Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nierówne zużywanie klocków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] nierówne zużywanie klocków

    gdzieś popełniłem błąd...


    moje klocki z tyłu wcierają się absolutnie nierównomiernie. ktoś ma jakiś pomysł dlaczego?
    dodam, że zrobiłem na nich jakieś 5 kkm.

    problem z "pływaniem" zacisku?




    "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
    =>
    Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

    #2
    Blokuje się prowadnica, mam to samo, zobacz czy po jeździe bez używania hamulca tylnego tarcza się grzeje. (mniemam, że tak).
    dirtier, happier

    www.facebook.com/dalekadroga

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez _ja Zobacz posta

      problem z "pływaniem" zacisku?
      dokładnie, sprawdź czy dobrze bez oporów przesuwa sie zacisk
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        To są te niebieskie Brembo?
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          A propo brembo. Gdzie to można dostać w Polsce? Wysyłkowo lub fizycznie.

          Komentarz


            #6
            Koszt coś ok. 120 zł.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
              To są te niebieskie Brembo?
              tak, to one.
              przejechały ze mną niewiele, a wyglądają tragicznie.

              łącznie z tym (czego nie widać na zdjęciu), że część klocka się ukruszyła...
              "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
              =>
              Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

              Komentarz


                #8
                Jak dobre to kosztuja. Mialem w XT brembo z przodu i byly swietne. Zatem wie ktos gdzie to sprzedaja?

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                  dokładnie, sprawdź czy dobrze bez oporów przesuwa sie zacisk

                  sprawdzałem, ale nie czułem żadnego większego oporu.
                  na wszelki wypadek dodałem smaru na sworzniach

                  pewnie skończy się tak, że kupię nowe klocki i będę obserwował co się dzieje.
                  "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                  =>
                  Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez _ja Zobacz posta
                    sprawdzałem, ale nie czułem żadnego większego oporu.
                    na wszelki wypadek dodałem smaru na sworzniach

                    pewnie skończy się tak, że kupię nowe klocki i będę obserwował co się dzieje.
                    a ten klocek bardziej zużyty to od strony tłoczka czy zacisku?
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Powinieneś sprawdzić, czy tłoczki płynnie chodzą i cofają się. Potem rozebrać i wyczyścić prowadnice (te w gumkach) i dać świeży smar do nich. Z tego co zaobserwowałem te gumki lubią puchnąć od niektórych smarów.
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                        a ten klocek bardziej zużyty to od strony tłoczka czy zacisku?
                        od strony tłoczka.
                        "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                        =>
                        Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez _ja Zobacz posta
                          od strony tłoczka.
                          wiec to nie wina tylko zacisku a ciezko pracujacych tłoczków ktore sie nie cofaja, trzeba rozebrac wszystko wyczyscic i najlepiej wymienic uszczelki tłoczków, powinny sie dac wcisnac palcami, znajdz temat na forum a bedziesz wiedział wszystko o zaciskach, było juz wiele na ten temat
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                            wiec to nie wina tylko zacisku a ciezko pracujacych tłoczków ktore sie nie cofaja, trzeba rozebrac wszystko wyczyscic i najlepiej wymienic uszczelki tłoczków, powinny sie dac wcisnac palcami, znajdz temat na forum a bedziesz wiedział wszystko o zaciskach, było juz wiele na ten temat

                            problem w tym, że tam wszystko jest nowe...

                            jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy, to skrzywiony po glebie płaskownik na którym jest pompa hamulca. To powodowało (nie zauważyłem tego i przejechałem tak ze 2 kkm), że ten łącznik pompy nie mogł wrócić na swoje miejsce.
                            Tylko że... nawet w takim układzie, klocki powinny się zużyć równomiernie.

                            I jeszcze jedno. Tłoczek, który nie wraca na swoje miejsce, też chyba powinien powodować szybkie, ale jednak równomierne wycieranie się klocków. Czy się mylę?
                            "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
                            =>
                            Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

                            Komentarz


                              #15
                              Z tą równomiernością to nie jest tak, przy hamowaniu niby siła na obu klockach powinna być jednakowa ale występuje jeszcze coś takiego jak czas pracy klocka z tarczą, klocek od strony tłoczka zawsze będzie się szybciej zużywał niż ten drugi dlatego że zawsze ociera o tarczę wcześniej niż przesunie się zacisk. To zjawisko występowało nagminnie w polonezach FSO i klocki nie były symetryczne. Nie pamiętam już jakiej firmy klocki to były ale do st chyba nawet GoldFren produkuje jeden grubszy. Lukass ma takie na stanie więc może sprawdzić, mają nawet inny numer niż przednie.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X