Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad regulowaną klamką hamulca (http://allegro.pl/klamki-sportowe-re...670901101.html) ale z tego co się orientuję to takowa nie podejdzie do ST i oryginalnej pompy hamulcowej, więc czy może ktoś przerabiał już temat zmiany pampy na inną np. http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-ya...714763525.html i czy takowa na szansę podejść ??
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Pompa Hamulcowa ,zamiana...
Zwiń
X
-
U Janasa widziałem pompę z jakiegoś "sporta". Znalazłem jeszcze opis przeróbek u Adriana. http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...&thread_id=929Ostatnio edytowany przez Beniamin; 61."Na dobry początek - jedź na koniec świata"
Komentarz
-
Ja mam założoną pompę z fazera 600,ale takie same są we wszystkich nowszych yamahach od MT-03,przez fz6 i fz1,na TDM900 kończąc,w niektórych trafiają się z nagwintowanym otworem pod lusterko,w innych jest nadlew ale nie ma otworu który trzeba by zrobić samemu.Ciekawostka-te pompy w zależności od modelu występują jako nissin lub jako brembo,z zewnątrz prawie się nie różnią ale z doświadczenia wiem że najlepiej nadaje się nissin,w brembo profil klamki jest inny i wychodzi za blisko manetki gazu.w przypadku nissina zero problemów,pasuje jak by była zrobiona do tenery.
Komentarz
-
Tak z ciekawości zapytam, jak wygląda to z doborem pompy do starych zacisków w kwestii wydajności? Czyli pojemności układu, średnicy i ilości tłoczków, skoku i "przełożenia" pompy? Czy nowsza i wydajniejsza nie będzie zbyt wydajna i nie będzie zbyt szybko blokowała hebli szczególnie przy terenowej oponie i mokrej nawierzchni ? Mozna to sobie jakoś wyliczyć czy rzecz robi się na czuja ?Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Komentarz
-
Na pompie są (tzn. powinny być) oznaczenia średnicy tłoczka pompy. O ile dobrze pamiętam ST ma standardowo 1/2 (cala). Ja kupiłem 5/8, IMO większych lepiej do ST nie zakładać. Do jednego zacisku max. 1/2". Ciężko to porównywać bezpośrednio, bo zwykle zmienia się zjechaną pompę na w miarę świeżą, co już znacznie przekłada się na skuteczność. Na pewno pompa z większym tłoczkiem będzie skuteczniejsza i gorzej dozowalna. Ja u siebie miałem jeszcze stalowy oplot i "ostre" klocki. Całość hamowała bardzo skutecznie (nie było problemu przytrzaskiwania palców klamką przy hamowaniu), ale dozowalność była niespecjalna - ciężko było wyczuć tą granicę i bardzo precyzyjnie dozować siłę hamowania. Niestety w ST żeby jakoś znacznie poprawić dozowalność trzeba by założyć większe tarcze.
Tematu przełożenia na klamce w zależności od jego puntu podparci i dźwigni nie badałem. Na pewno pompa od jakiegoś sporta byłaby przegięciem. Ja kieruję się zasadą, że moto-dawca powinien mieć taką samą ilość tłoczków co maszyna-biorca.
pzdr, Adamsigpic
Komentarz
-
Trochę za dużo zer
Nr katalogowy to: 4KO-25854-00
Gdzie kupisz? Polecam firmę MotoSound z Łagowa: info@yamaha-czesci.pl
Komentarz
Komentarz