Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana płynu hamulcowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Wymiana płynu hamulcowego

    Jedna chyba z najprostszych rzeczy do zrobienia.
    wszystko jest pokazane tu:
    http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,...z,pl,7986.html
    Należy tylko uważać by nie zapowietrzyć układu i nie ukręcić śrubek pokrywki zbiorniczka na kierownicy. Ja przy wymianie zdezelowałem je bo są bardzo miękkie teraz myślę ze wymienię je póki mogę jeszcze wykręcić. Tylko z jakiego one są materiału? czy są tam jakieś ograniczenia ze względu na chemiczne własności płynu, że nie mogą być np. z nierdzewki. Kontaktu z płynem sama śrubka raczej nie ma ....ale może jest jakieś ale...

    #2
    Mam ocynk, na śrubokręt płaski, posmarowany gwint smarem, ponieważ śruby lubią sie zapiekać.
    Kontaktu nie powinna miec, ponieważ dookoła okala ja gumowa uszczelka.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Ja zmieniłem na kwasówkę i jest git. Śruby niestety lubią się zapiekać, zresztą częstym widokiem są wyrobione gniazda śrub, także działaj póki to możesz odkręcić.

      Komentarz


        #4
        Usunięte na żądanie użytkownika

        Komentarz


          #5
          Płyn starzejąc się właśnie przybiera kolor herbaty - po tym można poznać, że powinien być wymieniony już dawno
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Najlepiej raz do roku. Butelka 0,5 l to koszt 15-20 zł (DOT 4 lub 5.1).
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Usunięte na żądanie użytkownika

              Komentarz


                #8
                Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy. Problemów nie było, cena płynu śmiesznie niska. Przy okazji wymieniłem odpowietrzniki. Co ciekawe uwolniło się trochę bąbelków i utwardziły się oba hample.

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez Baldur_ Zobacz posta
                  Co ciekawe uwolniło się trochę bąbelków i utwardziły się oba hample.
                  to nic dziwnego bo gaz w układzie powoduje mniejsze sprężenie płynu a co za tym idzie mniejszą skuteczność hebli
                  Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

                  Komentarz


                    #10
                    Wiec Panowie i Panie jeżeli chcecie coś zrobić dla swojego bezpieczeństwa to polecam DOT4 i godzinka z Teresa w garażu

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez Baldur_ Zobacz posta
                      Wiec Panowie i Panie jeżeli chcecie coś zrobić dla swojego bezpieczeństwa to polecam DOT4 i godzinka z Teresa w garażu
                      DOT 5.1 jest ponoć lepszej jakości, nowsza technologia
                      dirtier, happier

                      www.facebook.com/dalekadroga

                      Komentarz


                        #12
                        W ogóle nowy płyn to już kawał sukcesu
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Cezary Zobacz posta
                          DOT 5.1 jest ponoć lepszej jakości, nowsza technologia
                          Tylko czy ta nowsza technologia nie pogryzie się z tą naszą technologią. A na poważnie odwiedziłem ten post http://xtzclub.pl/threads/135-Płyn-hamulcowy a tam straszą tą nowością.

                          Komentarz


                            #14
                            DOT4 w zupełności każdemu starczy, chyba, że wybiera się Tenerką na tor wyścigowy
                            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                            Komentarz


                              #15
                              5.1 ma lepszą higroskopijność czyli bardziej odporny na pochłanianie wody i odporniejszy na wyższą temperaturę więc trudniej go zagotować w zacisku.
                              Moim zdaniem nie ma co kombinować i lać 4 bez żadnego skrępowania. Do mnie tez zalecają 5.1 ale wlałem 4 i spokojnie śmiga wszystko.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X