Cześć.
Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy nie mam czasem zbyt mocno napiętego łańcucha. Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na jedno zasadnicze pytanie
Czy przy obniżeniu zawieszenia (kostki z tyłu oraz - co nie istotne dla tego tematu - obniżenie na lagach z przodu) - należy inaczej podchodzić do mierzenia luzu na łańcuchu.
Z racji tego, że tylni wahacz jest (po obniżeniu) w nieco innej pozycji niż fabrycznie - naturalnie luz łańcucha jest mniejszy.
I teraz pytanie, czy powinienem go dostosować do zaleceń z manuala (4,3 - 4,7cm) w obecnej, obniżonej pozycji wahacza? (Moto nie obciążone, stojące na stopce bocznej), czy przyjąć mniejszą wartość (hmm ale jaką???).
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Karol.
Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy nie mam czasem zbyt mocno napiętego łańcucha. Niestety nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na jedno zasadnicze pytanie

Czy przy obniżeniu zawieszenia (kostki z tyłu oraz - co nie istotne dla tego tematu - obniżenie na lagach z przodu) - należy inaczej podchodzić do mierzenia luzu na łańcuchu.
Z racji tego, że tylni wahacz jest (po obniżeniu) w nieco innej pozycji niż fabrycznie - naturalnie luz łańcucha jest mniejszy.
I teraz pytanie, czy powinienem go dostosować do zaleceń z manuala (4,3 - 4,7cm) w obecnej, obniżonej pozycji wahacza? (Moto nie obciążone, stojące na stopce bocznej), czy przyjąć mniejszą wartość (hmm ale jaką???).
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Karol.
Komentarz