Lisie dzięki za rozpoznanie, barrrrrdzo dobra robota.
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Tarcze hamulcowe, też o większej średnicy + adaptery, usprawnianie hamulców
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Lis Zobacz postaWięc przypadkiem trafiłem na opis swapa zacisków VFR800 FI...
Okazuje się, że w oryginale motocykl ma 3 toczkowe zaciski pływające na tarczach 296 mm. A właściciele zmieniają je na 4 tłoczkowe.
W związku z tym zaciski 3 tłoczkowe można znaleźć w atrakcyjnej cenie - pierwszy strzał na portalu aukcyjnym i 70-80zł za sztukę.
Tak to wygląda:
[ATTACH=CONFIG]29084[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]29085[/ATTACH]
a na motocyklu:
[ATTACH=CONFIG]29086[/ATTACH]
Do takiej modyfikacji potrzeba:
- adapter zacisków,
- tarcze 296 mm (swap z innego motocykla z adapterem).
Wymiana pompy hamulcowej nie nest konieczna, bo w oryginale VFR ma 14 mm tłoczek jak XTZ.
ps. Zacisk CBR1100xx, jeszcze taniej:
[ATTACH=CONFIG]29087[/ATTACH]
Komentarz
-
Zamieszczone przez Lis Zobacz postaMożna sprawdzić, tylko tak jak już pisałem przy goleniach TDM: jeśli swap technicznie będzie możliwy to kosztem redukcji skoku.
Skok zawieszenia w VFR to 120 mm. XTZ ma 230 mm.
Komentarz
-
To w takim razie, abyśmy się tym razem dobrze zrozumieli rozwiń tę myśl...
Zamieszczone przez kucyk Zobacz postaJeżeli chodzi o skok to golenie nie powinny stanowić problemu za to odpowiada głównie długość tłumika lagi....Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
Damper Rod.jpg
Damper rod wraz z golenią (jako para) odpowiada za skok zawieszenia.
Na oko widać, że goleń XTZ jest dłuższa niż TDM, czy VFR. Podejrzewam, że drążek zwany damper rod również.
O ile do dłuższej goleni można włożyć krótszy damper rod (co zaskutkuje zmniejszeniem skoku), to do krótszych goleni dłuższego drążka bym nie pchał, bo spowoduje to zbliżenie panewek prowadzących.
Na moje oko i pamięć, taki bezpieczny dystans między panewkami to ok. 10 cm.
Jeśli skrócimy goleń o kilka cm i włożymy dłuszy drążek (znowu kilka cm) to panewki będą zbyt blisko, jeśli nie będą na siebie nawet nachodzić...
Jeśli wykorzystamy zestaw goleń + damper rod z TDM/VFR, to skok będzie ograniczony do skoku tych motocykli. EOT.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
-
3 tłoczkowe zaciski
Aby zakończyć temat zacisków 3 tłoczkowych w XTZ...
1) Nie znalazłem małych zacisków. Właściwie te, które znalazłem od VFR800 FI, które de facto chodzą w Dual CBS, czyli wymagają dodatkowej spinki trzeciego tłoczka występują jeszcze w kilku motocyklach. Więc szansa na ich znalezienie jest większa. Być może są też w wersji bez Dual CBS, wtedy wystarczy doprowadzić jeden przewód - klasycznie.
2) Naszkicowałem oryginalną tarczę i zaciski... Są tak małe, że do tarczy 245mm nie zmieści się nic większego od oryginalnych zacisków. A już na pewno nie zmieści się zacisk 3 tłoczkowy. Prócz małej tarczy, powodem takiego stanu jest konstrukcja zawieszenia, w której goleń jest przesunięta w tył - za oś obrotu koła. Większość motocykli ma oś koła w osi goleni, co powoduje, że mniej więcej grubość goleni to miejsce na zaciski. W XTZ/XRV tego miejsca nie ma. Dlatego zaciski są małe i dlatego nie można zabudować większych jednostronnego działania bez zmiany tarczy.
A wygląda to tak:
WIDOK_1.jpg
3) Zmiana tarczy. Nie podoba mi się tarcza 320mm i jest w mojej opinii za duża, ale przymierzyłem się do niej i do tarczy 296mm (de facto 290-298mm).
Tarcza 320mm nie wymaga adaptera, ale kosztuje ok. 650zł...
Tarcza 296mm wymaga adaptera, ale znalazłem NG110X, która wygląda całkiem obiecująco. Kosztuje ok. 350zł. Więc mamy dwie tarcze w cenie jednej 320mm.
Jak to wygląda?
Z zaciskiem 3 tłoczkowym:
WIDOK_2.jpg
Z zaciskiem oryginalnym XTZ:
WIDOK_3.jpg
Prawda jest taka, że sama zmiana wielkości tarczy poprawi hamulce na tyle, że 3 tłoczkowy zacisk jest zbędny. Poza tym zacisk 3 tłoczkowy wygląda ogromnie i ciężko. Choć dokładając stali, dystansów i większych zacisków masa nieresorowana nie jest priorytetem.Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!
Komentarz
Komentarz