Zamieszczone przez szwagier
Zobacz posta
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Łożyska i uszczelniacze koła tylnego - dane techniczne
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez szwagier Zobacz postaSpróbuję w ten sposób -dzięki
Przez to, że mieszkam w bloku a garaż mam 30km od chałupy w tygodniu mało mnie coś nie trafi. że nie mogę porobić przy motorze
A jeśli chodzi o tulejkę to nawet zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę, myślę że spokojnie w 40zł sie zmieścisz, licząc drogę dojazdu i tokarza na to samo wyjdzie rzeźbienie.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Ok sprawdziłem w aso - środkowa tuleja 65zł no może być, ale reszta razem 200zł
Kupuję środkową a tamte dorabiam. A co do garażu to nie zmienię - może i daleko ale klimat jakikoza żeliwna wojskowa w garażu na której się jedzenie pichci, domek drewniany z piecem,i parę takich sobie motocykli kumpla w garażach -jakiś iż, kaśka, junak i takie jakieś mniej ważne
tak, że będę się wkurwiał w tygodniu ale w weekendy odbijam sobie
Komentarz
-
Więc i ja zabrałem się do wymiany łożysk w tereni, skoro wszystkim tak gładko idzie to czemu miałbym mieć inaczejWięc przedstawię co znalazłem:
IMG_7849.jpgIMG_7851.jpgIMG_7852.jpg
I zrodziło się kilka pytań.
1. Tuleje z rysunków technicznych zamieszczonych na pierwszej stronie to tuleje dystansowe pomiędzy kołem a wahaczem, jedna z nich jest oznaczona nr 2 na schemacie natomiast tej drugiej nie ma oznaczonej ?
2. Jak wynika z rysunku pomiędzy zabierakiem a kołem znajduje się tulejka (nr 5 na schemacie u mnie była tam włożona nakrętka, zdj), czy ma ktoś może rysunek techniczny takiej tulejki?
3. Łożysko zabieraka też mam jakieś inne, od środka znajduje się na nim masywny metalowy pierścień (zdj)
4. Od strony zabieraka łożyska oznaczone nr 7. To głębiej usadowione siedzi dobrze, natomiast to zewnętrzne jest luźne w kole, wygląda na to że trzeba będzie wytoczyć koło i wstawić tuleje żeby łożyska dobrze ciasno siedziały, czy ktoś wykonywał już takie manewry?
Myślę że uda się koło odratowaćOstatnio edytowany przez Elnino; 2808.Szukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...
Komentarz
-
Wszystko da radę zrobić tylko z gówna bata nie da się ukręcić.
Ja na Twoim miejscu kupił bym używany zabierak i po sprawie, bo tu nie wiadomo czy jakiś wiejski matador właśnie nie toczył i przerabiał otworu pod dystans odpowiedni po zmianie łożyska.
Zamieszczone przez Elnino Zobacz posta1. Tuleje z rysunków technicznych zamieszczonych na pierwszej stronie to tuleje dystansowe pomiędzy kołem a wahaczem, jedna z nich jest oznaczona nr 2 na schemacie natomiast tej drugiej nie ma oznaczonej ?
Zamieszczone przez Elnino Zobacz posta2. Jak wynika z rysunku pomiędzy zabierakiem a kołem znajduje się tulejka (nr 5 na schemacie u mnie była tam włożona nakrętka, zdj), czy ma ktoś może rysunek techniczny takiej tulejki?
Zamieszczone przez Elnino Zobacz posta3. Łożysko zabieraka też mam jakieś inne, od środka znajduje się na nim masywny metalowy pierścień (zdj)
Zamieszczone przez Elnino Zobacz posta4. Od strony zabieraka łożyska oznaczone nr 7. To głębiej usadowione siedzi dobrze, natomiast to zewnętrzne jest luźne w kole, wygląda na to że trzeba będzie wytoczyć koło i wstawić tuleje żeby łożyska dobrze ciasno siedziały, czy ktoś wykonywał już takie manewry?
Zamieszczone przez Elnino Zobacz postaMyślę że uda się koło odratować
Poszukaj na allegro, jest kilka ofert gdzie ludzie sprzedają koła od st, na prawdę można spotkać dobrą rzecz i jeździć następne 20 lat zamiast kombinować jak koń pod górę i to z marnym skutkiem. Powodzenia.Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Tą tuleję właśnie dorabiałem bo u mnie była włożona podobna do twojejw aso kosztuje 100pln mam też dorobione zewnętrzne (patrz wyżej ) kumpel który sprzedał mi tenere a z którym razem siedzimy w garażu po dorobieniu tulej poszperał w szafkach i znalazł oryginalną
tak, że mogę sprzedać za połowę ceny tzn. 50zł a jak masz zużyte też zewnętrzne to sprzedam obie za 70zł w aso duża 100zł a mała 45zł
- - - Zaktualizowano - - -
A jak chcesz dorobić to wymiary podam w niedzielę bo dzisiaj jadę na łykend do garażu i pomierzę - ale jak chcesz dorobić to szukaj tokarza co ma materiał odpowiedni bo ja materiał musiałem kupić i wychodzi nie mało ze względu na to, że musi być więcej coby w trzymaku tokarki umocować. A kilogram nierdzewki kosztuje 30zł a jest ciężka
- - - Zaktualizowano - - -
Plus cięcie z pręta kilkanaście złotych
Komentarz
-
Zamieszczone przez szwagier Zobacz postaA jak chcesz dorobić to wymiary podam w niedzielę bo dzisiaj jadę na łykend do garażu i pomierzę - ale jak chcesz dorobić to szukaj tokarza co ma materiał odpowiedni bo ja materiał musiałem kupić i wychodzi nie mało ze względu na to, że musi być więcej coby w trzymaku tokarki umocować. A kilogram nierdzewki kosztuje 30zł a jest ciężkaSzukam czegoś co teoretycznie istnieje ale nikt tego nie widział...
Komentarz
-
Napawać możesz ale obróbka tego potem nie jest taka prosta, dość głęboko trzeba spawać a jak pewnie wiesz alu pospawać bez wżerów i różnych purchli jest bardzo cieżko, tym bardziej że te piasty to nie czyste alu tylko dural, czyli syf i do tego kiepsko spawalny, oczywiście da się ale to już druciarstwo.
Jeśli już uparłeś się na tuleję to musi być ona na długość obydwu łożyska, ścianka jak najcieńsza, nawet ok 1mm, po wciśnięciu tulei trzeba ją jeszcze raz rozwiercić żeby zachować odpowiednie pasowanie na łożyska. Jest z tym trochę zabawy ale da się.
Jest jeszcze kwestia zabieraka, on musi być pasowany do piasty, jeśli jest wyrobiony albo piasta w mijscu styku to za jakiś czas będzie to samo co masz teraz.
Dobrze radzę, poszukaj drugiego koła, będzie taniej i szybciej.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Rysunki dzik312 wstawi w poniedziałek (projektuje nacodzień to może będą czytelne) - ta środkowa(długa) kosztuje w aso 65zł moim zdaniem nie opłaca się dorabiać, chyba,że ma się kogoś kto za tak zwane grosze robi. Wstawi jeszcze fotki-zrobię i mu podeślę. Wrzuciłbym to dzisiaj ale nie umiem
Właśnie wróciłem z garażu nic nie robiąc ale śliwowicy z kumplem wypiliśmy sporo
Na szczęście kumpel musiał wrócić dzisiaj do domu to i ja się zebrałem;
Komentarz
-
Hello,
Wrzucam rysunek pozostałych tulejek - nie znam się na rysunku technicznym, więc nie drwić tu ze mnie co do szczegółów
Tulejki koła-Model.jpg
Komentarz
-
Dodam jeszcze to co nazbierałem dla siebie przy okazji wymiany łożysk. Kupowałem w sklepie Stożek - www.stozek.pl Mają cennik na stronie. Moje ceny są z 2011 roku.
Lozyska.jpg
Komentarz
-
Zamieszczone przez dzik312 Zobacz postaHello,
Wrzucam rysunek pozostałych tulejek - nie znam się na rysunku technicznym, więc nie drwić tu ze mnie
dodał bym tylko do wymiaru 120 tolerancję +0.2 żeby zawsze osiągnąć wymiar 120, jeśli nie to będzie "kosiło" łożyska.
O zamkniętym łańcuchu wymiarowym nie będę się wypowiadałBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
Komentarz