Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Opony w trasÄ™.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Opony w trasÄ™.

    XTZ 750, 2 osoby, bagaż.

    Planujemy dotrzeć do Gruzji przez Turcje(100% asfaltu). W miejscu docelowym lekki teren. Trasa może przekroczyć z 10 tys. Co ubrać?

    Doczytałem się na forach m.in. takich propozycji:
    21: K60 scout 17: K60 scout
    21: K60 scout 17:Mitas E07
    21: E09/TKC80 17: E09

    #2
    Zdecydowanie 1
    Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
    Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

    Komentarz


      #3
      Ja bym się jeszcze pokusił o inny zestaw,
      tkc na przód oraz K60 na tył,
      na przodzie K60 jest bardziej śliska
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Zgadza się.... tylko że przy zakładanym dystansie trzeba by zabrać drugą TKC ...
        Zestaw K60 wydaje się być optymalny.

        Komentarz


          #5
          TKC na przodzie w teresie spokojnie wytrzyma 15 tys km
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Gdzieś czytałem o takim zestawie Ale ktos znowu pisał ze tkc 80 jako kostka słabo wspolpracuje z "szosowa" k60. A jak by się podróżowalo na E09 z tyłu?

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
              TKC na przodzie w teresie spokojnie wytrzyma 15 tys km
              ??? 15tyś ? to raczej nie w ST, nie w dwie osoby i nie z bagażami - z własnego doświadczenia wiem że po 7 tyś jest do wyrzucenia.

              E-09 na tył przy Twoim planie (asfalt,2 os, bagaże) jest niepotrzebna - (hałas,słabe boczne trzymanie) i przy kapciu się umęczysz.


              W zasadzie to przeczytaj temat o oponach - tam już wszystko powiedziano... http://www.xtzclub.pl/threads/58-Jak...ny-zestawienia
              Ostatnio edytowany przez czeczen; 402.

              Komentarz


                #8
                Czytalem, czytałem.. i tego wszystkiego wynika to co na samej górze dzięki

                Komentarz


                  #9
                  Ja teraz założyłem właśnie tkc na przód po przelocie 7 tys km, RO oraz PL, jest jeszcze 80% gumy, jazda normalna jak na lc8 i tylko z tobołami a nie z pasażerem.
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Każdy ma jakieś swoje odczucia i doświadczenia. Moja TKC80 na przodzie wytrzymała już 12tyś (70% asfalt) i jeszcze 1-2tyś przejedzie a na tyle już dwie poszły w tym jedna E09 Dakar. Ale je nie jeżdżę z pasażerem

                    Komentarz


                      #11
                      A jeździł ktos na 21: tkc 80 i 17: E07?

                      Komentarz


                        #12
                        e07 to moze i jest dobra opona pod warunkiem ze aslfat jest zawsze suchy i swieci slonce.

                        jezdzilem z tym na tyle, bo mi Bartas cos takiego zostawil na motocyklu gdy od niego kupowalem. nigdy wiecej nie kupie tego czegos na zadna moja wyprawe.

                        jezdze w dalekie trasy, oprocz K60 Scout jeszcze sprawdzalem Tourance'y (ktore sa calkowicie ok). z moich doswiadczen zdecydowanie K60.
                        Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                        Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                        Komentarz


                          #13
                          Ja na swojej od kilku sezonów używam Conti Escape 21 i Conti Trail Atack 17.
                          Po asfalcie świetnie sobie radzą, łącznie z mokrym i lekko zamarzniętym.
                          Przód na szutrach radzi sobie nieźle, a tył bez problemu napędza nawet w piachu.
                          No i cenowo taki komplet nie zabija.

                          Jednak w niemal nowym Trail Atacku pękł mi oplot na szczycie opony, w rowku bieżnika.
                          Z tym pęknięciem jeszcze ok 1000km nakręciłem, aż pękła dętka.

                          Jeżdżę głównie z dziewczyną i często z tobołkami, czym mocno przekraczam DMC Tenery.

                          Komentarz


                            #14
                            Ja na przód TKC80 bym sugerował. To ile TKC80 wytrzyma na przodzie w znacznej mierze zależy od tego jak ktoś hamuje - ostre hamowania na asfalcie na obciążonym moto bardzo szybko ją wykończą. Dlatego sugerowałbym jeździć na niej płynnie - przynajmniej do momentu, aż będzie wiadomo, że starczy już spokojnie do końca trasy. Zresztą powrót nawet na nawet dość zużytych oponach to nie tragedia - najwyżej pojawi się tendencja do wężykowania, niemniej przyczepność przy hamowaniu będzie do końca (przednią TKC80 raczej się ekstremalnie wyząbkuje niż wytrze do zera). Aha - no i ciśnienie na asfalt: trzeba by pilnować tego 2.2, żeby mniej się uginała - spowolni to ząbkowanie. U siebie nawet lubię jak TKC80 z przodu się trochę zużyje, bo nie mam już takich wyrzutów sumienia jak sobie pozwolę na stoppie czy mały burnoucik

                            E07 na tył nie polecam - ta opona ma dość specyficzny profil (szeroki, płaski środek i wąskie i dość strome boczne części bieżnika) i IMO nie będzie dobrze współpracowała z TKC80 na zakrętach (TKC80 ma bardziej eliptyczny profil). To byłaby dobra guma do rycia na wprost po szutrach, ale na twardym na zakrętach nie będzie dawała dobrego prowadzenia. No chyba, że nie masz jakichś ciągot do głębszych zakrętów i preferujesz jazdę a la cruiser.

                            E09 - prawdopodobnie dojazd dość mocno dałby jej w kość, niemniej bardzo fajnie współpracuje z TKC80 na przodzie. Trzeba tylko pamiętać, że na mokro sprawuje się sporo gorzej niż TKC. Niestety w trasie obniżałaby komfort podróży - na asfalcie czuć, że to jednak kostka.
                            Nie zakładaj tego przypadkiem na przód, fatalnie trzyma na czarnym.

                            Scout - nie jeździłem, ale wygląda b. sensownie pod takie zastosowanie. Prawdopodobnie mając w planach taką trasę w 2os. pokusiłbym się o przetestowanie.

                            pozdrawiam, Adam

                            EDIT: ContiEscape jako przednia guma też jest fajna - miękka, dość trwała, fajnie zachowuje się na zakrętach, jako-tako trzyma na szutrze i piasku, aczkolwiek zauważalnie gorzej niż TKC. Na błoto już jest fatalnie, choć TKC80 też niespecjalnie sobie sobie w nim radzi (niemniej między "fatalnie" a "niespecjalnie" jest gigantyczna różnica). Można rozważyć jako element zestawu z K60.
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              Ja na K60 (przód i tył) przejechałem ponad 15tys. km z czego połowa z pasażerem z pełnym obciążeniem w dalekich trasach przy raczej spokojnej jeździe. Jeszcze parę tysi da radę przejechać choć tył już cieniutki. Nie miałem problemów z uślizgami na asfalcie w różnej pogodzie. Na offie tak jak koledzy piszą na szutry - póki nie ma głębokiego piachu czy błota daje radę. Generalnie na daleką trasę raczej asfaltem - polecam. Jeszcze taka myśl mi się nasuwa na temat jazdy na kostkach. Wiele osób jedzie na kostce aby lepiej było na offie. Dojazd i asfalty to 70-80% czasu więc męczenie się i ryzykowanie uślizg/gleba itp. wolę pozostawić sobie na szutry niż asfalt. Tym bardziej, że hardkoru z pasażerem to raczej należy unikać, no i wiadomo - daleko od domu.

                              Komentarz

                              PracujÄ™...
                              X