Na poprzedniej stronie tego tematu kolega Luka SS pisał że pierwszy raz słyszy żeby firma fuchs robiła złe oleje i pytał co mi złego ten olej uczynił.Znam trzy silniki ST które jeździły na oleju fuchs comp4 15W50 podobno syntetycznym,dwa pierwsze miały rzeczywisty przebieg około 40 tyś km,więc wypracowane nie były,w pierwszym olej znajdował się w silniku drugi sezon bo w pierwszym sezonie przejeździł niecałe 2 tyś km i to w większości w trasie przy spokojnej jeździe,w drugim sezonie po przejechaniu w sumie niecałych 4 tyś km zatarła się panewka,na trasie na ciepłym silniku podczas przyspieszania zacharczało i było po silniku,dodam że silnik nie brał oleju i jego stan w zbiorniku był ponad max.Drugi silnik miał wlany świeży olej tej samej marki,był używany okazjonalnie i raczej na krótkich dystansach,po sezonie ok 1 tyś km okazało się że jest zatarty wałek rozrządu,więc głowica do wymiany.Trzeci silnik z przebiegiem ponad 50tyś km zrobił w sezonie na tym oleju 3,5 tyś km i przeżył i jeździ dalej ale już na innym oleju.Ostatnio u mechanika widziałem silnik z CBR 600,facet w polsce przejeździł na nim 4 sezony na motulu po czym sprzedał sąsiadowi,ten na wiosne zalał fuchsa i po miesiącu remontował silnik,widziałem panewki z tego silnika,nie były obrócone jak to się dzieje przy braku oleju,one były fioletowe od przegrzania,olej był tylko nie smarował.Moim zdaniem to za dużo przykładów żeby powiedzieć że to zbieg okoliczności.Ja nie myśle sprawdzać czy następnym razem na tym oleju się uda czy nie więc jeżdże teraz na mobilu racing 4T 15W50 i czuje się bezpieczniej a raczej mój silnik.A z kolegą Luką SS zgadzam się w całej rozciągłości że najlepsze oleje to syntetyki i każdy kogo na nie stać powinien je lać.Niestety wychodzi na to że nawet wśród tych najlepszych olejów są bardzo dobre, dobre i te nie za bardzo dobre,żeby nie powiedzieć kiepskie i nie zawsze da się je rozróżnić po parametrach z tabelki.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Olej i przebieg
Zwiń
X
-
Fakt. Przykładów aż nad to. Możliwe że też nasza kochana Polska szara strefa maczała w tym palce. Skoro można dolary podrabiać to dlaczego by i nie pakować oleju słonecznikowego i wciskać sprzedawcą jako hurtownik. Myślę że nie ma co ryzykować choć pewne ryzyko zawsze istnieje. Ja używałem do tej pory Yamalube teraz mam Mobil1 r. 15w50. Nie wiem co było używane wcześniej ale przed mobilem silnik po przeglądzie okazał się w zadziwiająco dobrym stanie.Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
Komentarz
-
Jaki OLEJ ?
Witam, jaki stosujecie olej do silnika? Zbliża mi się wymiana ierwsza co prawda, bo przy przebiegu 1000 km i różne słyszałem podpowiedzi.
Generalnie zalecano mi 10W40 - jako najbardziej ujniwersalny olej, ale co do firmy to nie mam pojęcia.
Jedni chwalą MOTULA, inni CASTROL`a a zaś kolega opowiadał mi, że jak wlał do bandity z przebiegiem 5000km właśnie castrola to skrzynia biegów działała jak po przebiegu 1000000
Może Mobil? Może coś innego, chętnie poczytam wasze opinie. PozdrawiamMade By Gloover
Komentarz
-
Powiem ci że oleje to grząski temat ,bo tak najważniejszych parametrów oleju ciężko znaleźć. Co do firmy czy Castrol czy MOTUL to większego znaczenia niema, najważniejsze parametry oleju :
1. Dobry olej to olej który zawiera 70 % bazy i 30% uszlachetniaczy
2. Bardzo ważnym parametrem jest wskaźnik lepkość (dobre oleje mają wskaźnik lepkości ok. 160)
3. Kolejną ważną rzeczą jest klasyfikacja ACEA, API , SAE
Pozdrawiam Andrzej.
Komentarz
-
Racje. Niektóre ST mają już ok 20 lat. Pod tym względem trochę się pozmieniało odnośnie olejów. Ty masz nową maszynę więc lej to co wymyśliły Japońce. Pewnie zmienisz olej na innego rodzaju jak już będą ogólnie dostępne oleje z nanotechnologiąIm GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
Komentarz
-
Tak łatwo powiedziec :-) Nie mam pojęcia co tu jest fabrycznie wlaneW serwisie powiedzieli mi 50 za litr ale powiedzieli, tez ze moge przywieść swój olej. I to mnie zaczęło zastanawiać, to co oni tam leją na pierwszym przeglądzie?
Znająć życie pewnie walą coś z beczki, co ich kosztuje 20 zł za litr i tak to wygląda.
Dlatego pomyślałem, że kupie sobie swój olej, przynajmniej wiem co wleja. Przyniej tak mówia
Jak tak przeczytałem te wszystkie posty to już nic nie wiem
Kupie Mobila 10W40 4T i chyba nie będe zawiedziony, przynajmniej nikt go nie ganiłMade By Gloover
Komentarz
-
w Poland Position w wawie mają shela więc to zależy z kim podpisują umowy. Ogólnie to tylko żebyś wiedział czy to ma być pół czy pełny syntetyk bo to przecież nowy silnik tak.
Ale to nie jest reguła, w kolegi v-stromie po wlaniu pełnego syntetyku przy przebiegu 6tkm moto zaczęło łykać olej.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Moim zdaniem powinieneś się dowiedzieć jaki olej idzie oryginalnie i wlać taki sam lub lepszy (wyższej klasy), Pamiętaj że wlanie do tego motocykla taniego oleju, a broń cie panie Boże przed minerałem równa się zabiciem go !!! Więc moja rada brzmi jak chcesz się cieszyć swoim motocyklem długo to lej jak najlepszy olej nawet jeżeli będzie kosztował dużo (50zł za litrę) to i tak ci się opłaci ponieważ syntetyki wytrzymują dłużej lepiej chronią silnik co znacznie wydłuża żywotność silnika , a duży koszt przy zakupie zwraca się przy eksploatacji. Ponieważ motocykl z dobrym olejem ma mniejsze tarcie w silniku przez co wzrasta jego sprawność i maleje spalanie (nawet ok 4%) , a po drugie zmniejsza zużycie części ruchomych w silniku , a po trzecie zachowuje swoją lepkość przez co silnik ma stabilną temperaturę optymalną ochronę w każdych warunkach..
Komentarz
-
4% ? serio ? No no. Świece irydowe podobno do 1,5% Olej 4% i już w przyszłym roku spalanie zejdzie mi z 8l na jakieś 7,5 :-)
Andere masz 100% racji lepiej dbać o silnik niż mieć w przyszłości problemy. Nic innego nie smaruje naszych maszyn więc w to warto inwestować.
Glover - Nie ważne co oni lali ważne abyś ty nalał najlepsze co jest na rynku.Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
Komentarz
-
Kochani Panowie !
To co to znaczy najlepszego na rynku ?????????????????
Jedni polecaja i zabić by się dali za np. MOTULA a zaś inni piszą, że to totalnie przereklamowany nie wart swojej ceny towar !!!
Ja twierdze tak, miałem transalpa 650 z 2004 roku jak go kupiłem miał 1237 km przebiegu, lałem do niego od początku do końca(sprzedaży) właśnie Mobil 10W40 czyli półsyntetyk i zrobiłem nim 30 tyś i nic kompletnie się nie działo. Nie brał ani grama, skrzynia chodziła cały czas bez zmian, wszystko było ok.
I jaki z tego morał, po tych wszystkich wypowiedziach stwierdziłem że ma być półsyntetyk najlepiej na nasz klimat 10W40 i wymieniać nawet cześciej niż co 10 tyś i nic się nie może dziaćMade By Gloover
Komentarz
-
Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz posta4% ? serio ? No no. Świece irydowe podobno do 1,5% Olej 4% i już w przyszłym roku spalanie zejdzie mi z 8l na jakieś 7,5 :-)
Andere masz 100% racji lepiej dbać o silnik niż mieć w przyszłości problemy. Nic innego nie smaruje naszych maszyn więc w to warto inwestować.
Glover - Nie ważne co oni lali ważne abyś ty nalał najlepsze co jest na rynku.Oczywiście to nie będą jakieś gigantyczne sumy
Ato jest tylko jedna z niewielu zalet oleju syntetycznego. Bo szczerze mówiąc to tak naprawdę olej syntetyczny to niema wad tylko same zalety w porównaniu do minerałów i półsyntetyków nawet cena nie jest wadą bo w gruncie rzeczy to i tak wychodzimy na zero , albo nawet zaoszczędzamy jak nie na paliwie to na remoncie
Zamieszczone przez gloover Zobacz postaKochani Panowie !
To co to znaczy najlepszego na rynku ?????????????????
Jedni polecaja i zabić by się dali za np. MOTULA a zaś inni piszą, że to totalnie przereklamowany nie wart swojej ceny towar !!!
Ja twierdze tak, miałem transalpa 650 z 2004 roku jak go kupiłem miał 1237 km przebiegu, lałem do niego od początku do końca(sprzedaży) właśnie Mobil 10W40 czyli półsyntetyk i zrobiłem nim 30 tyś i nic kompletnie się nie działo. Nie brał ani grama, skrzynia chodziła cały czas bez zmian, wszystko było ok.
I jaki z tego morał, po tych wszystkich wypowiedziach stwierdziłem że ma być półsyntetyk najlepiej na nasz klimat 10W40 i wymieniać nawet cześciej niż co 10 tyś i nic się nie może dziać
Co do MOTULA to drogi olej a czy przereklamowany to nie wiem ważne są tylko parametry oleju Producent to przeważnie pudełko i logo, wszelkie jakieś super nie wiadomo co to co wypisują na opakowaniach to przeważnie tylko chwyt marketingowy bo jakość oleju określa (ilość uszlachetniaczy , zawartość bazy itp.) określa API oleju im wyższa tym lepsza poczynając od SG, SH, SJ,SL, itp
Co do półsyntetyk to bym nie proponował bo jednak to motocykl ,a motocykle są wysilone więc wymagają wyjątkowo dobrych olei A co do Lepkości to 10W40 jak na nasz klimat spoko wystarczy
Proponuje również pobrać sobie i przeczytać ten poradnik o xt660z tenere tam jest trochę opisane na temat oleju jakiej klasy może być i jakiej lepkości http://diplodocs.pl/314159.php?k=1e4...T660Z%20TENERE
Pozdrawiam Andrzej.
Komentarz
Komentarz