Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ząbkowana opona

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    ząbkowana opona

    Witam serdecznie
    mam ząbkowaną przednią oponę, i się zastanawiam co mogło spowodować taki efekt.
    Poprzedni właściciel jeździł z dużymi kuframi ale czy to by zząbkowało przednią oponę. Tylna jest w porządku.
    Ponadto zauważyłem, że motocykl przy małych prędkościach do 60 km/h "myszkuje" znaczy się jak puszczę kierownicę to ciężko jest zachować kierunek jazdy. Przy większych prędkościach jest wszystko w porządku.
    I teraz się zastanawiam co może być nie tak.
    Stawiam na łożysko przedniego koła, ewentualnie łożysko ramy lub teleskopy ze starym olejem.
    Nie chciałbym robić wszystkiego na raz więc może domyślacie się co może być przyczyną.
    Dzięki za podpowiedzi.
    P.S dodam, że opony mam z 2008 r. a wyglądają jakby nowe. Może źle były leżakowane. Cholera już wie.

    #2
    A jaka to opona kolego? Jak cos w stylu E09 to sie zabkuje od hamowania na czarnym, mialem taka co miala juz trojkaty zamiast kostek na srodku nigdy wiecej mitasa na przód
    Ostatnio edytowany przez trocin; 48.
    Enduro nie klęka
    R 1100 GS '99 - limonka
    Pajero 3.2 DiD '03

    Komentarz


      #3
      Najczęsciej tak bywa,czasami też "ząbkuje" w płaszczyżnie poprzecznej do osi koła kiedy w lagach jest nierówny poziom oleju albo jedna sprężyna szturchnięta
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        Albo coś z główką ramy, albo ktoś jeździł dłużej ze zbyt niskim ciśnieniem oleju, albo ostro hamował (n.p. próby stawiania na koło). Niektóre opony mają też tendencje do ząbkowania.
        Wspomniana niestabilność może właśnie wynikać właśnie ze stanu opony.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          U mnie też ząbkuje. Łożyska w kołach wymienione, w główce też, olej w lagach nowy a lagi nie mają luzów, łożyskowanie wahacza itp. elementów w stanie niemal wzorowym, ciśnienie w kołach OK. Ja myślę, że to od hamowania przodem kiedy się jeździ dużo po asfalcie. Bynajmniej w moim przypadku (długie przeloty autostradowe w państwach zachodnich, gdzie mają trochę bardziej agresywna nawierzchnię niż my).
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            kurde pokaże mi ktoś jak wyglada wyząbkowana opona?
            Take care of your Tenere she will take care of you

            http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

            Komentarz


              #7
              No ścięta jest z jednej strony Na winklach w RO ostrym hamowaniem uszczupliłem jakieś 30% bieżnika TKC Z jednej strony prawie full, z drugiej ledwo 2mm.

              Komentarz


                #8
                Mam mitasa. Jeszcze jestem ciekaw, bo wydaje mi się ze lekko mi podskakuje przednie koło. Czy to jest tym zabkowaniem spowodowane. Czy moze poprzedni właściciel dawno oleju w lagach nie wymieniał.

                Komentarz


                  #9
                  Może być nie centryczne koło, ząbkowanie powstaje przy hamowaniu przodem na asfalcie kostka jest na to bardzo podatna.

                  Komentarz


                    #10
                    Jak masz mitasa to wszystko jasne, zmien gume i zobaczysz roznice
                    Enduro nie klęka
                    R 1100 GS '99 - limonka
                    Pajero 3.2 DiD '03

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez tublasek Zobacz posta
                      Mam mitasa. Jeszcze jestem ciekaw, bo wydaje mi się ze lekko mi podskakuje przednie koło. Czy to jest tym zabkowaniem spowodowane. Czy moze poprzedni właściciel dawno oleju w lagach nie wymieniał.
                      Dobrze by było jeszcze jak byś uzupełnił swój profil jakim moto jeździsz, pod lekkim moto jest inaczej a pod ciężkim inaczej, czy załadowany czy nie i przede wszystkim jaka opona, mitas to tylko nazwa firmy która się podpisuje na oponie.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Już uzupełniony. Opony to MITAS E08. Poprzedni właściciel jeździł z dużymi kuframi na dalekie wyprawy po europie i nie tylko, 2 lub 3 razy do roku. Myślę, że to od tego. Ewentualnie zapytam go kiedy wymieniał olej w lagach lub łożyska kół, czy główki ramy.

                        Komentarz


                          #13
                          Olej sam sobie wymień, tak samo jak możesz sprawdzić stan łożysk. I co z tego, że powie, że 5 tys. temu jak mogą być wybite?
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #14
                            Ja miałem taką oponę w małej teresie, wycinała się tak samo, ona po prostu tak się zużywa, jak byś miał np pirelli st albo inną gumę typowo asfaltową takiego zjawiska nie będzie, nie wiem ale może to zależy od konstrukcji kształtu bieżnika.
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              u mnie tez ząbkowało co dr kostkę ale to zjawisko występowało tylko przy wyższych prędkościach po wyżej 120

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X