Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ 1200 ciężko wchodzą biegi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    XTZ 1200 ciężko wchodzą biegi

    Część Wariaty. Nabyłem drogą kupna XTZ 1200 z 2010 r. Przebieg 75 tys. Od 3 dni śmigam wokół komina,żeby wyczuć sprzęt. Prośba o poradę. Odnoszę wrażenie, że po rozgrzaniu maszyny biegi wchodzą z jakimś oporem. Czy ktoś z posiadaczy takiej krówki może mi podpowiedzieć o co kaman. Oliwę wymieniłem na Motula 7100 10W40. Czy ten olej może mieć jakiś związek z oporem przy zmianie biegów na rozgrzanym silniku? Chyba,że ten typ maszyny tak ma albo nie nauczyłem się jeszcze zmieniać płynnie biegów i powinienem sam sobie nakopać do dupy. Będę wdzięczny za pomoc.

    #2
    A przed zmianą było lepiej?
    Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!

    Komentarz


      #3
      Ciężko powiedzieć. Zanim zacząłem jeździć miałem okazję przejechać kilka kilometrów na jeździe testowej. Potem motocykl przywiozłem do garażu i zrobiłem szybki serwis przed sezonem. Miałem kiedyś GS-a 1200 i tam też biegi wchodziły jak w sieczkarni

      Komentarz


        #4
        Rzeczywiście użytkownicy powinni się wypowiedzieć, może ten typ tak ma...
        Jeśli masz podejrzenia co do jakości oleju, dodaj motor life'a i przejeździj sezon. W następnym sezonie poszukaj lepszego, markowego. Jeśli nie jeździsz w warunkach poniżej 0*C, proponuję zalać 15W.

        Ps. Napęd w nazwie działu odnosi się bardziej do przeniesienia napędu, a poruszony temat to sprawy silnikowe IMO.
        Ostatnio edytowany przez Lis; 4923.
        Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!

        Komentarz


          #5
          Dzięki za podpowiedź dot.działu forum. Świeżak jest, mogłem się zakręcić. Poszperam gdzieś w sieci, co może być przyczyną. Może to zwyczajnie moje stare przyzwyczajenia. Jeszcze chwilę temu miałem CBF 1000 a tam biegi wchodziły jak w masełko.

          Komentarz


            #6
            Zmień ten olej i to od razu.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Część Marcin. Dzisiaj zamówiłem nowa oliwę do silnika, zobaczymy czy coś się zmieni. Wolę wydać parę stówek na właściwy olej niż kilka kafli na remont pieca. Pierwszy raz w życiu zaleje LM, tym razem półsyntetyczny, dedykowany do motocykli offroad. ( Przynajmniej tak podaje producent ) Co dalej,czas pokaże.

              Komentarz


                #8
                Nie wydaje mi sie zeby olej miał jakis znaczacy odczuwalny dla czlowieka wpływ na zmiane biegów. Przygladnalbym sie sprzegłu,lince, luzu na klamce sprzegła, albo dzwigni zmiany biegów czy nie jest jakos powyginana i niehaczy o dekiel silnika prz wbijaniu np w góre.
                Ostatnio edytowany przez chevy; 5415.

                Komentarz


                  #9
                  Sprawdzałem i to. Wszystko wydaje się ok. Jedna rzecz, która mogła przeszkadzać to zbyt niska dźwignia zmiany biegów. Ustawiałem ją pod siebie i przy zbijaniu biegu w dół delikatnie haczyła o sprężynę kosy. To pierdoła ale już ogarnięta. Olej to parszywa sprawa, ilu jest kierowców tyle opinii.Dkatego nawet nie odważne się poruszać tego tematu. Nie jestem żadnym specem od mechaniki ale jak coś w skrzynce biegów niedomaga od razu podejrzewam oliwę. Kiedyś ( dawno temu ) zalałem do Aprilki SHIVER jakiegoś castrola, niby na etykiecie trzymał parametry ale sprzęgło ślizgało się jak złe. Zmieniłem na Motula i problem się rozwiązał ( Moto było nowe ). Oliwę zmienię tak czy inaczej bo już zamówiona razem z płukanką i zobaczymy czy coś się poprawi.

                  Komentarz


                    #10
                    Jeśli kupiłeś 10W to moim zdaniem niewiele to zmieni.
                    Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!

                    Komentarz


                      #11
                      Kupiłem LM 10W40 T4 Offroad. Sam jestem ciekaw czy to pomoże. Trochę słabo tak testować na własnej du. ..ie ale z braku innych opcji coś trzeba robić. Jak to nie poskutkuje będę szukał dalej. Proste zabiegi, stosunkowo niedrogie, nie zaszkodzi sprawdzić.

                      Komentarz


                        #12
                        Olej wymieniony. Bez zmian. Chyba będzie trzeba dobrać się do sprzęgła. Opór przy zmianie biegów jest zdecydowanie za duży, yama by tego tak nie wypuściła do ludzi. Można tu gdzieś zdobyć serwisówkę w polskiej wersji językowej?

                        Komentarz


                          #13
                          Dokładnie, pomierzyc tarcze, sprezyny, sprawdzic lozysko oporowe skoro jest problem a niewiadomo kiedy poprzednik tam zagladal.A co do szukania czegos w necie warto dopisac slowo klucz " chomikuj"

                          Komentarz


                            #14
                            Dzięki Chevy, zaczynam zabawę. Dla spokoju ducha wymieniłem dzisiaj płyn w hydraulice sprzęgła. Na starcie poszły solidne bąble no i sam płyn nie był już pierwszej świeżości. Zeszło mi się z tym trochę bo chciałem to zrobić jak najdokładniej. Podczas samej wymiany co jakiś czas w wężyku widziałem 1 lub dwa bablę powietrza gdzie nie powinno ich tam być zupełnie. Polatałem po wszystkim około 20 km. Czuć lekką poprawę ale mam wrażenie, że to jeszcze nie to. Szukam dalej aż znajdę winowajcę :-)

                            Komentarz


                              #15
                              Skoro olej juz masz nowy, wysprzęglik z wymienionym płynem to czas na tarcze.
                              Sprawdź jeszcze jeden mod, jak będziesz zmieniał biegi wciśnij sprzęgło dwa razy, jak kiedyś w starych ciężarówkach, jak wysprzęgli dobrze to radziłbym dalej grzebać w wysprzęgliku, zestaw naprawczy może albo wymiana. Dla spokoju możesz też przejechać się na innym moto, takim samym, będziesz miał porównanie jeśli chodzi o zmianę biegów. Bo czasem różne rzeczy się ludziom wydają.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X