I znowu bomba olejowa,kolega pisze że rzuciłem granat i zniknąłem(owszem nie śledzę forum na bieżąco bo nie mam na to czasu i często chęci) i że moja wypowiedź była mało merytoryczna,kiedyś na forum próbowałem poruszyć bardziej dogłębnie temat olejowy i podać parę szkodliwych przykładów z życia wziętych ale nic to nie rozjaśniło w tym temacie a spowodowało jeszcze więcej wojen o wszystko o to czy minerał czy syntetyk o gęstość o markę itd więc teraz czepiłem się tylko tematu polecania gęstości 10W40,i padło na kolegę Kamilltee bo jego post był ostatni i u niego po raz kolejny przeczytałem o tym żeby lać 10W40.Chodziło mi o to że tabelkę z manuala wielu traktuje czysto matematycznie,skoro ,,na zimę " producent poleca 10W30 a ,,na lato" 20W40 to obecnie jeden olej 10W40 załatwia wszystko a w manualu dlatego nie wpisali jednego oleju bo w tamtych czasach nie było tak dobrych olejów a dziś dokonał się taki postęp że możemy załatwić to wszystko jednym.A chodzi o to że oni polecali dwa zupełnie inne oleje,przeze mnie umownie nazwane gęściejszy i rzadszy a postęp rzeczywiście się dokonał i obecnie mamy oleje jeszcze odporniejsze na wysoką temperaturę 50,60.Owszem 10W40 jeśli jest w silniku,jest markowy i na czas wymieniany też da radę ale w pewnych warunkach może któregoś z tych parametrów mu braknąć,film olejowy się urwie a panewka odleci i później się mówi że XTZ czy TDM ma słabe panewki.Pozdrawiam
- - - Zaktualizowano - - -
I znowu bomba olejowa,kolega pisze że rzuciłem granat i zniknąłem(owszem nie śledzę forum na bieżąco bo nie mam na to czasu i często chęci) i że moja wypowiedź była mało merytoryczna,kiedyś na forum próbowałem poruszyć bardziej dogłębnie temat olejowy i podać parę szkodliwych przykładów z życia wziętych ale nic to nie rozjaśniło w tym temacie a spowodowało jeszcze więcej wojen o wszystko o to czy minerał czy syntetyk o gęstość o markę itd więc teraz czepiłem się tylko tematu polecania gęstości 10W40,i padło na kolegę Kamilltee bo jego post był ostatni i u niego po raz kolejny przeczytałem o tym żeby lać 10W40.Chodziło mi o to że tabelkę z manuala wielu traktuje czysto matematycznie,skoro ,,na zimę " producent poleca 10W30 a ,,na lato" 20W40 to obecnie jeden olej 10W40 załatwia wszystko a w manualu dlatego nie wpisali jednego oleju bo w tamtych czasach nie było tak dobrych olejów a dziś dokonał się taki postęp że możemy załatwić to wszystko jednym.A chodzi o to że oni polecali dwa zupełnie inne oleje,przeze mnie umownie nazwane gęściejszy i rzadszy a postęp rzeczywiście się dokonał i obecnie mamy oleje jeszcze odporniejsze na wysoką temperaturę 50,60.Owszem 10W40 jeśli jest w silniku,jest markowy i na czas wymieniany też da radę ale w pewnych warunkach może któregoś z tych parametrów mu braknąć,film olejowy się urwie a panewka odleci i później się mówi że XTZ czy TDM ma słabe panewki.Pozdrawiam
- - - Zaktualizowano - - -
Nie to żebym się powtarzał ale tak mi się jakoś porobiło że poszło dwa razy
- - - Zaktualizowano - - -
I znowu bomba olejowa,kolega pisze że rzuciłem granat i zniknąłem(owszem nie śledzę forum na bieżąco bo nie mam na to czasu i często chęci) i że moja wypowiedź była mało merytoryczna,kiedyś na forum próbowałem poruszyć bardziej dogłębnie temat olejowy i podać parę szkodliwych przykładów z życia wziętych ale nic to nie rozjaśniło w tym temacie a spowodowało jeszcze więcej wojen o wszystko o to czy minerał czy syntetyk o gęstość o markę itd więc teraz czepiłem się tylko tematu polecania gęstości 10W40,i padło na kolegę Kamilltee bo jego post był ostatni i u niego po raz kolejny przeczytałem o tym żeby lać 10W40.Chodziło mi o to że tabelkę z manuala wielu traktuje czysto matematycznie,skoro ,,na zimę " producent poleca 10W30 a ,,na lato" 20W40 to obecnie jeden olej 10W40 załatwia wszystko a w manualu dlatego nie wpisali jednego oleju bo w tamtych czasach nie było tak dobrych olejów a dziś dokonał się taki postęp że możemy załatwić to wszystko jednym.A chodzi o to że oni polecali dwa zupełnie inne oleje,przeze mnie umownie nazwane gęściejszy i rzadszy a postęp rzeczywiście się dokonał i obecnie mamy oleje jeszcze odporniejsze na wysoką temperaturę 50,60.Owszem 10W40 jeśli jest w silniku,jest markowy i na czas wymieniany też da radę ale w pewnych warunkach może któregoś z tych parametrów mu braknąć,film olejowy się urwie a panewka odleci i później się mówi że XTZ czy TDM ma słabe panewki.Pozdrawiam
- - - Zaktualizowano - - -
Nie to żebym się powtarzał ale tak mi się jakoś porobiło że poszło dwa razy
Komentarz