Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie opony typowo w teren

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Jakie opony typowo w teren

    Witajcie,
    Może mi ktoś polecić opony typowo w teren (głównie drogi leśne, ale też przejazdy przez łąki, i błocko). Mam dodatkowy zestaw kół, więc muszę iść na kompromisy. Zastanawiałem się nad Miśkami ac-10, ale słyszałem opinie, że może być za delikatna, poza tym nie ma rozmiarów na tył.
    Z góry dziękuje za podpowiedzi.

    #2
    Zależy od kasy jaką chcesz wydać ...
    zestaw tani
    przód
    E09,
    Motoz

    tył
    Mitas E09
    Motoz Sahara
    zupełny hardkor i super zabawa CMitas C-02 w tym roku sobie zakładam

    górna półka
    przód
    Metzeler Unicross - super fantastyczna
    Michelin T63 - bieżnik kropka w kropkę E09 ale guma o niebo lepsza na mokrym
    ewentualnie Sirac na przód - wytrzyma szutry błoto nie do końca

    w polskich lasach potrzebujesz dobrego trzymania z przodu zwłaszcza w okresie błotnym więc unicros lub E09

    TO z mojego własnego doświadczenia


    Jakie są rozmiary kól w XTZ ?
    spróbuję podać orientacyjne ceny


    Zamieszczone przez Pawłow Zobacz posta
    Witajcie,
    Może mi ktoś polecić opony typowo w teren (głównie drogi leśne, ale też przejazdy przez łąki, i błocko). Mam dodatkowy zestaw kół, więc muszę iść na kompromisy. Zastanawiałem się nad Miśkami ac-10, ale słyszałem opinie, że może być za delikatna, poza tym nie ma rozmiarów na tył.
    Z góry dziękuje za podpowiedzi.

    Komentarz


      #3
      Tutaj chyba chodziło o ostrzejsze gumy, niż taki dualowe E09.
      Rozmiar jak w RD07, czyli 90/90-21 i 140/80-17, choć tył potrzebnego typu ciężko będzie znaleźć w tym rozmiarze - ale 130/80 w teren też będzie ok.
      sigpic

      Komentarz


        #4
        to najszybciej
        przód metzeler unicros
        tył C02

        Komentarz


          #5
          Tak e-09 to nie jest opona w teren , jak juz to c02. e-09 dobra jest na szutry utwardzone nie na piach, a tym bardziej błoto
          http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
          http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Ja mam z przodu tkc-80 a z tyłu e-09. Jak dla mnie gumy są w pyte Byli by Ci starych badziewi nie wcisneli. Ja dostałem rocznik 2010 więc jest spoko.

            Komentarz


              #7
              Pytanie jest konkretne więc proszę nie piszcie że oponą 09 można wjechać w teren. No chyba że terenem nazywacie utwardzony parking pod karczmą. ;-)
              Ja w teren mam Mitas C-02. naprawdę świetna. Idzie naprawdę p wszystkim. Cena przystępna. Niestety jak każda kocha zarąbiście szybko schodzi na czarnym więc nie jest to opona uniwersalna a strikte pod teren i tylko pod teren. Na czarnym strach już jechać więcej niż 80-90. O czym takim jak wchodzenie w zakręt należy zapomnieć. Tylko błocko, trawsko iiii...... orka.
              Zresztą gdzieś czytałem że C-02 nie ma homologacji na asfalt co by wiele tłumaczyło.

              Lecz jeśli chcesz tez coś na czarne to TKC i 09 (07) musiz się zadowolić. TYLKO wtedy o prawdziwym terenie zapomnij.
              Im GORZEJ tym LEPIEJ.
              Nikt nie mówił że będzie letko.

              Komentarz


                #8
                No to tak by rozwiać wszelkie wątpliwości
                te tak zwane "szutrowe oponki"
                e09.jpeg


                zamiennik znaczy oryginał z michelin:
                michelin t63.jpeg

                znamienity przód unicross
                unicross.jpeg

                i hardkorowa C02
                c02.jpeg


                i wierzcie mi E09 nadaje się na latanie po terenie może nie po bagnie, ale w normalnym błocie daje radę

                Sam latam na unicrosie z przodu i t63 z tyłu - zmieniam na C02 bo wiele czasu oststnio spędzam właśnie w błocie ... ale nie piszcie że nie można tym wjechać w teren....
                bo nie można wjechać na anaku
                Ostatnio edytowany przez puntek; 638.

                Komentarz


                  #9
                  Hmm, C02 i unicross przeglądałem i wyglądają spoko tylko troche topornie hehe. Rozważam też firmę heidenau (na co dzień mam K60 i jestem zadowolony. Zarówno na szosie jak i lekkim terenie) a konkretnie K70-przód i MFC 12-tył. (człowiek z Motorad stwierdził, że przy tej masie K74 może się szybko skończyć)

                  Komentarz


                    #10
                    Tak czytam i myślę- od kiedy to takie maszyny jak AT czy ST są do jazdy na C02 w bagnie po kierownicę -toż to turyści -no chyba że się nie znam.Wiem za to jedno jak ktoś chce kupić takie moto to szuka takiego co to po asfalcie jeździł- najlepiej tylko w niedziele , do kościoła

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz posta
                      Pytanie jest konkretne więc proszę nie piszcie że oponą 09 można wjechać w teren. No chyba że terenem nazywacie utwardzony parking pod karczmą. ;-)

                      Lecz jeśli chcesz tez coś na czarne to TKC i 09 (07) musiz się zadowolić. TYLKO wtedy o prawdziwym terenie zapomnij.
                      Dobrze, że wcześniej o tym nie wiedziałem Tyle radości by mnie minęło.
                      ------------------------------------------------------------------
                      Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                      Komentarz


                        #12
                        E09 w zupelnosci do ST wystarczaja w teren, przeciez to nie 100kg cross....
                        Enduro nie klęka
                        R 1100 GS '99 - limonka
                        Pajero 3.2 DiD '03

                        Komentarz


                          #13
                          Nie wiem jak w ostrym terenie, piachu po kolana czy błocie po klamki ale na leśnych drogach tkc80 zapierdziela jak głupia u mnie pomimo połowy zużycia, zobaczymy jak śniegi puszczą jak będzie sobie radziła z piachem i błotem w porównaniu do trocinowej 09 .
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Z tym, że dodaj, że masz te TKC na LC8, bo to też ma znaczenie (tak samo jak doświadczenie drivera). W teren E09 (tył) będzie lepsze od TKC80, bo w tej ostatniej bieżnik jest mocnym kompromisem z asfaltem (wielkie, niezbyt wysokie kostki).
                            W tym roku będę testował Pirelli MT21 (taka guma na wyprawy offroadowe - asfalt jej błyskawicznie nie wykończy, ale trzymać będzie na nim raczej słabo). W LC4 testowałem też mitasa EF07 (nie E07 - to zupełnie co innego) i w (miękkim) terenie był bardzo fajny, ale z tego co widzę one są tylko na 18".
                            sigpic

                            Komentarz

                            PracujÄ™...
                            X