Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[750] Tylna opona 130

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Tylna opona 130

    Czy ktoś z Was zakładał do ST tylny kapeć w rozmiarze 130? Aktualnie użytkuje K60 Scout w rozmiarze 140. Ale kusi mnie węższa, bo niema anty-terenowego paska po środku. Ktoś testował taki rozmiar? Nie koniecznie Heidenaua.

    #2
    Sprawdź nośność tej opony.
    Tenera lekka nie jest, a jak jeszcze kierownik swoje waży (jak ja 105kg) i zapakuje dziewczynę z bagażami, to 140-tka która ma nośność 69 potrafi strzelić...
    Sam niestety miałem tą wątpliwą przyjemność.
    Nowiutki Conti Trail Atack nie wytrzymał i na czole bieżnika zbrojenie stalowe pękło i wyszło...

    Komentarz


      #3
      Miałem w 660 130 Bridgestone chyba, bt45, ale nie jestem pewien, po czym przełożyłem do 750 trochę lżej składała się na 150 też fajnie składa się można mocniej położyć. Niestety 130 pociągła tylko 6mc, czyli sezonu nawet nie przetrwała popękała jak wyżej już pisali. Czasami lepiej i taniej wychodzi nie kombinować i kupić taką jak być powinna.

      Komentarz


        #4
        Pytanie jeszcze jaki profil, bo sama szerokość to bardzo mało mówi. Odpada kwestia obręczy, bo wiadomo, że ST ma 3.00".
        Ogólnie - wydać wyda, niemniej sporo zależy od profilu, typu opony, stylu jazdy i potrzeb bo wprowadza to dodatkowe czynniki do tych rozważań. Takie decyzje to zawsze jest jakiś kompromis.
        Warto zrobić eksperyment myślowy i zwizualizować sobie jak opona o takiej samej szerokości, a różnych wysokościach (tzw. profil) będzie się rozkładać na obręczy. A potem co by było, gdyby zmienić szerokość tejże obręczy. I jak to wpływa na trakcję na zakrętach. Potem uwzględnić różne typy opon (n.p. kostki, które mają też kostki po bokach opony). Potem można jeszcze uwzględnić analogiczne parametry dla przedniej opony i jak będzie się zachowywał taki zestaw, jeśli się go dobrze nie zgra - w zależności n.p. od techniki i prędkości pokonywania zakrętów - zarówno w terenie jak i na szosie, bo to inne przypadki. No i hamowanie. Potem jeszcze można dołożyć kwestię ciśnienia w oponie i wpływu jej zużycia...
        To może dać dużo wniosków odnośnie doboru opon, bo IMO na tego typu kwestie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie tak/nie.
        Jak ciekawostkę podpowiem, że typowa LC4 640 Enduro ma takie same rozmiary opon jak ST (tj. 90/90 i 140/80 (z tym, że z tyłu o cal większa średnica)), ale obręcze są odpowiednio o 0.25 i 0.5 cala węższe. I ma to swoje uzasadnienie (terenowe), choć na asfalcie prowadzi się dość specyficznie (chętnie wali się w zakręty, nie ma poczucia stabilności toru jazdy, słaba przyczepność przy dużych przechyleniach). Za to w terenie dzięki temu ma więcej bieżnika na ścianach opony i lepiej sobie radzi w zakrętach z dużymi przechyleniami (m.in. dlatego można łatwiej jechać ślizgami i mieć kontrolę).

        pzdr, Adam
        sigpic

        Komentarz

        Pracuję...
        X