na nim czystszy ale jeśli w silniku jest świeży i markowy minerał to też nie zaszkodzi,a ta liczba która jest na początku czyli 10,15 czy 20W oznacza jaki olej jest na zimno,10W będzie na zimno najrzadszy i najszybciej po uruchomieniu dotrze w każdy zakątek silnika ale i gęsty 20W ma swoje zalety.
Komentarz
-
Zamieszczone przez scorpion Zobacz postanie mówiłęm o tłoku tylko o popijaniu oleju. Tłok i cylinder trzyma wymiar w tolerancji ale szlak trafia pierscień olejopwy i uszczelniacze zaworowe. Jesli twoja tenerka nie pali oleju i bez ruszania od nowosci ma 109 tys km to znaczy ze nie potrafisz sprawdzac stanu oleju w swoim motocyklu.i ubywa go od 0,2 do 0,5 L/1000km w zależności od warunków. Tragedii więc nie ma a skoro silnik odpala od jednego obrotu przy 10 stopniowym mrozie to kompresja jest jeszcze zadawalająca. Jak będzie brała litr to pomyślę o szlifie i tyle.
Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
Zamieszczone przez scorpion Zobacz postato znaczy ze nie potrafisz sprawdzac stanu oleju w swoim motocyklu.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Olej to temat rzeka.Jak wszystkim wiadomo nasze maszyny w większości są już albo prawie pełnoletnie.W latach 80/90 technologia produkcji oleju była inna,nie wiem czy tamte oleje były lepsze czy gorsze. Serwisówka nie poleca oleju super extra lux z kosmosu pełen syntetyk bo takowych nie było. Moim zdaniem jak ktoś zmienia na czas,sprawdza stan,to czy zaleje 10w40 czy 15w50 to tak samo sezon przelata .Najważniejsze aby nie lać byle czego z beczki od pana Zdzisia bo tanio.
Komentarz
-
A ja mam pytanko jaki olej zalać do małej po przebiegu 70 tyś ? Bo przy wysokich obrotach powiedzmy 5,5 6 robi się nieciekawie za moto :/ Chodź by trochę zniwelować spalanie oleju bo i tak niedługo sprzedaje ale chciałbym jeszcze trochę polatać mam zalany motul 5200 10 w 40 na estrach
Komentarz
-
Mobil1 15W50
Witam. Jeżdzi ktoś na takim oleju?
Jestem po remoncie i chce zalać jakimś syntetykiem do 200PLN za 4litry.
Co polecacie?
A może taki http://allegro.pl/olej-jmc-10w60-1l-...196707320.html
Komentarz
-
Siemano! Po kupnie motoru wymieniłem olej ale na samochodowy(idiota)... po przejechaniu jakichś 200 km zauważyłem uślizgi sprzęgła przy mocnym przyspieszaniu na 2 i 3 biegu powyżej 5 tys z pasażerem.. Chciałem już zamawiać tarcze, sprężyny i olej ale najpierw zdjąłem dekiel i wyjąłem tarcze, pomierzyłem i mają średnio 3mm grubości, przekładki nie są przegrzane. Czy myślicie ze wystarczy wymiana oleju na motocyklowy?
Komentarz
-
Siema!
Wczoraj rano złożyłem to sprzęgło, dekiel z nową uszczelka na silikonium, wyregulowałem linkę, nic nie czysciłem . Zabrałem <3 pasażerkę i poleciałem testować nowego mitasa e-09 dakar na przód. Próbowałem jak mogłem ale najmniejszego uślizgu nie było xD na dniach zmieniamy oliwkę.
Pozdro!Załączone pliki
Komentarz
-
Zamieszczone przez krzysiek12 Zobacz postawybieram sie na bałkany jaki olej zalac motor mam od niedawna wczesniej podobno był zalany20w50 pół syntetyk kupiłem 20w50 minerał ! pytanie czy polecacie jakąs inna opcje?
tu wszystko jest napisane już kila razyBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
Komentarz