Zauważyłem że moja Tenerka 1200 bieże olej... Około 100 ml na 1000 km. Czy to norma??? Czy coś jest nie tak ???
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
XT1200Z ma brać olej czy nie ???
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez jaro8 Zobacz postaOlej wymieniałem 2500 km temu, przed chwilą sprawdziłem dokładnie dolewka 450 ml...
Całkowita ilośc oleju: 3,4 l
Interwały (fabr.) wymiany oleju: 10 tys. km
Sugerowane interwały: 5-6 tys. km
Nawet jeśli olej wymianiać co 5 tys. km to zejdzie 0,9 litra, to tak 1/4...
Trzeba pilnować.
Rodzaj/marka oleju też ma znaczenie.
Pytałeś w ASO?
W jednym z artykułów wyczytałem, że oprócz napinacza rozrządu Yamaha wymieniała też tłoki i pierscienie, ale bez akcji przywoławczej.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
Panowie,
jako świeżak na forum szukam raczej wad XTZ 1200 bo zalety chyba znam - przynajmniej więcej niż mniej.
Podpowiedzcie na co jeszcze powinien zwrócić uwagę potencjalny nabywca ST i jak sprawdzić takie rzeczy jak:
1. synchronizacja przepustnic co 10-15kkm;
2. "wymiana napinacza rozrządu Yamaha wymieniała też tłoki i pierścienie" - ???
3. ???
W SENSIE - CO JESZCZE LUBI JEJ DOLEGAĆ I CZY TO POWAŻNE BOLĄCZKI?
Komentarz
-
Odgrzeję kotleta. Z kilku źródeł usłyszałem, że 1200 miało cichą akcje serwisową właśnie z silnikiem. ASO za cholerę nie uwierzę nigdy, powiedzą wszystko by nie wziąć na siebie kosztów. Za to w germanii było to zwyczajna akcja. Daliśmy ciała, sorry, naprawiamy. Podobnie jak z pierwszymi dieslami Subaru. W DE wymieniali short block, a w PL zrobili szkolenie jak jeździć autem z 400 Nm. Od standart.
Słynna akcja z mercedesem amg za 500k pln. Polskie ASO wciska kit, że „ten model tak ma”, a niemieckie, że absolutnie auto powinno wrócić do fabryki.
Skoro szybka jazda = oleju ma ubywać to co wyprawiała moja cbr przez 30k km skoro ani grama nie łyknęła na niemieckich autostradach nie rzadko trasy po 1000 km.
Liczy się stan techniczny silnika i dobrany olej. I tu dochodzimy do paradoksu maszyn typu dual. Nie sądzę aby biuro konstrukcyjne planowało ten motocykl do bardzo szybkiej jazdy ale rynek tego wymaga to i dali możliwość jazdy autostradowej kosztem zużycia maszyny. Pan płaci, Pan się bawi. A że 30stu lat nie wytrzyma?! Kogo to obchodzi, dostałeś co chciałeś drogi konsumencie. Pomijam planowane postarzanie produktów.
Na marginesie dodam, że w aucie audi 100 2.5 tdi z nalotem oficjalnym 360k km zalałem fuchs’a do traktorów i do 4k km olej był czysty jak z baniaka, a i teraz 7.5k km jest czysty i tylko trochę nagaru osadza się na papierze, a wokoło tłusta plama.
Wczoraj zalałem do 750’tki fuchsa i czekam na efekty. Pewnie napiszę gdzieś o odczuciach.
Jak dla mnie sprawdź czy Twoje moto miało akcję serwisową czy nie.
Szukaj oleju, na którym będzie pić najmniej.
Lub pogódź się z tym i woź dolewkę.
Powyższy post jest tylko moją opinią i nie ma na celu nikogo przekonywać, że czarne jest czarne, a białe to białe.
Komentarz
Komentarz