Tak na szybko – dzisiaj zakoÅ„czony remont Teresy, poszedÅ‚ tÅ‚ok Proxa /odlewany/, ori uszczelniacze zaworowe /pozostaÅ‚e uszczelki w zestawie z zamienników/, oczywiÅ›cie szlif + honowanie cylindra, przeglÄ…d gÅ‚owicy z dotarciem gniazd i zaworów, kontrola rozrzÄ…du i stanu sprzÄ™gÅ‚a /bez potrzeby ingerencji/. Dodatkowo poszedÅ‚ nowy napÄ™d DiD z zÄ™batka 48 + Å›lizg i rolki, dopasowanie zakupionych używanych gmoli + malowanie proszkowe, cynkowanie przerobionych/poszerzonych podnóżków, kastracja wszystkich plastików i części instalacji z zaÅ‚ożeniem lampy Polisporta oraz analogowego- maÅ‚ego licznika z Aliexpres, przeglÄ…d zacisków i ukÅ‚adu hamulcowego, Å‚amane klamki z Aliexpres, kompleksowy przeglÄ…d zawieszenia w tym wymiana uszczelniaczy, kilka innych drobiazgów. CaÅ‚ość z częściami i pÅ‚ynami ustrojowymi to cirka 2.500 zÅ‚ wiÄ™c proszÄ™ nie straszyć kolegi, że go remont samego silnika wyjdzie 3 klocki, no chyba, że chodzi o reanimacjÄ™ definitywnego trupa ale wtedy to w grÄ™ wchodzi tylko ten mechanik z Kany Galilejskiej a koszty „co Å‚aska” sÄ… caÅ‚kowicie nieprzewidywalne. PodsumowujÄ…c, podstawowy remont sÅ‚abego ale wciąż jednak bijÄ…cego serca Tereni, bez wodotrysków to +/- 1.200 zÅ‚. W mojej serce z przebiegiem blisko 70.000km. biÅ‚o do koÅ„ca i jedynie oliwienia w iloÅ›ci okoÅ‚o 0,8 -1,0l./1.000 wymagaÅ‚o co jak siÄ™ podczas zabiegu okazaÅ‚o byÅ‚o wynikiem twardych jak kamieÅ„ uszczelniaczy i niemal zupeÅ‚nym wytarciem „jodeÅ‚ki” honowania – stan tÅ‚oka i pierÅ›cieni nie byÅ‚ zÅ‚y, gniazda wydechowe dość mocno zakidane ale same zawory choc okopcone to zasadniczo OK. Teraz delikatnie dotrzeć i powinno być po JapoÅ„sku czyli jako/tako. Jeszcze jedna rada z przypowieÅ›ci mojego mechanika - nie rozpÄ™dzaj siÄ™ z wymianÄ… wszystkiego "bo masz na wierzchu", serce Teresy to nie silnik Wankla a przedwczesna profilaktyka nie zawsze wychodzi na dobre, jak rozrzÄ…d czy inne Å‚ożysko prawidÅ‚owo chodzi to nie ruszać i nie szukać problemów - czasem taka nadgorliwość przysparza caÅ‚ej masy nieprzewidzianych atrakcji a koÅ„czy siÄ™ wÄ…tpliwym sukcesem. POWODZENIA
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Xtz660 1992r remont silnika.
Zwiń
X
-
Pojęcie remontu zakłada remont całego silnika a nie wymiana tłoka tylko i szlif cylindra.
Sprawdzałeś wymiary prowadnic zaworowych?
Stan tłoka nie był zły - to znaczy że trzymał wymiar?
Jak sprawdziłeś luz na korbie i łożyskach wału?Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Marcinie - tak, to co pytasz zostało sprawdzone zgodnie z moją i mechanika wiedzą /mam nadzieję, że wystarczającą/. Ja tam fachowcem nie jestem ale jeśli silnik ładnie pracuje, brak jakichkolwiek niepokojących objawów poza nadmiernym znikaniem oleju a o tym pisze autor tematu w pierwszym poście "... Tenerka zaaczęła pić olej jak oszalała ... silnik pracuje elegancko, nie ma z nim problemu ..." to nie ma co zakładać z góry, że 3 klocki ledwo starczą - co nawet przy całkowitym remoncie samego silnika jest dość wygórowana kwotą /w końcu remont to remont, bo jeśli w tym pojęciu uwzględniamy np. nową głowicę to i 2 razy więcej może nie styknąć/.
Ostatnio edytowany przez Pawel_z_Jasla; 3582.
Komentarz
-
Jutro bedę miał szczegółową rozpiskę cen części i robocizny - podam dla potomnych i porównania kosztów robocizny w różnych landach Naszej Najjaśniejszej. No i jutro pierwsze docieranie bo do domu Teresa wraca na kołach a że prawie po drodze mam temat do załatwienia to coś pod 100km. spólnie z Tereską zrobimy. Jutro jak obiecałem podam "kosztorys" mojej zabawy ...
Komentarz
-
Na całkowity remont silnika zwany dawniej głównym czy kapitalnym te trzy tysiaki z robocizną wyjdą jak najbardziej. Zależy co rozumiemy pod tym pojęciem.
Czy za ten 1200 mechanik sprawdził skrzynię biegów pompę olejową i kanały , łożyska wału głównego i wałków w skrzynce itd. ? Nie widziałem Twojej Tereski więc konkretnie o tym Moto nie mam co gadać. Natomiast widziałem już kilka singli , które po remoncie robiły 15 tys i klękały. Te kwoty naprawdę nie są z sufituJeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
TÅ‚ok Prox – 440 zÅ‚.
Uszczelki – 165 zÅ‚.
Uszczelniacze zaworowe /w zestawie uszczelek sÄ… ale zastosowane zostaÅ‚y ori – 96 zÅ‚.
szlif cylindra + przeglÄ…d gÅ‚owicy z zaworami – 250 zÅ‚.
łańcuch DiD 520VX2 - 240 zł.
zÄ™batka przednia 15 zÄ™bów – 45 zÅ‚.
zÄ™batka tyÅ‚ 50 zÄ™bów – 85 zÅ‚. /trzeba siÄ™ oszukać bo zwykle wystÄ™puje max 48/
olej lagi – 50 zÅ‚.
simeringi – 45 zÅ‚.
zestaw naprawczy zacisku – 40 zÅ‚.
malowanie proszkowe gmoli + cynkowanie stopek – 30 zÅ‚.
ROBOCIZNA – 500 zÅ‚. /w tym wszystko co powyżej + dopasowanie gmoli, przeniesienie reglera i czÄ™sci instalacji, montaż lampy Polisporta + kompleksowy przeglÄ…d i pÅ‚ukanie przedniego zawieszenia oraz weryfikacja i smarowanie tyÅ‚u/.
Olej do silnika i pÅ‚yn chÅ‚odniczy poszedÅ‚ „stary” bo miaÅ‚ nalatane po wymianie jedynie ukraiÅ„skie Karpaty czyli max 700-800 km., po okoÅ‚o 1.000km. oczywiÅ›cie pójdzie nowy. To tyle w temacie kosztów „remontu” góry w sytuacji gdy silnik Å‚adnie pracuje a jedyny mankament to znikajÄ…ca oliwa – czy efekt bÄ™dzie satysfakcjonujÄ…cy ?? zobaczymy … dzisiaj zrobiÅ‚em jakieÅ› 100km. i bez uwag a syn, który ostatnie 30 km. leciaÅ‚ za mnÄ… autem twierdzi, że zero przydymiania.Ostatnio edytowany przez Pawel_z_Jasla; 3582.
Komentarz
-
Tanio. Jakby mi ktoś zlecił na fuchę to mniej niż tysiaka mowy nie ma. Ale to warszawa. Tutaj ponoć robocizna przy singlu za taką akcje to 2 tys w gorę. Ale nie wyobrażajcie sobie ze mechanicy jeżdżą majbachami- zwyczajnie koszty prowadzenia warsztatu są wielokrotnie wyższe(mam porównanie z Krakowem). To stare rumple i zawsze może wyskoczyć niespodzianka, śruba, klin, napinacz. U mnie podczas rozkładania rozwulkaniozował sie króciec.. i już prawie dwie stówki masz do rachunku. Lepiej sie miło zaskoczyć niz niemiło rozczarować.
Komentarz
-
To prawda - też wolę być mile zaskoczony niż rozczarowany. Co do różnic cenowych w zależności od szerokości geograficznej, też 100% racji - mój mechanik ma warsztat u siebie w domu, wystawia rachunki i prowadzi normalną, zarejestrowaną działalność ale jego koszty są znikome więc i ceny sporo niższe. Inna sprawa, że moto zawiozłem przygotowane - zero owiewek, zdemontowana ori lampa i stelaż, zdjęte zegary a i logistykę ogarniałem osobiście czyli wożenie cylindra, głowicy do zakładów ogarniających temat. Jak polatam to dam w znać jak się naprawa udała i czy efekty pożądane wystąpiły - POZDRAWIAM
Komentarz
-
Witam serdecznie. Skończyłem remont Tereski okazało się że pierścienie się wytarły i uszczelniacze na zaworach były w fatalnym stanie cała reszta była w bardzo dobrej kondycji rozrząd prawie nie miał zużycia tłok i cylinder nawet rys nie miały cylinder mierzył mi specjalista i sprawdzał głowice i mówił że nie potrzeba szlifu cylindra bo wszystko jest w idealnym stanie wałek grzybki w głowicy bez zastrzeżeń sprawdziłem jeszcze sprzęgło kanały olejowe i resztę wszystko jest ok pierścienie i uszczelniacze założyłem orginalne Yamahy
Pierscienie 290
Uszczelniacze 160
Uszczelka pod głowicę 130
Olej i chłodziwo nie liczę bo nie ma sensu ...
Teraz jeździć i będzie widać co się będzie dziać
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
Musicie rozgraniczyć słowo remont silnika.
1. Rozkładanie silnika na pół
2. Remont góry silnika - bez rozpoławiania karterów.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
Komentarz