Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Ten silkolene jest już dostępny w larssonie, a co powiecie o nim więcej? jeździł ktoś na takim już w st? jest jeszcze jakis castrol twin ale drogi
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
ja z motula 5100(pół syntetyk) przeszedłem na repsola off road 10W40(syntetyk)(nie napisze dlaczego, na starym forum o tym pisałem, ale różnica jest duża), silniki mi nie wybuch, nie rozleciał się itp, a ma już prawie 120000km.
na 1400 km(jazda w jeden dzień) bierze mi repsola 800 ml,
mój styl jazdy: obroty na czerwone pole, katuje silnik na autobanach w terenie to aż mi się płyn w chłodnicy zagotuje itp ;-)
pytanie :kto mi powie jakim tańszym olejem syntetycznym/półsyntetycznym mogę zamienić repsola, tylko z minerałem mi nie wyskoczyć bo skłony będę zalać lux 10 ;-)
pytam bo kupuje 8 l z racji że dużo drogi przede mną w tym sezonie, a repsola jakieś 300 pln muszę wydać
Ja w swoim ktmie exc520 do orki w terenie używam castola power1 racing 4T 10w50 pełny syntetyk, można go kupić za 180zł 4l w larssonie lub na allegro. Nie wiem dlaczego syntetyki motula są droższe bo 15w50 Motul 300V kosztuje 70zł i chyba nie ma baniek po 4 litry przynajmniej w Larssonie.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Masz jeszcze do wyboru np. PANOLIN STREET 4T BLEND 10W/40 półsynt za 35 zł MIDLAND MOTORCYCLE 10W-40 syntetyczny za 26 zł ORLEN syntetyczny za niewielką kasę Fuchs Silkolene Texaco MOTEX 4T-X 10W-40 półsyntetyczny za 26 zł ELF - polecam cenowo i jakościowo Valvoline Dura Blend 4T - do wyboru są dwa pół i synt. za ok. 34 zł
Oczywiscie to są ceny oficjalne olejów o które pytasz.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Nie doszło jednak do tego. Po obliczeniu kosztów jakie wydałem na moto tej zimy, stwierdziłem, że również dobrym rozwiązaniem jest Mobil 1 15W50 - syntetyk.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Nie doszło jednak do tego. Po obliczeniu kosztów jakie wydałem na moto tej zimy, stwierdziłem, że również dobrym rozwiązaniem jest Mobil 1 15W50 - syntetyk.
Miałem nadzieje że go przetestowałeś fachowym okiem. Jeśli miałbyś zrobić listę od najlepszego to co było by w pierwszej 5-tce?
Tak jak mówiłeś act-evo się już pozbyłem.
Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
już była na ten temat ostra rozmowa. producent przewidział do końca pracy silnika olej 10w30 pół albo pełny syntetyk albo 20w40 w zależności w jakim zakresie temperatur motocykl jest używany. w temp minusowych do +15 stopni zalecany jest 10w30 a od +5 i wyżej 20w40. tak jest w książce yamahy. ja zalałem castrol off road 10w30 pełny syntetyk i moto ma 60 tys km przebiegu
Dziś oleje typu 10W30 są raczej używane w sporcie, na torach niż podczas normalnej eksploatacji, gdzie liczą się małe opory i osiągi niż zużycie silnika. Oprócz Castrola, to Panolin chyba ma taki w ofercie i Repsol, zresztą to rzadko wystepujący olej motocyklowy. Samochodowych jest o wiele więcej.
Moim zdaniem olej 20W40 w naszych warunkach klimatycznych jest zbyt lepki (oczywiście przy pogodzie dzisiejszego lata). Prędzej 10W40, który jest git.
Pamietaj, że ta książka została napisana w roku conajmniej 1988, w czasie kiedy nawet na Zachodzie nie było większego wyboru olejów (nie mówiąc o motocyklowych). Książka też nie zaleca, a podaje minimalną jakość i lepkośc oleju
Rudolf napisał:
Miałem nadzieje że go przetestowałeś fachowym okiem. Jeśli miałbyś zrobić listę od najlepszego to co było by w pierwszej 5-tce?
Tak jak mówiłeś act-evo się już pozbyłem.
Kolega ma tego Agipa, mówił, że silnik ciszej pracuje przy temp. kiedy zaczyna się włączać wiatrak oraz ciszej wchodzą biegi. Dodam od siebie, że przy tym oleju spada nadmierne zużycie oleju.
Pierwsza piątka? Mogę powiedzieć mniej więcej, ale to tylko moja opinia: Agip, Mobil, Silkolene, Panolin, Motorex, Shell itp. czyli górna półka.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
To jeszcze nie wszystko, to wybrane syntetyki i półsyntetyki, a jeszcze brak tu minerałów. Brakuje też innych marek, jak np. francuskiego iPone czy amerykańskiego Quaqer State (po prostu znakomite oleje).
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Produceni jak np. Castrol powiedzieli, że to ich tajemnica handlowa, inni nie mieli takich tajemnic. Kilka firm, znaczy dystrybutorzy na Polskę, nie posiadali po prostu takich danych bo im niby nie potrzeba, albo są tak leniwi (znaczy się mają w tyłku klientów i nawet nie wiedzą czym się różni karta produktu od karty bezpieczeństwa, olej od oleju, a poza tym sami nie wiedzą czym handlują - sprzedawcy ze Stadionu zajeli się powaznym biznesem...wstyd)
A najbardziej z tego wszystkiego chodzi właśnie o tę grupę, gdyż wtedy wiadomo co to za olej, czy naprawdę syntetyk, czy tylko syntetyk z nazwy (po hydrokrakingu).
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz